Minunea arhitecturală proiectată de nemţi care nu s-a mai realizat
0În anul 1941, în plin război, nemţii au vrut să lege cele două maluri ale Dunării din zona Hârşova printr-un pod. Din păcate, proiectul nu s-a mai realizat.
Vestita firmă Maschinefabrik Augsburg - Nurnberg (MAN), din Germania, a proiectat pe hârtie un pod în zona Hârşova. Minunea arhitecturală avea mai multe utilităţi: traficul feroviar urma să se desfăşoare pe partea stângă, auto pe partea dreaptă, iar pe mijloc cel pietonal.
Probabil, nemţii nu au mai considerat necesar podul întrucât au abandonat ideea, iar după 23 August 1944 trupele germane au fost alungate din ţară, după ce România a întors armele împotriva foştilor aliaţi. Firma MAN este cea care a realizat lucrările de consolidare a podului lui Anghel Saligny, de la Cernavodă, în cele două războaie mondiale. În 1916, după ce trupele româneşti aflate în retragere au încercat să distrugă podul, el a fost consolidat de specialiştii nemţi.
La 22 iunie 1941, o escadrilă de avioane Polikarpow I-16 a bombardat podul lui Saligny, fără să reuşească să-şi atingă obiectivul. În august, avioanele sovietice au primit ordin să atace oraşul, distrugând fabrica de ciment din Cernavodă. În aceeaşi zi, trei avioane au landat două bombe peste podul dunărean. Prin această ofensivă au distrus conducta de petrol şi au avariat podul.
Bombardamentul aerian efectuat de către armata sovietică asupra podului de peste Dunăre în cel de-al Doilea Război Mondial a produs avarii grave. Tehnicienii de la CFR şi Reşiţa, alături de specialiştii de la aceeaşi firma MAN, din Germania, au executat reparaţiile în regim de urgenţă. Acestea au fost efectuate în aproximativ patru luni, perioadă în care circulaţia a fost oprită.
Trupe germane la Hârşova Arhivă Pascale Roibu
Vă mai recomandăm:
Casa de Hohenzollern-Sigmaringen şi Regii României
Istoria conflictelor dintre Casa Regală a României şi Casa Princiară de Hohenzoller