Constanţa: Noua metodă de ţepuit prin celular

Constanţa: Noua metodă de ţepuit prin celular

Mesajul anunţa câştigarea unei importante sume de bani

Victima este ţinută la telefon până virează un comision de 3% în schimbul livrării premiului de 10.000 de euro. „Şi vă rog să daţi dovadă de seriozitate!“, i-a pus escrocul în vedere celui pe care voia să-l păcălească.

Ştiri pe aceeaşi temă

Când a primit SMS-ul prin care era anunţat „Felicitări!!Cosmote v-a desemnat câştigător irevocabil al premiului de 10.000 euro pentru detalii info-line contactaţi operatorul la nr./0764955132/Cod unic ZL92BK“, constănţeanul Eugen T., un preot de 37 de ani, a ştiut că este luat în vizor de nişte escroci.

„Bună seara, domnule Eugen“

A sunat pe numărul de telefon să se arate interesat de premiu. La celălalt capăt al firului îl aştepta un tânăr cu voce modulată după stilul operatorilor de telefonie mobilă. După ce i-a cerut date de identificare „pentru verificare“, l-a întrebat dacă se consideră un tip norocos. „Domnule Eugen, aţi urmărit cumva emisiunea de pe Prima TV de aseară? Nu? S-a extras marele premiu şi dumneavoastră l-aţi câştigat!“, a spus escrocul, pe ton sărbătoresc.

Fuga la ghişeu

Condiţia de primire a premiului era deplasarea la un oficiu Western Union, unde să achite un comision de 3% din premiu, adică 300 de euro, pe numele „reprezentantului Fan Courier“ care urma să livreze premiul. „Trebuie să menţinem legătura telefonică până plătiţi comisionul. Este necesar pentru monitorizarea discuţiei“, a plusat escrocul. Plata trebuia să se facă în maximum 30 de minute, altfel premiul nu mai era valabil.

„Haideţi să nu ne târguim!“

Când a văzut că victima nu mai are chef de jocuri, operatorul de concurs s-a enervat: „Haideţi să nu ne târguim, că nu suntem la piaţă! Şi vă rog să daţi dovadă de seriozitate, că discuţia este înregistrată şi va fi ascultată de Protecţia Consumatorilor“. Omul a refuzat să mai discute cu escrocul. Recunoaşte că nu a picat în plasa ţepuitorului datorită mesajelor de avertizare pe care le-a mai primit din partea companiilor de telefonie mobilă.

„Este prima sesizare de acest gen. Oricum, tot pe mâna Poliţiei ar ajunge reclamaţiile“, a transmis Protecţia Consumatorilor. „Suntem cu mâinile legate, companiile de telefonie nu ne ajută să identificăm autorii fraudelor“, spune Poliţia. „Este clar o tentativă de fraudare. Vă rugăm să ne furnizaţi orice dată care ar putea duce la identificarea apelanţilor“, a precizat Cristina Creţu, operator Cosmote, în timp ce reprezentantul Prima TV, Romulus Ornea, a menţionat că postul de televiziune nu a organizat nimic de acest gen.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările