Mamaia, cimitirul tinerilor cu Porsche. Accidentul Parteca, tras la indigo cu accidentul Gociman

0
Publicat:
Ultima actualizare:

George Parteca (24 de ani), fiul unui cunoscut hotelier din Mamaia, a murit gonind la volanul unui bolid, la fel ca George Gabriel Gociman (20 de ani) în urmă cu 5 ani.

Fiul unui proprietar de hotel din Mamaia şi-a pierdut viaţa luni dimineaţa, într-un teribil accident auto. George Parteca (24 de ani), fiul lui Stere Parteca, proprietarul hotelurilor Select şi Del Mar din Mamaia, conducea prin Mamaia, în jurul orei 4.00, automobilul său negru Porsche 997 Carrera Turbo cu numărul de înmatriculare CT 10 XKW. El se deplasa cu viteză excesivă dinspre Năvodari spre Constanţa, iar după sensul giratoriu de la Cazino, în dreptul Clubului Bellagio, a pierdut controlul volanului.

Bolidul a intrat pe trotuarul din dreapta, măturând tot în cale: un stâlp de iluminat public, un copac şi gardul ce delimitează spaţiul verde. Zburând efectiv, automobilul Porsche s-a înfipt în gardul unei proprietăţi în renovare de pe malul lacului Siutghiol, i-a dărâmat poarta din fier forjat, apoi s-a răsturnat.

Click pe imagini pentru fotogalerie

Şoferul a rămas captiv la volan, intrat deja în stare de comă. Martorii oculari spun că tânărul nu purta centura de siguranţă şi a fost scos cu greu de echipajul de descarcerare dintre fiarele maşinii rămase fără roţi.

George Parteca a murit câteva ore mai târziu la Spitalul Judeţean Constanţa. La locul accidentului, cunoscuţii şi curioşii au făcut luni pelerinaj, aprinzând candele, iar un grup de prieteni îndoliaţi a depus o coroană de flori.

Amendat de 14 ori
Tânărul era un împătimit al şoferiei şi obţinuse permisul de conducere încă de la împlinirea vârstei de 18 ani, din 2005. De atunci, în fiecare an a fost amendat de Poliţia Rutieră pentru diferite abateri, de la staţionare neregulamentară la nepurtarea centurii de siguranţă şi depăşirea vitezei legale. În total, George Parteca avea la activ 14 sancţiuni pentru nerespectarea legii circulaţiei rutiere.

Fiul omului de afaceri avea o soră mai mare, însărcinată în luna a cincea. El îşi petrecuse Revelionul cu o gaşcă de prieteni într-un local de lux din Năvodari, iar în noaptea de 1 spre 2 ianuarie se întorcea tot de la Năvodari.


Citeşte ce spunea presa locală despre George Parteca:

image
image
image

Tabloidele îl caracterizau pe George Parteca: „Snob de la un capăt la altul“

George Parteca se lăuda că obişnuia să bea cafea împreună cu Adi Mutu la Paris



Accidentul Parteca, tras la indigo cu accidentul Gociman
Acesta este al doilea accident rutier de acest gen ce se produce la Mamaia, în care moare fiul unui hotelier, tot la volanul unui Porsche. În noaptea de 18 februarie 2007, fiul patronului de la Hotel Gociman, George Gabriel Gociman (20 de ani), a comis un acident de circulaţie ce a îngrozit Constanţa.

El a condus un Porsche Cayenne TL 13 GGG, în care se mai aflau trei prieteni, toţi în vârstă de 20 de ani: Otilia Anca Matei, Irina Suzana Stanciu şi Paul Ştefan Ivănuş. În timpul unei „liniuţe“ cu o maşină rămasă neidentificată, la primul sens giratoriu de la intrarea în staţiune, din dreptul Aquamagic, tânărul şofer a pierdut controlul direcţiei şi a zburat cu peste 200 de kilometri la oră în copacii şi stâlpii de pe marginea drumului, pe care i-a retezat.

Bolidul a explodat, iar trei dintre tineri au fost carbonizaţi. Cel de-al patrulea, Paul Ivănuş, avea să moară câteva săptămâni mai târziu, la un spital din Capitală. În memoria lor, tatăl şoferului a ridicat un monument la locul accidentului.

Click pe imagini pentru fotogalerie

Părerea poliţiştilor de la Rutieră
„Toate accidentele sunt triste, fie că este vorba de o Dacie sau de un Porsche. Contează cum conduci maşina. Aceşti şoferi n-au învăţat nimic de la accidentul din 2007“, a fost tranşant inspectorul principal Ciprian Sobaru de la Poliţia Rutieră.

Comisarul-şef Constantin Bădângă consideră că vârsta şoferului nu are nicio importanţă: „Poţi să ai mulţi ani, dar experienţă puţină la condus, iar abilităţi - deloc. În schimb, poţi fi un şofer înzestrat în ciuda tinereţii. Problema constă în îndemânarea în condus şi în controlul maşinii“.

Cu cât maşina este mai înzestrată, cu atât beţia vitezei este mai înşelătoare. „Este vorba de teribilism, caii-putere îi aţâţă pe şoferi, mai ales pe cei tineri. Când se văd la volanul unei astfel de maşini puternice, ei uită ce ravagii face viteza. Iar victima sunt chiar ei şi alţi oameni nevinovaţi“, este de părere inspectorul-şef Dragoş Şerban.

Pentru că în accidentul de luni nu a murit decât şoferul, Poliţia Rutieră nu va cere expertiza tehnică a maşinii decât la cererea familiei. Viteza maşinii poate fi determinată numai în urma unei astfel de expertize, ce durează câteva luni.


Citeşte despre accidentele provocate de tineri constănţeni teribilişti aflaţi la volanul unor bolizi:

„Trăiesc ca în ultima zi“, i-a spus Cristian Mărgulescu mamei sale în ajunul morţii

image
image
image

Dosar penal pentru şoferiţa de 18 ani cu BMW X6, fiica de comisar de la Garda Financiară care a mutilat un pieton

Copiii de bani gata ai Constanţei, stăpâni pe fiare pe patru roţi

Drogat şi beat la volan, a ucis un bătrân în staţie


Lista neagră


Şirul teribiliştilor care produc accidente extrem de grave la Constanţa este lung. În iunie 2009, Cristian Adam Mărgulescu (18 ani) a primit cadou de majorat un BMW, pe care a apucat să-l conducă doar câteva luni. Aflat în ultimul an de liceu, băiatul avusese o motocicletă puternică şi îşi luase permisul de conducere pe 5 ianuarie 2009.
Cu doar cu trei zile înainte să moară, în plină perioadă a examenului de bacalaureat, fusese prins de Poliţia Rutieră pe când circula cu 121 km la oră prin Constanţa. Rămăsese fără permis, dar la 28 iunie a făcut o cursă cu prietenul lui, Alexandru Radu Alexe, care împlinise 17 ani în ajun şi cu un alt băiat de 15 ani, Cătălin Mazilu. Viteza excesivă cu care a circulat pe şoseaua de variantă a Constanţei le-a fost fatală primilor doi. Într-o depăşire nereuşită, bolidul s-a încolăcit pe un stâlp de pe marginea drumului, situat în faţa unei firme unde se făceau asigurări. În ajunul morţii, Cristian Adam Mărgulescu îi mărturisise mamei sale că „trăieşte ca în ultima zi“.

În august 2010, Simona Anastasia Tănase (18 ani), fiica unui comisar de la Garda Financiară, a mutilat un om pe viaţă. Aflată la volanul BMW-ului X6 primit la majorat, şoferiţa a intrat pe roşu în intersecţia de la Fantasio, a lovit un Hyundai şi a intrat pe trotuar oprindu-se pe treptele Teatrului Fantasio, unde se afla Gheorghe Chioaru (79 de ani), preşedintele Fundaţiei Omenia a Caselor de Ajutor Reciproc a Pensionarilor din România. Bătrânul a rămas fără un picior. Conduita şoferiţei prevestea accidentul: în doar opt luni de şofat, Simona Anastasia Tănase adunase cinci sancţiuni pentru nepurtarea centurii de siguranţă şi avusese permisul auto suspendat o lună.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite