Lucrări de dragaj în Portul Constanţa. Cu cât va creşte adâncimea şenalelor de acces şi bazinului de lucru

Lucrări de dragaj în Portul Constanţa. Cu cât va creşte adâncimea şenalelor de acces şi bazinului de lucru

Portul Constanţa                                                                              FOTO Arhiva Adevărul

Compania Naţională „Administraţia Porturilor Maritime” S.A. Constanţa a anunţat că va demara ample lucrări de dragaj şi extinderea cheurilor în Portul Constanţa

Ştiri pe aceeaşi temă

CN APMC va realiza aceste lucrări prin intermediul unui proiect finanţat în cadrul Programului Operaţional Infrastructura Mare 2014-2020. Valoarea proiectului, conform cererii de finanţare este de: 227.833,3 mii lei, adică 48.982.700 de euro.

În cadrul obiectivului şModernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creşterii adâncimii şenalelor şi bazinelor şi a siguranţei navigaţiei în Portul Constanţa” se vor realiza lucrări de dragaj şi lucrări aferente cheurilor din portul de lucru.

Astfel, sunt prevăzute 17 zone pentru a aduce adâncimile la cota de proiectare pe o suprafaţa de 1.815.655,80 metri pătraţi. Se va adânci şenalul de acces către portul de lucru şi se va realiza adâncirea bazinului portului de lucru propriu-zis (de la 7 metri la 9 metri) pe o suprafaţă de 371.286,70 metri pătraţi.

„Adâncirea portului de lucru de la 7 metri la 9 metri impune şi execuţia unor lucrări de stabilitate a cheurilor aferente. Soluţia constructivă constă în extinderea spre apă a cheurilor existente (pe o lungime de 1.250 metri liniari) prin executarea unei estacade fundată pe un rând de coloane de beton armat, care să creeze noul front de acostare a navelor cu capacitate sporită”, spun reprezentanţii administraţiei porturilor.

În cadrul aceluiaşi proiect, se va achiziţiona şi pune în funcţiune un sistem hidrografic şi o navă hidrograf ce va fi capabilă să îmbarce toate echipamentele hidrografice şi auxiliare necesare pentru monitorizarea adâncimilor din bazinele şi şenalele portuare, pentru planificarea, urmărirea şi calculul de volume în activitatea de dragaj pentru asigurarea siguranţei navigaţiei, cât şi pentru urmărirea comportării în timp a construcţiilor hidrotehnice-prin efectuare de inspecţii subacvatice hidroacustice.

Indicatorii tehnico-economici ai proiectului au fost aprobaţi prin Hotărârea de Guvern numărul 42/08.02.2018.

Pe aceeaşi temă:

Dana 80 din Portul Constanţa va fi modernizată. Valoarea contractului este 14 milioane de lei


 

citeste totul despre: