Navigatorii cer să primească statutul de „lucrători cheie”. „Menţin economia mondială şi lanţul de aprovizionare”

Navigatorii cer să primească statutul de „lucrători cheie”. „Menţin economia mondială şi lanţul de aprovizionare”

Navigatorii cer statut de lucrători cheie                                                 SURSA: SLN

Sindicatul Liber al Navigatorilor (SLN) cere Guvernului României ca marinarii să fie desemnaţi „lucrători cheie” în industria transportului maritim.

Pe 30 Martie 2020, în instrucţiunile COVID-19 adoptate, Marea Britanie a desemnat navigatorii ca „Lucrători cheie" după ce sindicatul navigatorilor din această ţară, ITF, Camera de Shipping din Marea Britanie şi Camera Internaţională de Shipping au cerut acest lucru. Multe alte ţări, sub presiunea sindicatelor, fac aceste demersuri, spun cei de la SLN.
 
Sindicatul Liber al Navigatorilor şi ITF România au cerut Guvernului României, Comitetului Naţional pentru Situaţtii de Urgenţă, Ministerul de Interne, să desemneze navigatorii ca "Lucrători cheie" în industria transportului maritim.

„Navigatorii (ca şi personalul navigant aerian) trebuie si fie recunoscuţi ca lucrători cheie în sectorul transporturilor maritime, ei fiind în prima linie în lupta împotriva COVID-19 prin menţinerea economiei mondiale şi lanţului de aprovizionare, aşa cum cadrele medicale sunt în prima linie pentru menţinerea sectorului de sănătate global.

Navigatorii care merg la nave precum şi cei care ȋşi ȋncheie contractul şi pǎrǎsesc navele sunt sǎnǎtoşi din toate punctele de vedere, testaţi profesional şi nu necesitǎ perioade de carantinare instituţionalizate ci maxim o izolare la domiciliu dupǎ ce acestia revin acasǎ. La fel, cei care pleacǎ pe nave trebuie sǎ fie sǎnǎtoşi, sǎ fie testaţi cu rezultat negativ COVID-19 la plecarea din ţarǎ şi la imbarcarea pe nava. Numai aşa se poate asigura menţinerea navelor ȋn operaţiuni economice vitale şi ȋn menţinerea lanţului de aprovizionare la nivel global”, spun reprezentanţii Sindicatului Liber al navigatorilor.

Navigatorii sosesc de pe navele lor, spun sindicaliştii, din medii izolate şi departe de panemia COVID-19, sunt dotati de armatori cu echipamente de prevenţie pe timpul deplasarii către casă şi riscă să se îmbolnavească cu COVID-19 dacă sunt carantinaţi instituţional în România alături de alte persoane care vin din ţări cu epidemii de coronavirus.

Sindicatul LIber al Navigatorilor susţine aplicarea în România a cerinţelor IMO astfel:

  • desemnarea navigatorilor profesionişti şi personal maritim indiferent de cetăţenie când sunt în jurisdicţia României că „lucrători-cheie” care oferă un serviciu esenţial
  • acordarea navigatorilor profesionişti şi personalului maritim toate scutirile necesare şi adecvate de la restricţiile naţionale de deplasare sau de circulaţie, pentru a facilita ȋmbarcarea sau repatrierea acestora
  • recunoaşterea actelor de identitate, certificate de competenţă, cursurilor STCW conforme sau contractele de munca că fiind documente suficiente pentru realizarea schimburilor fără alte documente suplimentare
  • aprobarea unor protocoale rapide de consultare/diagnosticare adecvate pentru schimbul de echipaj
  • furnizarea informaţilor către nave şi echipaje cu privire la măsurile de protecţie de bază împotriva COVID-19 pe baza avizelor OMS.


Pe aceeaşi temă:

Zeci de marinari români, pe nave aflate în China. De teama coronavirus, trei navigatori au fost repatriaţi

Cum explică un oficial român situaţia marinarilor români de la bordul unei nave ocupate de refugiaţi


 



 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: