Peste 500 de milioane de lei pentru modernizarea ecluzelor. Se va reduce timpul de aşteptare al ambarcaţiunilor

Peste 500 de milioane de lei pentru modernizarea ecluzelor. Se va reduce timpul de aşteptare al ambarcaţiunilor

Ecluza de la Agigea                                                       FOTO Administraţia Canalelor Navigabile

Peste 500 de milioane de lei vor fi investiţi în modernizarea ecluzelor de pe canalele Dunăre-Marea Neagră şi Poarta Albă-Midia Năvodari.  Printre beneficiile acestui proiect se numără creşterea siguranţei navigaţiei şi reducerea timpului de aşteptare la ecluze.

Compania   Naţională   „Administraţia   Canalelor   Navigabile”   S.A.  a semnat contractul de finanţare numărul 5/15.05.2018 pentru proiectul major din cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014 – 2020: “Modernizare ecluze. Echipamente şi instalaţii. Faza 2. Perioda de implementare a proiectului este de 60 de luni, respectiv între 01.07.2017 şi 30.06.2021.

Conform reprezentanţilor CNACN, „finalizarea proiectului aduce beneficii în ceea ce priveşte siguranţa navigaţiei, reducerea timpul de aşteptare la ecluze dar şi beneficii de transport prin micşorarea transferului către alte modalităţi de transport (rutiere sau feroviare) şi de asemenea la un transport mai putin poluant.”

Valoarea totală a proiectului este de 547.124.183 lei, din care valoarea totală eligibilă este de 353.734.275 lei, iar valoarea finanţării nerambursabile acordată de Comisia Europeană este de 265.300.706 lei.

Obiectivul general al proiectului este să asigure disponibilitatea şi siguranţa navigaţiei pe cele două canale, Canal Dunăre Marea Neagră şi Canal Poarta Albă Midia Năvodari, furnizând o alternativă durabilă la transportul rutier de-a lungul unei importante rute de transport naţional şi internaţional. „Proiectul “Modernizare ecluze. Echipamente şi instalaţii. Faza 2” include reabilitarea echipamentului de bază al ecluzelor Agigea – fir mal stâng, Cernavodă - fir mal stâng  şi Ovidiu - fir mal drept, reabilitarea şi modernizarea instalaţiilor auxiliare ce servesc echipamentului de bază al acestor ecluze, reabilitarea Staţiei de pompare complexă (SPC) Cernavodă şi a staţiilor de pompare pentru apărarea localităţilor împotriva inundaţiilor (Saligny, Mircea Vodă, Faclia), Galerii de ape mari - Ecluza Ovidiu, Galerii de ape mari - Ecluza Năvodari”, spun cei de la CNACN.

Proiectul este finanţat din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, Axa Prioritara 1 – Îmbunătăţirea mobilităţii prin dezvoltarea reţelei TEN-T şi a transportului cu metroul, Obiectiv Specific 1.3 - Creşterea gradului de utilizare a căilor navigabile şi a porturilor situate pe reţeaua TEN-T central.

Pe aceeaşi temă:

Trei decenii de la deschiderea navigaţiei pe Canalul Poarta Albă-Midia Năvodari. Plachetă în memoria lui Chiriac Avădanei, proiectantul investiţiei

 



 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările