Nava-şcoală Mircea pleacă duminică într-un marş de instrucţie. Bricul va urma traseul efectuat în urmă cu opt decenii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Nava-şcoală „Mircea“, pleacă duminică, 5 mai, în tradiţionalul marş internaţional de instrucţie. Bricul, care se află de 80 de ani în serviciul Marinei Militare Române, va ajunge în Hamburg, portul unde a fost construit, iar la întoarcerea în portul Constanţa va urma traseul efectuat în urmă cu opt decenii.

Nava-şcoală "Mircea" va traversa pe parcursul celor trei luni de marş Marea Neagră, Marea Marmara, Marea Egee, Marea Mediterana, Oceanul Atlantic şi Marea Nordului, cu escale în porturile Siracusa (Italia), Barcelona (Spania), Almeria (Spania), Cadiz (Spania), Brest (Franţa), Rouen (Franţa), Haga (Olanda), Hamburg (Germania), Southampton (Marea Britanie), Lisabona (Portugalia), Valleta (Malta) şi Istanbul (Turcia).

 Echipajul navei va fi format din 179 de membri, dintre care 57 de studenţi de anul ÎI ai Academiei Navale "Mircea cel Bătrân", 32 de elevi din anul I de la Şcoală Militară de Maiştri Militari a Forţelor Navale "Amiral Ion Murgescu", cărora li se alătură şi 14 cadeţi străini de la academiile navale din Albania, Bulgaria, China, Franţa, Polonia, Portugalia, Turcia şi Ucraina.

Velierul va acosta în portul Almeria (Spania), în perioada 25 - 26 mai, pentru că membrii echipajului să îşi poată exercită dreptul la vot, în contextul alegerilor pentru Parlamentul European.

Nava-Şcoală "Mircea" se va întoarce acasă miercuri, 7 august, după trei luni de pregătire a viitorilor marinari militari români şi străini.

Imagine indisponibilă

Nava - şcoală "MIRCEA" este un velier clasa A tip bark, cu trei arbori, având o înălţime de 44 de metri, cu 23 de vele ce însumează o suprafaţă totală de 1.750 metri pătraţi. Această a fost construită în perioada 1938-1939 la Şantierul Naval "Blohm & Voss" din Hamburg, Germania. Din seria să mai fac parte navele "Eagle" - SUA, "Gorch Fock I" - Germania, "Gorch Fock ÎI" - Germania şi "Sagres" - Portugalia.

 Certificatul de naştere al noii nave-şcoală a fost semnat la 26 ianuarie 1938, iar la 22 septembrie, acelaşi an, a fost lansată la apă şi botezată cu numele MIRCEA, alegere justificată de bogată tradiţie şi renumele predecesorului sau.

La 27 aprilie 1939, a avut loc ceremonia ridicării pavilionului naţional, iar pe dată de 1 mai 1939, MIRCEA, o nava cu caracteristici superioare, ce asigura condiţii de navigaţie şi viaţă la bord mult îmbunătăţite, a intrat în serviciul Marinei Militare.

Primul bric Mircea pe care studenţii şi-au făcut practica a fost o corabie de tip goeletă, construită în 1882 la şantierul Thames Ironworks and Shipbuilding Company din Londra.  Corabia, construită aproape în întregime din lemn, avea o lungime de 7,6 metri, două catarge şi 14 vele. La bordul ei şi-au făcut ucenicia numeroase generaţii de marinari. Predarea ştafetei către nava-şcoală Mircea s-a făcut în anul 1939.

Pe aceeaşi temă:

Istoria uneia dintre cele mai negre pagini din istoria Securităţii comuniste: fuga în SUA a marinarilor de pe bricul Mircea, nava înţesată cu 26 de informatori

Aventurile pe mare ale navei-şcoală Mircea: bombardamente, furtuni, Triunghiul Bermudelor

Amintirile contraamiralului Mircea Caragea de la primul marş al bricului Mircea: „Era să mâncăm bătaie de la fascişti“

Celebrul bric Mircea are patru nave surori. În ce ţări se află superbele veliere

Cum a reuşit să întocmească Alexandru Cătuneanu prima hartă a litoralului: „Mergeau în braţe cu instrumentele fragile, hurducăiţi de vreo căruţă“

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite