Constanţa: UPDATE Barjă sub pavilion România, sechestrată în Franţa

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Barja se află în apropiere de ecluza Frouard (Foto: Wikipedia)
Barja se află în apropiere de ecluza Frouard (Foto: Wikipedia)

Trei marinari români sunt sechestraţi în Portul Frouard din Franţa, după ce barja pe care se aflau a provocat, la 18 decembrie, un accident ale cărui pagube se ridică la circa trei milioane de euro.

Update: Soarta marinarilor sechestraţi la bordul barjei Anita nu este clară. Administratorul firmei SER Transnav SRL, Marian Trifu, a declarat că barja respectivă nu aparţine societăţii sale. „Nu sunt eu armatorul. Desfăşor activităţi similare însă Anita nu face parte din navele mele“, a precizat Trifu. Reprezentantul ITF pentru România, Adrian Mihălcioiu a spus că şi informaţiile sale sunt venite pe o cale neoficială. „Nu am luat încă legătura cu marinarii aflaţi la bord şi poate fi vorba de o altă societate cu acelaşi nume. Vom face demersuri oficiale şi aşteptăm să aflăm clar despre ce este vorba abia când vor lua legătura cu noi. Nu avem noutăţi despre soarta lor“, a afirmat Mihălcioiu.

Până deţinătorul navei nu va achita costurile daunei, nava Anita a fost pusă sub sechestru de autorităţile din nord-estul Franţei.

„Nava Anita este defapt o barjă autopropulsoare, încărcată cu sare, care aparţine de firma SER Transnav SRL. Echipajul este format numai din trei marinari români“, a declarat Adrian Mihălcioiu, liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Firma care deţine barja este din Constanţa, cu sediul pe strada Maior Şofran nr. 1, însă la sediul firmei nu a fost nimeni de găsit. Autorităţile din Franţa au spus că barja de 80 de metri a lovit în dimineaţa zilei de 18 decembrie un baraj al unei hidrocentrale de pe râul Moselle. Este vorba de hidrocentrala Pompey, aflată în aval de zona industrială Frouard, în regiunea Lorraine, din nord-estul Franţei.

Breşa creată de barja românească în barajul de pe râul Moselle a făcut ca nivelul apei să scadă dramatic şi să îngreuneze activitatea navelor în portul Frouard.

Eroare de navigaţie


În urma expertizelor, autorităţile franceze spun că accidentul s-a produs din cauza unei erori de navigaţie a echipajului românesc, în timp ce comandantul a dat vina pe condiţiile meteorologice, din cauza cărora nu a văzut semnalizarea care îi interzicea navigaţia pe partea dreaptă a râului. Barja urma să ajungă în Austria.

Din caua izbiturii, barajul hidrocentralei a fost secţionat în două, iar producţia electrică pentru societatea Cedelec a fost oprită. Nivelul râului Moselle a scăzut cu 1,5 metri, iar coca vasului a rămas fixat pe fundul râului. Autorităţile portuare franceze au remorcat barja la 22 decembrie şi au adus-o în Portul Frouard.

Marinarii de la bord însă se află într-o situaţie dificilă întrucât le lipseşte apa potabilă. „Încă nu ne-au contactat pentru a semnala o situaţie dificilă. Au apă în tancuri să se spele, dar mai au nevoie de apă potabilă. Se află totuşi în Franţa. Nu cred că vor fi lăsaţi să li se întâmple ceva grav“, a mai spus Mihălcioiu.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite