Plângerea unei mame la Evaluarea Naţională: „Din cauza supraveghetoarei, fiica mea a trebuit să transcrie de două ori o filă la matematică“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mama unei eleve care a susţinut Evaluarea Naţională 2018 relatează împrejurările în care fiica sa a trăit proba de matematică la acest examen.

„Vreau să vă povestesc cum a decurs Evaluarea Naţională la matematică într-o sală din Colegiul Pedagogic Constanţa.

La ora 9.00 se împart subiectele copiilor - 3 subiecte, timp de rezolvare 2 ore. Fetiţa mea, Eva, se apucă imediat de rezolvarea subiectelor. După ce scrie aproximativ o pagină şi jumătate (un subiect şi jumătate, adică jumătate din cele 3 subiecte), una dintre supraveghetoare observă pe pagină sus, cum cel de-al doilea ‚n’ din ‚Evaluarea naţională’ este un pic îngroşat şi că ar putea fi considerat semn. De aceea îi dă alte coli tipizate pentru a retranscrie.

Copilul plin de emoţii, cu un stres in plus acum - timpul, copiază şi rezolvă în continuare pe ciornă următoarele subiecte.

Deci avem pe masă 2 coli tipizate şi ciorna în care scria copilul, când supraveghetoarea trece şi ia de pe masă una dintre foile tipizate (un subiect şi jumătate).

În momentul acela, fetiţa mea îşi dă seama că pe banca ei rămăsese foaia cu problema ‚n’, o cere, dar era prea târziu. În excesul ei de zel, supraveghetoarea anulase deja foaia proaspăt transcrisă. „Nu mi-am dat seama, uite, ia, altă foaie şi transcrie din nou”.

Vă daţi seama ce a simţit copilul meu şi prin ce stări inimaginabile a putut să treacă?

Plângând, a copiat a treia oară şi a rezolvat ce a mai putut în puţinul timp rămas. Logic că nu a putut termina toate subiectele, deoarece la 11.00 a auzit: ‚Lăsaţi stilourile jos!’.

Eva este un copil emotiv, cu mult bun simţ, inteligent, cu media generală de gimanziu de 9,97. Este apreciată de toţi profesorii, are vise măreţe de a deveni bio-fizician, cu idoli ca Einstein şi Da Vinci, cu mintea deschisă către cercetare şi inovare şi... cu aripi frânte de o supraveghetoare.

Câte hohote de plâns, cât de multă suferinţă, durere şi disperare într-o inimă de copil de 14 ani!...

Acest copil a muncit enorm  pentru a-şi îndeplini visele, de a avea o notă mare la evaluare, de a intra la unul dintre cele 2 licee de prestigiu ale Constanţei - Mircea sau Ovidius, pentru a ajunge să participe în proiectele NASA desfăşurate aici... Toate spulberate într-o clipă din cauza unui ‚n’ puţin îngroşat.

În urma sesizărilor depuse la Inspectorat am înţeles că supraveghetoarea va fi sancţionată pentru excesul de zel, dar pentru copil nu se mai poate face nimic. De ce Ministerul Educaţiei nu este pregătit cu o soluţie pentru aceşti copii cărora li se întâmplă situaţii neprevăzute, cum e cazul fetei mele, sau celor care li se face rău în timpul acestui examen? Lor efectiv li se ia orice şansă de a demonstra ce ştiu, ce pot.

Cui foloseşte toată această bătaie de joc?

Pot înţelege că trebuie să preîntâmpinăm orice încercare de fraudă, că nu trebuie să se copieze, dar de aici şi felul în care s-a procedat in această şcoală este cale lungă.

Acest sistem MIZERABIL omite faptul că ELEVUL ar trebui să aibă întâietate. Este atât de INCREDIBIL şi TRIST ce se întâmplă!“, scrie mama Evei. 

Contactată, inspectorul şcolar general adjunct Anca Dragomir, preşedintele Comisiei Judeţene la examenul de Evaluare Naţională 2018, a declarat pentru „Adevărul“ că sesizarea depusă de familia elevei nu se confirmă.

„Am văzut lucrarea, am vizionat înregistrarea din sala de examen şi vă pot spune că eleva a pierdut maximum 5 minute la transcrierea lucrării. Erau câteva rînduri, cu cifre şi o figură. Prima dată a transcris 12 cifre şi o figură, apoi a continuat pe fila greşită cu încă două expresii geometrice. Nu au fost 4 pagini pline de transcris. 

Am zis 5 minute cu indulgenţă, făcând o analiză în favoarea elevului – aşa cum am cerut tuturor, la şedinţa pentru organizarea examenului, să ţinem cont de vârsta fragedă şi de stresul copiilor. Dar se întâmplă deseori ca un copil să transmită altceva acasă.

Nu putem arăta părinţilor înregistrarea, nu este corect faţă de ceilalţi elevi, erau 20 în sala de examen. Acestea sunt procedurile, sunt nişte reguli de examen care trebuie respectate, există o comisie judeţeană în care trebuie să avem încredere. Lucrarea poate fi vizualizată după aflarea rezultatelor. Noi am comunicat rezultatul cercetării la Ministerul Educaţiei. Dacă sesizarea se adeverea, examinatorii ar fi intrat în cercetare disciplinară. Nu e cazul aici“, a precizat inspectorul şcolar. 

Pe aceeaşi temă: 

Subiect la matematică de la Evaluarea Naţională acoperit cu sigla judeţului. Cum s-au chinuit elevii în zadar să rezolve problema cu „O“ în loc de „Q“ 

„Învăţare“ şi „educaţie“: unde se întâlnesc şi de ce?

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite