Misterioasa dispariţie a unui comandant român în Oceanul Atlantic: „De nouă ani, autorităţile româneşti nu au mai făcut nimic“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Nava de pe care a dispărut comandantul român Arhivă Constantin Cumpănă
Nava de pe care a dispărut comandantul român Arhivă Constantin Cumpănă

Dispariţia comandantului Liviu-Iulian Iliescu de la bordul navei „Morning Cloud“ a rămas neelucidată. De atunci a trecut aproape un deceniu.

La 23 mai 2008, Liviu-Iulian Iliescu, de 48 de ani, comandantul vrachierului „Morning Cloud“, a dispărut de la bordul navei, cazul înscriindu-se în categoria „enigme neelucidate“. Vasul sub pavilion liberian avea un echipaj compus din ucraineni, bulgari, turci, indieni, croaţi şi doi români. La 1 mai, nava plecase dintr-un port din Ucraina şi se afla în marş în Oceanul Atlantic, cu destinaţia portul New Orleans, unde trebuia să ajungă în cursul zilei de 27 mai.

Dispariţia comandantului a fost observată în noaptea zilei de 23 de mai 2008, când şeful mecanic a bătut la uşa cabinei comandantului şi, neprimind vreun răspuns, a pătruns în încăpere, însă comandantul nu era. Acesta l-a alertat pe ofiţerul II, care, la rândul său, a dat ordin să fie cercetată întreaga navă. După mai mult de o oră de căutări, echipajul a ajuns la concluzia că Liviu-Iulian Iliescu a dispărut, scriu Corina Apostoleanu şi Constantin Cumpănă în volumul „Amintiri despre o flotă pierdută. Voiaje neterminate“.

Imediat, au fost anunţată paza americană, care a trimis mai multe elicoptere şi nave de patrulare, fără niciun rezultat. Operaţiunile au fost sistate după 25 de ore.

image

Comandantul Iulian - Liviu Iliescu şi soţia sa Arhivă Adevărul

Pete de culoare roşie 

Parchetul General s-a sesizat ieri din oficiu cu privire la comiterea infracţiunii de omor asupra comandantului navei „Morning Cloud“, Liviu Iulian Iliescu. La 30 mai 2008, Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a dat publicităţii un comunicat de presă, potrivit căruia procurorii români, în urma unor informaţii primite de la autorităţile americane, s-au sesizat din oficiu cu privire la „comiterea infracţiunii de omor asupra cetăţeanului român Iliescu-Liviu Iulian. În urma cercetărilor efectuate la faţa locului, în cabina comandantului au fost identificate pete de culoare roşie, ce păreau a fi de sânge. De asemenea, s-a mai constatat că ultima consemnare a comandantului din registrul de bord al navei datează din 23 mai 2008“. În urma analizelor, însă, anchetatorii au stabilit că respectivele pete nu erau sânge, ci suc vărsat pe pernă. 

Moartea comandantului a rămas un mister. Nici procurorul român trimis de Ministerul Public în SUA nu a reuşit să descopere ce s-a întâmplat pe navă. Soţia sa spune că de nouă ani, nici autorităţile româneşti nu au mai făcut nimic pentru a elucida modul în care a sfârşit comandantul. 

Probleme cu echipajul 

Soţia sa, Iuliana Iliescu, a povestit pentru Adevărul că a simţit o schimbare în comportamentul soţului ei, după ce nava a părăsit Grecia şi a plecat spre SUA. „Convorbirile noastre nu au mai fost la fel. De parcă era tot timpul cineva cu el şi nu-l lăsa să vorbească la telefon“, mărturisea femeia. Înainte de plecarea din Grecia, soţul ei a cerut să fie debarcat.

Cererea i-a fost însă refuzată, pentru că în contract era prevăzut un voiaj de şase luni iar el nu efectuase decât cinci. Liviu-Iulian Iliescu i-a povestit soţiei că este cel mai greu voiaj pe care l-a făcut în cei 25 de ani de carieră, că are mari probleme cu echipajul, majoritar de origine rusă. El se plângea că la bord se consumă băuturi alcoolice, fapt interzis, că marinarii nu vorbesc aproape deloc limba engleză şi cu mare greutate se poate impune în faţa lor.

Vă mai recomandăm:

     

FOTO VIDEO Mărturii din Iad. Ultimul supravieţuitor de pe Independenţa: „Am deschis gura morţilor pentru a-i recunoaşte“

FOTO Poveştile unui comandant de navă: „În 1989, am crezut că ungurii au intrat în Ardeal“
 

Titanicul românesc. 25 de ani de la scufundarea navei Mogoşoaia. Mărturia unui supravieţuitor: „Vasul s-a scufundat în câteva minute“


Don Giovanni, piratul de la Sulina. Cum a reuşit fostul marinar să înşele autorităţile şi să rămână cu marfa ilegală şi cu despăgubirea

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite