Portul Constanţa, la judecata AGA. Managerii pot fi schimbaţi dacă indicii de performanţă nu au fost atinşi

Portul Constanţa, la judecata AGA. Managerii pot fi schimbaţi dacă indicii de performanţă nu au fost atinşi

Administraţia Porturilor Maritime Constanţa FOTO Adevărul Constanţa

După un an de management privat, Administraţia Porturilor Maritime Constanţa va fi supusă analizei activităţii. Acţionariatul deţinut în proporţie de 60% de Ministerul Transporturilor va decide dacă indicii de perfomanţă au fost atinşi. Dacă nu, vor interveni schimbări în structura managerială.

Adunarea Generală a Acţionarilor (AGA) a Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa a reuşit să se întrunească luni, 3 februarie, după o tentativă nereuşită dată de lipsa cvorumului. Acţionarii aveau de discutat, printre altele, raportul de activitate pe 2013, după un an de management privat impus de PSD Constanţa.

Având toate datele financiare estimate la finele anului 2013, care arată o scădere drastică a profitului şi o uşoară creştere a traficului de mărfuri, este de aşteptat ca acţionarul majoritar, Ministerul Transporturilor, să ceară schimbări în componenţa Consiliului de Administraţie al companiei. Acesta este format din 7 persoane şi ar trebui să reflecte, ca influenţă, ponderea acţionarilor în companie: Ministerul Transporturilor - 60%, Fondul Proprietatea - 20% şi Consiliul Local Constanţa - 20%.

Pentru majorarea acestui ultim pachet de acţiuni se luptă din răsputeri administraţia Mazăre, care îşi doreşte controlul Portului Constanţa - cea mai profitabilă companie de stat. „Dac-am avea noi portul, am ieftini gigacaloria, să nu mai fie cea mai scumpă din ţară“, a declarat luni primarul Radu Mazăre la şedinţa Consiliului Local.

AGA nu a reuşit, însă, să analizeze raportul de activitate al companiei, pentru că a fost depus târziu. O nouă adunare va fi programată peste 15 zile, când se vor lua măsuri.

„Pentru o companie care are o componentă importantă de autoritate, cifrele nu spun foarte multe despre capacitatea unei administraţii. Nu profitul este cel mai relevant, ci traficul, clienţii noi, investiţiile“, a declarat subsecretarul de stat Constantin Matei din Ministerul Transporturilor, responsabil cu sectorul naval şi fost director al Portului Constanţa.

El a adăugat că, în cazul în care aceşti indicatori de performanţă nu au fost atinşi, probabil vor fi operate schimbări în structura managerială.

Managementul Administraţiei portuare

Adunarea Generală a Acţionarilor, constituită din reprezentanţi ai acţionarilor, este organul de conducere al companiei, care decide asupra activităţii acesteia şi asupra politicii ei economice. Compania este administrată de un consiliu de administraţie compus din 7 membri. Consiliul de Administraţie al companiei este ales de Adunarea Generală a Acţionarilor. Compania este organizata pe 4 direcţii şi 4 sucursale.

Conform portalului Portului Constanţa, Adunarea Generală a Acţionarilor este formată din:
Gabriela MURGEANU, reprezentant Ministerul Transporturilor, membru
Petre NEACŞA, reprezentant Ministerul Transporturilor, membru
Ionut MIŞA, reprezentant Ministerul Finantelor Publice, membru
George Daniel PAPARI, reprezentant Consiliul Local al Municipiului Constanta, membru
Reprezentant S.C. Fondul Proprietatea, membru
 
Consiliul de Administraţie
Răzvan BĂDĂLICESCU, preşedinte al Consiliului de Administraţie
Lucian BĂLUŢ, vicepreşedinte al Consiliului de Administraţie
Valeriu Nicolae IONESCU, membru
Adrian CIGHI, membru
Flavia Cristina TEODOSIU, membru
Viorel PANAIT, membru
Marcela Mariana FRIGIOIU, membru

DIRECTOR GENERAL, Valeriu Nicolae IONESCU
DIRECTOR GENERAL ADJUNCT, Decebal ŞERBAN

Directori de direcţii
Ambroziu DUMA, Director Exploatare
Daniela ŞERBAN, Director Economic
George Gabriel VIŞAN, Director Comercial
Alexandru George IOROV, Director Infrastructură

Ciprian HANGANU, Director Coordonator
 

Vă mai recomandăm

Cum au reuşit administraţia Mazăre şi Ministerul Transporturilor să scadă profitul Portului Constanţa, impunând un management privat

Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (APMC) SA, compania de top a profitabilităţii de stat, se confruntă cu o scădere vertiginoasă de profit. În doar trei ani, datele financiare arată că APMC a ajuns de la un profit brut de 51,8 milioane lei înregistrat în 2011 la 46,9 milioane lei în 2012, iar în 2013 a coborât până la un profit brut estimat de 40 milioane lei, pe 11 luni.

Portul Constanţa, la un pas de preluarea totală de către oamenii lui Radu Mazăre. Portuarii au transmis un memoriu Ministerului Transporturilor

Organizaţia patronală "Operatorul Portuar" şi Federaţia Naţională a Sindicatelor Portuare au transmis un memoriu prin care semnalează problemele grave din Portul Constanţa şi solicită abordarea directă a deficienţelor constatate în actul de administrare a companiei. Între timp, oficialii de la Palatul Victoria se pregătesc să-l cadorisească pe primarul Radu Mazăre cu un pachet semnificativ de acţiuni la Portul Constanţa.

EXCLUSIV Oamenii lui Mazăre din Portul Constanţa, prinşi la colţ într-un contract penal

Un raport al Corpului de Control din Ministerul Transporturilor semnalează modificări ilegale, operate de conducerea Portului Constanţa, într-un contract de 117 milioane de euro. Portul este condus de şeful PSD Constanţa, fost profesor al primarului Radu Mazăre.

Petrolierele riscă să eşueze în Portul Constanţa. Memoriul adresat premierului Victor Ponta de către agenţii economici din port

Comerţul exterior cu ţiţei, dar şi cu alte materiale de importanţă esenţială în economie, desfăşurat prin Portul Constanţa, riscă să fie compromis din cauza „stării deplorabile a infrastructurii portuare“, se arată într-un memoriu adresat premierului Victor Ponta de către principalii operatori de profil din zona portului.

Contract de milioane de euro schimbat peste noapte la Portul Constanţa

Clauzele restrictive care impuneau constructorului condiţii drastice pentru amenajarea digului de larg au dispărut, iar contractul ar mai putea fi reziliat doar în situaţii extreme.

 

 

 

Cum au reuşit administraţia Mazăre şi Ministerul Transporturilor să scadă profitul Portului Constanţa, impunând un management privat

Citeste mai mult: adev.ro/mz4cg0
Cum au reuşit administraţia Mazăre şi Ministerul Transporturilor să scadă profitul Portului Constanţa, impunând un management privat

Citeste mai mult: adev.ro/mz4cg0
Cum au reuşit administraţia Mazăre şi Ministerul Transporturilor să scadă profitul Portului Constanţa, impunând un management privat

Citeste mai mult: adev.ro/mz4cg0

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: