Dunărea, traversată cu căruţa. Apele scăzute ale fluviului îngreunează navigaţia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Nivelul scăzut al apei face dificilă navigaţia pe Dunăre, iar traversarea cu bacul a fost suspendată. Pentru a ajunge din Ostrov la Călăraşi, oamenii ocolesc peste 170 de kilometri.

Nivelul apei a scăzut atât de mult încât în zona Călăraşi – Ostrov, Dunărea a putut fi traversată cu căruţa. Imaginea postată pe Facebook de Claudia este făcută în urmă cu câteva zile.

„Aşa se trece Dunărea de la Călăraşi-Chiciu spre Silistra- Ostrov zilele acestea. Dunărea a scăzut, bacul nu are cum să treacă. Autorităţile nu au gândit în atâţia ani niciun pod spre Dobrogea de Sud, care în câţiva ani poate deveni destinaţie turistică de excelenţă, şi Bulgaria. Căutaţi va rog Cetatea Păcuiul lui Soare, Peştera Sf. Andrei, Canaraua Fetii, rezervaţia Lacul Bugeac, rezervaţia de stejari Esechioi, podgoria Ostrov-Lipniţa. Sunt două puncte de trecere a frontierei în zona, Ostrov-Silistra şi Carvan- Lipniţa-Kairnagea. Căutaţi în istorie "Criza Orientală" şi "Pacea de la Kugiuk-Kainargea" în urmă căreia în 1774 Rusia obţinea dreptul de liberă navigaţie pe Dunăre şi Marea Neagră”, scrie Claudia.

Tot ea notează că locuitorii din Ostrov, care doresc să ajungă la Bucureşti sunt nevoiţi să facă un ocol de 100 de kilometri, iar ca să ajungă la muncă la Călăraşi, trebuie să facă aproape 170 de kilometri.

„Până acum treceau cu bacul în 15 minute. Acest lucru se întâmplă şi iarna, când Dunărea îngheaţă. Atunci n-am văzut ce-i drept căruţe... p.s. Cea mai bună ruta de a merge la Ostrov, Lipniţa, Băneasa, Esechioi, Dervent de la Bucureşti este prin Ruse. Ruse -vama Silistra-Ostrov 108 km, şosea super şi de 4 benzi, nu că la noi...”

Din cauza nivelului scăzut al apei, trecerile peste Dunărea de la Chiciu, între Călăraşi şi Constanţa, dar şi Silistra-Bulgaria, au fost suspendate.  

Cota apei la Călăraşi a fost, săptămâna trecută, de minus 114 centrimetri. De asemenea, încă de săptămâna trecută, au fost sistate trecerile cu feribotul şi bacul aparţinând societăţii Coslo Zinca SRL. Astfel, autoturismele sunt nevoite să aleagă o rută ocolitoare, pe la Cernavodă sau podul de la Giurgiu. Operatorii economici înregistrează cele mai mari pagube deoarece transportul mărfurilor este pus în pericol.

Pe aceeaşi temă:

Trecerile peste Dunăre, la Chiciu, sistate din cauza nivelului scăzut al apei

Cum afectează seceta transportul public şi vieţuitoarele din Deltă. „La iarnă, când apa va îngheţa, satele vor rămâne izolate“




 

Constanţa



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite