Penultima navă din flota românească, luată de executori

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Vrachierul „Ileana“, ce a colindat mările şi oceanele, încărcat vârf cu cereale şi zahăr, va ajunge în curând la fier vechi. Vasul a fost preluat de firma grecească Tomini Trading, societate ce face şi afaceri în stil mare cu fier vechi. Nava a fost preluată de la Petromin pentru o datorie de 125.000 de euro. Compania mai deţine doar bulk-carrierul „Carmen Sylva“ ce va fi vândut în curând.

Negociere până la ultima tonă de fier: aşa s-a făcut ieri predarea-primirea navei „Ileana“, executată silit din cauza unei datorii de 125.000 de euro. „Carmen Sylva“, ultima navă a companiei „Petromin“, este în prezent sechestrată în Istanbul şi urmează să fie scoasă la licitaţie în această lună.
O mână de oameni mai erau ieri - dimineaţă la bordul „Ilenei“, ancorată în dana 106 din portul Constanţa Sud - Agigea.

La ancoră de 8 ani

Nava stă la ancoră de 8 ani: ultimul voiaj l-a făcut în anul 2003, când era dată în contract de barre-boat unei firme greceşti. A existat intenţia din partea conducerii „Petromin“ de la acea vreme să fie retehnologizată şi redată mării, însă cum acestea nu s-au concretizat, echipajul mai numără doar câţiva oameni. 

Click pe poze pentru a vedea ce a mai rămas din nava „Ileana“!

image

Datoriile s-au acumulat, iar vasul a fost vândut în contul unei datorii care nu reprezintă nici zece la sută din valoarea sa, chiar şi în actuala stare de degradare.
Datoria de 145.000 de euro provine dintr-un contract de reparaţii (curăţări tancuri şi sablări) făcute în anul 2008, la ultimele nave ale Petrominului „Ileana“ şi „Carmen Silva“. Lucrarea a fost efectuată de firma „Migador Prest“ şi nu a fost achitată. În consecinţă, „Ileana“ a fost scoasă la licitaţie prin instanţă şi adjudecată, în 15 iunie 2011, de firma Tomini Trading, ce a achitat 2,4 milioane de euro.

Negocieri până la ultima bucăţică de fier

Ieri, pentru a doua oară, reprezentanţii „Tomini Trading“ au încercat să intre în posesia navei. Directorul de nave al companiei de stat Petromin, Gheorghe Bărbulescu, refuză să o predea în condiţiile actuale. „În publicaţia de vânzare nu au fost trecute capacele magaziilor, bărcile de salvare, trei generatoare. Asta a scăzut din preţ, la evaluare“, spune el. „Înseamnă fier, sute de tone de fier. Nu vă sprijiniţi de bara aceea, ca să nu cădeţi“, adaugă Gheorghe Georgescu, şeful de  echipaj, cel care a păzit nava în ultimul an şi jumătate. 

Nava a fost preluată ieri de Tomini Trading, cu menţiunile ridicate de reprezentanţii „Petromin“. Suma obţinută din vânzare va fi împărţită între creditori, iar restul va reveni companiei de stat.

Istoricul navei


Construcţia vrachierului mineralier „Ileana“, cu o capacitate de 25.000 tdw, a început în anul 1989, în Şantierul Naval Mangalia. Vasul a fost lansat la apă în anul 1992, sub numele de „Voineasa“. Ca toate navele din flota de stat, vasul a fost preluat de compania de unică navă „Voineasa Shipping LDT“ şi exploatată sub pavilion Malta în contract de bare-boat, de un armator grec. Din 1993 şi până 2007 a purtat numele de Kavo Maleas. A revenit în ţară în 2008 şi a fost botezată „Ileana“, nume sub care nu a navigat însă niciodată. 

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite