VIDEO Pilotul de pe MIG-ul prăbuşit lângă aeroportul Kogălniceanu a fost salvat. Cauza probabilă: o pasăre a intrat la motorul aparatului de zbor

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un avion MIG 21 LanceR s-a prăbuşit pe câmpul de lângă Aeroportul Mihail Kogălniceanu din judeţul Constanţa. Pilotul a reuşit să se catapulteze, a fost inconştient, dar şi-a revenit. Are un traumatism de coloană lombară şi a fost transferat la Spitalul Militar din Bucureşti.

UPDATE ORA 15.00 Pilotul rănit a fost transferat de la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Constanţa la Spitalul MIlitar din Bucureşti. Victima a suferit mai multe traumatisme la coloană. „Comandorul Adrian Stancu, implicat în incidentul aviatic de astăzi, a fost adus la ora 12.20 la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă “Sf. Apostol Andrei” Constanţa cu elicopterul SMURD şi preluat de o echipă complexă formată din medici de gardă, de diferite specialităţi.

Pacientul în vârstă de 35 de ani a fost supus investigaţiilor de specialitate în urma cărora s-a stabilit că a suferit un traumatism forte la nivelul coloanei vertebrale. Medicii i-au administrat tratament simptomatic, pacientul fiind echilibrat hemodinamic şi respirator, conştient şi cooperant. Ulterior, s-a decis de către MAPN transferul pacientului, cu un avion medical al Armatei, la Spitalul Militar Central din capitală. Pacientul a fost preluat de ambulanţă în jurul orei 14.30 şi transferat la Aeroportul Mihail Kogălniceanu“, conform unui comunicat de presă al unităţii medicale. 

UPDATE ORA 13.30 Primele informaţii despre accidentul aviatic de la Mihail Kogălniceanu arată faptul că aeronava s-a prăbuşit după ce o pasăre a intrat la motorul aparatului de zbor, după cum susţin reprezentanţii Bazei 86 Aeriană „Locotenent aviator Gheorghe Mociorniţă” din Feteşti. „O pasăre a intrat la motorul aeronavei, iar din această cauză motorul a cedat. Din fericire, pilotul a reuşit să se catapulteze. Acum este sub supraveghere medicală la spital”, a declarat Emil Oancea, purtătorul de cuvânt al Bazei 86 Aeriană <Locotenent aviator Gheorghe Mociorniţă> din Feteşti. (Mădălin Sofronie)

UPDATE ORA 12.20 Ministerul Apărării Naţionale a dat publicităţii comunicatul de presă în legătură cu accidentul aviatic: 

Accident aviatic în apropiere de Mihail Kogălniceanu

Locotenent-comandorul Adrian Stancu, pilot pe o aeronavă MiG 21 LanceR a Forţelor Aeriene Române, s-a catapultat astăzi, 12 iunie, în jurul orei 11.15, în apropiere de aeroportul Mihail Kogălniceanu, în zona localităţii Nazarcea, judeţul Constanţa, în timpul executării manevrelor de aterizare.

Pilotul este conştient şi se află în stare stabilă. El a fost recuperat, i s-a acordat primul ajutor la faţa locului şi a fost transportat pe cale aeriană la Spitalul Judeţean Constanţa.

Un avion MIG 21 LanceR s-a prăbuşit pe câmpul de lângă Aeroportul Mihail Kogălniceanu

Aeronava, care se afla în dotarea Bazei 86 Aeriană <Locotenent aviator Gheorghe Mociorniţă> din Feteşti, decolase în jurul orei 10.00 de pe baza aeriană din Mihail Kogălniceanu pentru a executa o misiune de antrenament în cadrul exerciţiului Thracian Eagle 2017, care se desfăşoară împreună cu forţele aeriene bulgare.

După executarea misiunii, la întoarcerea către Mihail Kogălniceanu, pe timpul executării manevrelor de aterizare, pilotul a raportat o defecţiune majoră la motor, cu deteriorarea parametrilor de funcţionare ai acestuia.

Conform procedurilor, pilotul s-a catapultat, aeronava prăbuşindu-se în zona menţionată, în afara ariilor locuite.

Cazul este cercetat de Parchetul Militar, conform procedurilor legale, iar circumstanţele accidentului vor fi investigate de o comisie numită de şeful Statului Major al Forţelor Aeriene“.

UPDATE ORA 12.00 Florin Jiga, purtătorul de cuvânt MApN, a precizat că accidentul a avut loc în cadrul unui exerciţiu aerian de tip Eagle 2017 desfăşurat cu Bulgaria, în care au fost ridicate de la sol patru aparate de zbor. Avionul intenţiona să aterizeze pe pista Aeroportului Mihail Kogălniceanu.

Coada aparatului este intactă, astfel că specialiştii sunt de părere că analizarea cutiei negre, care se află în acea parte a avionului, va lămuri cauzele producerii accidentului. Iniţial s-a vehiculat ideea că o pasăre a provocat defectarea motorului. 

Parchetul Militar Constanţa a deschis o anchetă privind accidentul aviatic. 

Accidentul aviatic s-a întâmplat la ora 11.14 a zilei de luni, 12 iunie, pe câmpul de lângă Aeroportul Mihail Kogălniceanu. 

Avionul militar de tip MIG 21 LanceR a căzut între localităţile Nazarcea şi Culmea, la 8 kilometri de aeroport, iar pilotul a reuşit să se catapulteze. 

„Pilotul militar este recuperat, dar este inconştient“, a transmis dr. Claudia Tatarici, purtătorul de cuvânt al Serviciului de Ambulanţă Constanţa. 

Cea mai apropiată unitate spitalicească este Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă din Constanţa, dar pentru cazuri mai puţin grave, echipajele medicale au luat decizia de a transporta pacientul, cu elicopterul SMURD, la Bucureşti. 

Autorităţile aeroportuare de la Kogălniceanu au activat planul de urgenţă. La faţa locului au ajuns maşini de poliţie, de pompieri, ambulanţe. 

Istoricul MiG-21 

Conform istoricului prezentat pe site-ul Forţelor Aeriene Române, MiG-21 a fost proiectat ca un avion de interceptare de front, destinat să execute misiuni în condiţii meteorologice normale şi a zburat pentru prima dată în anul 1957. Avionul a intrat în producţie de serie în anul 1958, fiind echipat cu un motor cu reacţie Tumanski R-11, atingând forma finală un an mai târziu sub denumirea MiG-21F. Astfel s-a deschis drumul versiunilor ulterioare, următoarea versiune fiind MiG-21PF, lansat în producţie în anul 1960, cu un motor îmbunătăţit R-11F şi un dispozitiv de admisie a aerului în motor mărit, pentru a permite instalarea radarului de interceptare R-1L. Au urmat MiG-21PFS şi MiG-21PFM, care includeau toate îmbunătăţirile versiunilor precedente.

Forţele Aeriene Române au primit în dotare primul avion MiG-21F-13 în anul 1962, iar ulterior au intrat în serviciu variantele MiG-21 PF (denumire locală MiG-21RFM), MiG-21 PFM (denumire locală MiG-21RFMM), MiG-21M şi MiG-21MF. De-a lungul timpului au intrat în dotarea Forţelor Aeriene peste 400 de avioane MiG-21, ultimul avion de acest tip intrând în serviciu în anul 1982. În anul 1992, Forţele Aeriene Române au iniţiat un program de modernizare a aparatelor MiG-21, pentru a asigura interoperabilitatea cu NATO şi pentru a mări capacitatea acestora de a executa misiuni la cerinţele luptei aeriene moderne.

Programul de modernizare a vizat crearea unor variante ale avionului, având la bază o configuraţie comună, în funcţie de misiunile pe care urmau să le execute: MiG-21 LanceR A (pentru misiuni aer-sol), LanceR B (versiune de instruire) şi LanceR C (optimizate pentru misiuni aer-aer). 

Revenim cu amănunte

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite