Cum să-ţi schimbi energia prin culoare. Ce înseamnă să fii prosumator

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Peretele colorat prin campania Greenpeace - Schimbă-ţi energia Sursa foto Facebook Kitra
Peretele colorat prin campania Greenpeace - Schimbă-ţi energia Sursa foto Facebook Kitra

Spaţiul în care lucrează câţiva tineri creativi a fost transformat într-un microunivers colorat cu ajutorul unui artist vizual, care a schimbat energia locului.

Printoteca este un atelier de print din Bucureşti (de pe Calea Călăraşilor), care s-a înscris în competiţia Greenpeace „Schimbă-ţi energia“. Ecologiştii au fost impresionaţi de prezentarea concurenţilor şi le-au acordat şansa de a lucra într-un atelier cu imagine nouă, în care ideile bune sunt inspirate de culoare. „Ne-a plăcut motivarea Printotecii, atelier de creaţie şi grafică unde tinerii lansează bună-dispoziţie prin mesajele imprimate pe materiale“, spune Ionuţ Ruscea, coordonatorul campaniei de energii Greenpeace.

Artistul vizual Kitra, aka Nicu Duţă din Târgovişte, a avut la dispoziţie o zi pentru a studiat peretele alb pe care urma să-l umple de culoare astfel încât să capete o energie pozitivă. „Îmi place să desenez ce am chef, linii, forme colorate pe care nu trebuie să le explic oamenilor mari – asta i-aş spune unui copil despre arta mea. Stilul meu este abstract, experimental, simplu. Mai nou încerc să folosesc doar culori primare, pentru că mi se par pure, şi complementare uneori. Puse toate în context, chiar îţi bucură ochii, cel puţin pe ai mei“, a explicat Kitra pentru „Adevărul“. 

Artistul Kitra, lucrând la peretele Printoteca Sursa foto Greenpeace, autor Cătălin Tomoiagă

Lansare campanie Greenpeace - Schimbă-ţi energia Sursa foto Greenpeace Autor Cătălin Tomoiagă

Şi astfel, sâmbătă, 25 martie, în cadrul evenimentului Change Your Energy, Greenpeace România a lansat campania pentru energie curată „Energy Citizens“. Aceasta se adresează cetăţenilor, comunităţilor, companiilor şi instituţiilor publice care vor să devină producători de energie curată. Conceptul de consumator activ se numeşte prosumator şi reprezintă persoana, gospodăria sau IMM-ul care îşi produce propria energie şi are posibilitatea de a furniza excesul de energie în reţeaua naţională. Un studiu realizat recent arată că 112 milioane de cetăţeni „prosumatori“ pot produce 19% din cererea de energie a Europei până în 2030. Până în 2050, jumătate dintre cetăţenii deveniţi prosumatori vor genera aproape jumătate din necesarul de energie electrică al Europei.

Evenimentul de lansare a campaniei a avut loc la Printoteca, în Bucureşti, unde street artistul Kitra a realizat o pictură murală de 15 metri pătraţi, schimbând astfel energia locului. Cei peste 100 participanţi la eveniment au fost informaţi despre beneficiile energiei regenerabile şi avantajele de a deveni prosumatori, aflând informaţii despre cele mai noi tehnologii verzi direct de la reprezentanţii mai multor companii din industria de energie verde. Mai multe instalaţii audio-video au ilustrat exemple de persoane şi comunităţi din Europa care sunt producătoare de energie verde. 

Lansarea campaniei Greenpeace la Printoteca Foto Cătălin Tomoiagă

Lansare campanie Greenpeace - Schimbă-ţi energia Sursa foto Greenpeace Autor Cătălin Tomoiagă

„Campania pentru energie curată a Greenpeace România atrage atenţia asupra faptului că în România nu există o procedură clară care să permită persoanelor cu instalaţii de energie regenerabilă să se conecteze la reţeaua electrică şi să valorifice energia, aşa cum este în alte ţări din Europa. Din această cauză, cetăţenii interesaţi pot aştepta şi patru ani până obţin toate autorizaţiile, iar cei mai mulţi renunţă.

Discuţiile cu cei prezenţi la eveniment ne confirmă că subiectul energiei regenerabile trebuie repus pe agenda publică. Autorităţile au redus din ambiţiile României pentru o tranziţie către energie verde, iar acum industria este în declin. Uniunea Europeană este în mijlocul unui proces de redefinire a sistemului energetic, iar prima poziţionare a României a fost împotriva tendinţei europene de a înverzi industria energetică. Împreună cu cetăţeni şi reprezentanţi ai industriei producătoare de energie regenerabilă vom intensifica eforturile pentru o mai bună legislaţie în domeniu“, a declarat Ionuţ Ruscea, coordonatorul campaniei Greenpeace pentru energie curată. 

Pe aceeaşi temă: 

FOTO Românul de pe vasul verde. Florin Popescu este marinar pe nava-simbol Greenpeace, cu care cutreieră întreaga lume

FOTO Pescarul român care a plecat în lume cu vasul Greenpeace

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite