Povestea unei minuni: „Am pierdut doi copii imediat după naştere, dar am devenit din nou mamă după ce m-am rugat la Peştera Sfântului Andrei”

Dana Neculai, alături de fiica ei, Andreea

Avocata Dana Neculai, din Brăila, este convinsă că numai un miracol al Sfântului Andrei i-a salvat viața – după ce a pierdut doi copii imediat după naştere, a adus pe lume o fetiţă sănătoasă.

Dana Neculai (45 de ani) se consideră astăzi o femeie împlinită, un om care şi-a regăsit sensul în viaţă datorită unei minuni. Iar miracolul ei se numeşte Andreea, fetiţa ei bălaie, pe care şi-a dorit-o atât de mult.

Durerea unei mame

Necazurile au început în 1992, când a trăit prima experienţă traumatizantă. Era mama a doi băieţi, însă îşi mai dorea un copil. O dorinţă izvorâtă din copilăria-i fără fraţi sau surori.

După o sarcină cu multe complicaţii a născut un băieţel care a trăit doar patru zile. De altfel, ea însăşi a fost la un pas de a se stinge pe masa de operaţie. Medicii au reuşit să o salveze. Însă adevărata durere a urmat abia după ce a aflat terifianta veste – că bebeluşul ei nu mai este.

A rămas din nou însărcinată abia în 2003. Însă povestea tragică s-a repetat. Au apărut aceleaşi complicaţii, iar bebeluşul a murit imediat după naştere. „Tensiunea arterială a crescut din nou foarte mult, am făcut eclampsie, iar medicii au fost la un pas să mă piardă şi pe mine. Nu ştiu cum am supravieţuit. Ce a urmat apoi, este greu de descris în cuvinte. Am luat bebeluşul, l-am înmormântat, iar timp de un an am plans încontinuu şi mi-am spus că numai dacă aş avea încă un copil aş putea ieşi din starea aceasta”, povesteşte avocata. Medicii i-au zâmbit neîncrezători.

Forţa divină a peşterii

A trecut un an, timp în care a crezut în permanent că un miracol o va ajuta să scape de traume. În vara anului 2005, a ajuns întâmplător la Peştera Sfântului Andrei, atrasă parcă de o forţă divină. „Eram la mare, iar pe plajă ne-am împrietenit cu o familie din Gorj. Capul familiei era preot şi, din discuţie în discuţie, am decis să mergem la Peştera Sfântului Andrei. Acea decizie mi-a schimbat viaţa”, povesteşte avocata.
Mai auzise de locul sfânt, însă nu ajunsese niciodată până acolo. „Nu sunt o habotnică – fumez, înjur, până  atunci mergeam la biserică  de câteva ori pe an, dar atunci mi-am dat seama că aveam nevoie de o minune. Am intrat în peşteră şi am simţit o energie ciudată, ca şi cum ceva m-a electrizat. Am început să plâng, am căzut în genunchi şi m-am rugat la Dumnezeu să-mi dea şansa de a fi mamă”, povesteşte avocata cu lacrimi în ochi.

A urmat minunea

A plecat de acolo cu speranţă că viaţă i se va schimba. Era nemulţumită şi în plan profesional, însă peste o lună şi-a schimbat locul de muncă. „La vremea aceea eram jurist. Şi culmea, chiar în ajun de 30 noiembrie, am aflat că firma la care mă angajasem îl are patron spiritual pe Sfântul Andrei. Atunci mi-am spus că sigur există minuni. Am luat un test de sarcină, convinsă fiind că trebuie să fiu însărcinată. Aşa era. Am aflat chiar de sărbătoarea Sfântului Andrei   că urma să devin mamă  ”, povesteşte ea.
A urmat apoi lupta cu medicii, care au sfătuit-o să facă avort. Erau convinşi că naşterea va fi fatală atât pentru mamă, cât şi pentru bebeluş. „Mi-au spus că o femeie care se aruncă de la etaj are şansa să scape, dar eu – nu. Dar eu mi-am asumat aceste riscuri. Am găsit până la urmă o doctoriţă , pe doamna Victoria Tudose, care să fie alături de mine până la finalul sarcinii. A crezut în această minune” adaugă ea.

Pe toată perioada sarcinii nu a avut complicaţii. Din două în două săptămâni mergea la Peştera Sfântului Andrei, să se roage. A venit apoi momentul naşterii. Cezariana a decurs normal, iar Dana Neculai a născut o fetiţă sănătoasă. „Ţin minte şi acum momentul în care mi-a adus asistenta fetiţa. Zâmbea încontinuu. Cadrele medicale îi spuneau «Zâmbăreaţa». În acel moment am fost convinsă că există minuni, iar fiica mea este dovada vie”, mărturiseşte Dana Neculai.
A botezat-o Andreea Maria, aşa cum promisese sieşi, dar şi divinităţii. Fetiţa a fost creştinată tot la Peştera Sfântului Andrei.

Atracţia locului magic

Andreea are acum 5 ani şi jumătate, iar mama ei spune că nu a avut niciodată probleme de sănătate. Este un copil sensibil şi-şi ştie ea însăşi povestea. A aflat că undeva, există un loc magic care a ajutat-o pe mama ei să o aducă pe lume. Şi-I spune mamei ei că o iubeşte de câte ori are ocazia. “Uneori spune şi-n somn. Îmi dau lacrimile când o aud”, spune Dana Neculai.
Împreună cu fiica ei, şi cu soţul, Vasile Neculai, mama vine cu regularitate la peștera Sfântului Andrei, căruia simte că îi datorează totul: „Şi sfătuiesc pe toată lumea să meargă acolo şi mai ales să creadă că dorinţele li se vor îndeplini”.

Astăzi, de sărbătoarea întâiului apostol al românilor, mii de oameni merg în pelerinaj la peştera unde a trăit sfântul, pe care îl consideră făcător de minuni.