Elevii critică noul calendar al competiţiilor şcolare: „Olimpicii României, bătaia de joc a Ministerului”

0
Elevi olimpici FOTO Florin Serbu
Elevi olimpici FOTO Florin Serbu

Din calendarul olimpiadelor publicat de Ministerul Educaţiei lipsesc Olimpiada Naţională de Limba Engleză, Olimpiada de Limba şi Literatura Română, precum şi Olimpiada de Istorie.

După ce au fost suspendate timp de doi ani, Sorin Cîmpeanu, ministrul Educaţiei, a anunţat că, începând cu acest an şcolar, olimpiadele şi concursurile şcolare se reiau. Astfel, Ministerul Educaţiei a publicat lista completă a concursurilor şi olimpiadelor şcolare din 2021-2022.

Din lista complexă de anul acesta lipsesc olimpiade importante la care participau anual o mulţime de elevi. Olimpiada Naţională de Limba Engleză, Olimpiada de Limba şi Literatura Română, precum şi Olimpiada de Istorie nu se regăsesc în informarea publicată de Minister, spun reprezentanţii asociaţiilor de elevi.

„Elevii ce se pregătesc temeinic la aceste discipline nu vor avea ocazia să participe la concursurile care să le ateste cunoştinţele sau care să îi ajute să obţină performanţa. Totodată subliniem faptul că Olimpiadele şi Concursurile recunoscute de către Minister sunt cele care fac elevul să obţină bursa de performanţă. Astfel, ne punem următoarea întrebare şi anume cum va putea fi răsplătit un elev olimpic la una dintre disciplinele scoase de minister, dacă nu va putea susţine olimpiada la disciplina la care performează?

De asemenea, subliniem faptul că majoritatea disciplinelor scoase sunt specifice profilului uman, astfel fiind create inechităţi între elevii ce studiază diferite profiluri. Limba şi literatura română materie obligatorie la Bacalaureat, iar istoria este proba obligatorie specifică profilului uman, fiind astfel mai mult decât necesară includerea lor în lista de olimpiade.

În acest context, nu putem să nu ne întrebăm care au fost criteriile pentru care aceste olimpiade au fost scoase şi care este fundamentul veridic pentru care acestea nu se susţin? Nu trebuie ca toţi elevii să aibă şansa de a susţine olimpiada indiferent de disciplină, dacă tot se reiau în acest an?“, se arată într-un comunicat de presă al asociaţiilor elevilor din Constanţa, Vâlcea, Bacău şi Timiş.

Pe aceeaşi temă:

Premii importante obţinute de elevii Colegiului Mircea cel Bătrân la un concurs internaţional de creaţie

VIDEO Sistem performant pentru cursuri online, în dotarea Colegiului Mircea cel Bătrân din Constanţa