Portuarii pichetează iarăşi Ministerul Transporturilor cerând demiterea conducerii APMC

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Protestatarii din Portul Constanţa Foto Sînziana Ionescu
Protestatarii din Portul Constanţa Foto Sînziana Ionescu

Ministerul Transporturilor este pichetat miercuri, 6 mai, de sindicaliştii şi operatorii portuari de la Constanţa, care cer demiterea conducerii Administraţiei Porturilor Maritime. Ultima dată când au cerut acest lucru, protestatarii au demonstrat timp de 72 zile, reuşind înlocuirea managerilor.

În cadrul protestului declanşat pe termen nedeterminat din faţa Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa, demonstranţii au mers la Bucureşti pentru a doua oară pentru a cere Ministerului Transportului, acţionarul APMC, demiterea conducerii companiei.

„Cerem demiterea actualei conduceri a APMC, rediscutarea Master Planului pentru Portul Constanţa, transparenţă in stabilirea politicii tarifare, transparenţă în modul de încheiere a contractelor de subconcesiune, închirierea infrastructurii de transport naval, transparenţă în exploatarea domeniului portuar“, arată Mircea Burlacu, liderul sindicatelor portuare. Protestul se desfăşoară între orele 11-14.

Protestatarii au ocupat iarăşi platoul din faţa companiei Administraţia Porturilor Maritime Constanţa. Ei promit că nu vor mai înceta acţiunea până când nu va fi îndepărtată conducerea impusă de Radu Mazăre, primaurl aflat în arest pentru corupţie.

„Am reluat protestul, în faţa APC, cu tot arsenalul. Ministerul Transporturilor trebuie să rezolve odată situaţia explozivă din Portul Constanţa, care periclitează siguranţa unui obiectiv strategic de interes naţional şi locurile de muncă a mii de angajaţi. Această conducere nu mai are ce căuta la cârma platformei portuare“, declară Mircea Burlacu, liderul sindicatelor portuare.

Administraţia Porturilor Maritime Constanţa este manageriată şi la ora actuală de echipa Mazăre, deşi municipalitatea nu mai este de anul trecut acţionar la compania deţinută de Ministerul Transporturilor.

Mai mult, firmele din port sunt nemulţumite că Master Planul - strategia naţională de modernizare şi dezvoltare pe următorii 25 ani a Portului Constanţa, pe care trebuie să o elaboreze APMC şi consultantul Ernst&Young-Inros Lackner - este ţinut încă ascuns de consultările cu operatorii portuari. „APMC, în calitate de autoritate publică, îşi încalcă obligaţia de a supune consultării publice proiectele de interes deosebit“, arată operatorii portuari.

Ei sunt nemulţumiţi, printre altele, de faptul că echipa Mazăre vrea să transforme portul vechi în port turistic cu terase şi baruri, în detrimentul activităţii economice de amploare.

În primăvara 2012, sindicaliştii au protestat 72 zile pentru îndepărtarea echipei de conducere catalogate drept abuzive şi tiranice. Ministerul Transporturilor a fost nevoit să demită managerii, în cele din urmă.

Vă mai recomandăm

Protestele în Portul Constanţa au fost reluate. Sindicaliştii şi operatorii cer demiterea administraţiei impuse de Radu Mazăre

Câţi bani va aduce Portul Constanţa jucătorilor de la Bursă. Care sunt avantajele listării unei companii de stat profitabile

Controlul Portului Constanţa, preluat de Poliţia Română. În 2014, acţiunea Export Control a determinat creşterea cu 20% a operaţiunilor fiscalizate

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite