Nava Flaminia, încărcată cu deşeuri periculoase, a intrat în Portul Constanţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Flaminia, nava cu deşeuri periculoase, în Portul Constanţa FOTO TV Neptun
Flaminia, nava cu deşeuri periculoase, în Portul Constanţa FOTO TV Neptun

Vasul caracterizat drept „bombă toxică“ a primit vineri, 17 mai, avizul de mediu de a intra în Portul Constanţa. Portcontainerul care transportă deşeuri periculoase a trecut printr-un incendiu devastator în vara 2012, în Oceanul Atlantic. De atunci rătăceşte, încercând să găsească un port unde să acosteze, pentru a scăpa de containerele rămase neafectate de incendiu şi pentru a putea intra la reparaţii.

Nava Flaminia se află în rada Constanţei de la finele lui martie, aşteptând acordul român. Reparaţiile necesită schimbarea corpului navei în bună parte, de aceea este nevoie de descărcarea containerelor avariate din 3 magazii rămase (din totalul de 8, restul fiind neafectate de incendiu sau descărcate deja).

Nava a fost decontaminată în Germania şi Danemarca. La inspecţia Autorităţii Navale Române, efectuată la începutul lunii aprilie, echipele de control au stabilit că nava poate fi primită în Portul Constanţa la descărcare, deoarece riscul poate fi controlat, dacă se respectă toate regulile de siguranţă maritimă. După ce va scăpa de ultimele containere, Flaminia va intra la reparaţii în Şantierul Naval Mangalia.

În după-amiaza de vineri, 17 mai, navei i-a fost autorizat accesul în Portul Constanţa, în dana 38 Umex. Descărcarea containerelor va dura 20 zile. Apele uzate, rezultate din spălarea şlamului din containere, vor fi transportate la Prahova, la societatea de epurare New Century Development.

Garda de Mediu Prahova a efectuat un control la firmă, constatând o serie de deficienţe care fac imposibilă operaţiunea de epurare a apelor uzate.

„Toate separatoarele mecanice au grad de umplere ridicat cu nămol mecanic, datorită faptului că nu exista pompe şi nu sunt asigurate instalaţiile necesare de fluidizare a nămolului pentru a asigura evacuarea acestuia în îngroşătoare; podul raclor aferent separatorului mecanic II este nefuncţional datorită defecţiunilor mecanice şi electrice; existenţa nămolului mecanic cu densitate mare în separatoare face imposibilă utilizarea podurilor racloare“, a precizat comisarul-şef Sorin Dumitraşcu de la Garda de Mediu Prahova.

Instituţia a trasat măsuri pentru remedierea deficienţelor constatate până la 15 iunie ac.Tototdată, ţinând cont de expirarea autorizaţiei de mediu a firmei la data de 14 mai, societăţii i s-a pus în vedere depunerea documentaţiei la Agenţia de Protecţia Mediului Prahova pentru revizuire.

Portcontainerul Flaminia sub pavilion german este construit în 2001 de şantierul Daewoo. Armatorul navei este Mediterranean Shipping Company din Elveţia pentru operatorul Niederelbe Schiffahrtsges din Germania.

În iulie 2012, vasul transporta aproape 2.900 containere de la Charleston – Statele Unite ale Americii, către Anvers - Belgia. Dintre acestea, în jur de 150 containere conţineau substanţe chimice clasificate ca deşeuri periculoase. O explozie de la bordul navei a declanşat un incendiu în care au fost afectate 120 containere dintre cele cu risc. Trei membri ai echipajului au murit în deflagraţie.

Constanţa



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite