Povestea unui tânăr antreprenor de succes din România. A pornit o afacere de la zero şi a dus-o la milioane de euro

Povestea unui tânăr antreprenor de succes din România. A pornit o afacere de la zero şi a dus-o la milioane de euro

Daniel Henegariu

La doar 20 de ani, Daniel Henegariu, din Sebeş, punea bazele unei afaceri în mediul online, iar în prezent generează venituri de aproape 2,5 milioane de euro.

Ştiri pe aceeaşi temă

Tânărul antreprenor a descoperit oportunităti uriaşe în mediul virtual, când multă lume era sceptică în privinţă securitătii online-ului, a crezut foarte mult în puterea Internetului de a vinde produse, iar magazinele sale online, autolux.ro şi maniamall.ro, se află, la oră actuală, în topul celor mai profitabile site-uri din România, transmite Dr. Tanase Tasente, general Manager agenţia Plus Communication. 
 
“Mulţi prieteni nu au crezut în acest tip de afacere. Au motivat cu faptul că sunt mult prea tânăr, nu am experientă, nu am resurse financiare pentru a deschide o afacere, iar pe aceea vreme puţini credeau în vânzările online. Îmi amintesc cum multă lume întreba mirată: “Cine comandă de pe Internet?”. Am crescut treptat, prin mii de ore de muncă şi nopţi nedormite, îmi veneau idei noi pe care le aplicăm şi aveau succes.
 
Era mult mai comod pentru oameni să cumpere piese de pe un magazin online decât dintr-un magazin fizic, deoarece piese oricum trebuiau făcute pe comandă, şi îl scuteam pe client de un drum inutil. Başca faptul că erau mai ieftine din online, deoarece nu plăteam spaţiu de depozitare sau alte cheltuieli specifice unui magazin fizic. La vremea respectivă, şi din punct de vedere al promovării era mult mai simplu ca acum, deoarece doar câteva site-uri de anunţuri aveau trafic şi nu aveai nevoie de site-ul propriu. După ce site-ul autolux.ro a devenit unul de succes, datorită cererilor şi din alte domenii, am fondat maniamall.ro, unde am început să vând şi alte tipuri de produse. Prinsesem mecanismul, aveam toată experienţa necesară pentru a vinde online, iar la al doilea site mi-a fost mult mai uşor să vând. Pot să spun că vânzările se dublează anual deoarece lucrăm intens la dezvoltare şi programare, iar în fiecare lună dezvoltăm noi programe care ne ajută să evoluam”, spune antreprenorul Daniel Henegariu, acum la vârstă de doar 27 de ani.  
  
 
“Ca o afacere să meargă mulţi ani, trebuie să ţii pasul cu evolutia” 
 
În opinia tânărului antreprenor, succesul unei afaceri pe termen lung stă în disponibilitatea omului de afaceri de a ţine pasul cu evoluţia. “Si când am început eu business-ul, exista concurentă, însă majoritatea a dispărut de pe piaţă deoarece nu a ţinut pasul cu evoluţia. Aici este întreg succesul în afaceri! Eşti sau nu dispus să îţi vezi afacerea înfloritoare şi peste 20 de ani? Sau te rezumi doar la a câştiga mult pe termen scurt? Dacă vrei să îţi construieşti o carieră în afaceri – nu o speculă, ci o carieră în adevăratul sens al cuvântului – trebuie să citeşti mult, trebuie mereu să fii la curent cu trendul, atât al afacerilor tale, cât mai ales din domeniul marketingului. Acum Facebook şi Google aduc trafic, pe care îl convertesc destul de rapid în clienţi fideli, dar ziua de mâine nu ştim ce o să ne rezerve. Sunt abonat la multe site-uri de specialitate străine şi primesc sistematic informaţii despre inovaţiile în domeniu; asta pentru că îmi doresc să fiu mereu printre primii din România care vin cu acea idee nouă, revolutionară”, declară Daniel Henegariu, fondatorul magazinelor online autolux.ro şi maniamall.ro. 
  
E-commerce-ul a trecut în epocă Web 3.0 

Comerţul online a ajuns la un grad al automatizărilor parcă ireal dacă ne raportăm la tehnicile de vânzare din deceniile trecute, iar acest lucru este facilitat şi de evoluţia Internetului la Web 3.0. “Noul stadiu de evoluţie al Internetului selectează informaţiile după tendinţele de consum ale potenţialilor clienţi, deoarece în toată epocă Web 2.0 (Social Media), Internetul a construit un profil complex despre utilizatori lui, iar în prezent îl valorifică prin promovare targetată. Astfel, inclusiv magazinele pe care le-am creat se bazează pe oferirea unui “meniu” cu produsele care se află cel mai aproape de gustul consumatorului. Mai multe decât atât, în ceea ce priveşte precomandă şi comandă, am gândit un sistem complex de automatizare, care cuprinde: generare de awb-uri – serviciu online de gestionare a expediţiilor, un call center prin voice over IP, program de listare a comenzilor, program de actualizare automată a produselor, soft-uri de verificare a stocurilor, automatizarea facturilor şi a garanţiilor, confirmarea comenzilor cu roboţi telefonice etc”, conchide antreprenorul.
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările