Constanţa: Şantierul Naval trece pe reparaţii de nave

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Constanţa: Şantierul Naval trece pe reparaţii de nave
Constanţa: Şantierul Naval trece pe reparaţii de nave

Inspectoratul de Muncă a sancţionat şantierul pentru nereguli privind concedierile din Portul Constanţa. Criza nu s-a făcut încă simţită în activitatea marilor jucători ai economiei constănţene, unul dintre ei fiind Şantierul Naval Constanţa (SNC), dar măsurile se iau preventiv.

Una dintre măsurile luate de Consiliul de Administraţie a fost elaborarea unui nou plan de dezvoltare. „Ca orice societate, SNC îşi reorganizează activitatea, îşi elaborează planul de afaceri ţinând cont de mediul economic şi financiar şi de faptul că domeniul construcţiilor de nave se află într-o criză accentuată al cărei final încă nu se întrevede“, a declarat directorul SNC, Radu Rusen.

Pentru anul 2009, efectele crizei economice nu se resimt încă datorită portofoliului de comenzi primite anul trecut. „Noi, anul acesta nu avem o scădere a cifrei de afaceri faţă de anul trecut, din contră, rezultatele la 6 luni indică, ceea ce de fapt ne aşteptam, o creştere a cifrei de afaceri. Asta nu trebuie să ne bucure sau să ne liniştească pentru că sunt lucruri aşteptate, care nu vin din activitatea din acest an, ci din situaţia în care se afla şantierul anul trecut, din portofoliul de comenzi“, a mai spus Rusen.

Contracte în derulare

În momentul de faţă, Şantierul Naval Constanţa are în derulare trei contracte ferme încheiate în 2008. Ultima navă urmează să fie gata în luna mai 2010. „Mai sunt semnate contracte pentru 10 nave dintr-o serie de 50.000 de tone deadweight. Problema este că, în momentul în care am început să organizăm finaţarea pentru aceste contracte, a izbucnit criza şi atunci a fost foarte greu de pus la punct sistemul financiar pentru că România a fost afectată de creşterea riscului de ţară şi, implicit, a dus la creşterea riscului pentru toate firmele din România, inclusiv pentru bănci, iar garanţia nu mai era acceptată de băncile internaţionale“, a mai adăugat Radu Rusen.

Acum, contractele sunt suspendate până la reorganizarea finanţării în vederea derulării sau începerii lor. Directorul SNC a explicat că sunt nave care, în general, sunt cerute de piaţă, dar valoarea lor a scăzut. „În aceste condiţii şantierul a trebuit să îşi regândească business-planul pentru a nu ajunge într-o situaţie de dezechilibru financiar“, a mai spus el.

Nereguli la contractele de muncă

Inspectoratul Teritorial de Muncă (ITM) a efectuat în această săptămână un control la SNC. „Erau nereguli la contractele colective de muncă, nu erau prevăzute plăţi compensatorii pentru cei care au fost disponibilizaţi şi nu se plătesc orele suplimentare“, a declarat Daniela Neagu, inspector adjunct în cadrul ITM.

„I-am amendat cu suma de 1.500 de lei pentru neplata orelor suplimentare şi am dispus mai multe măsuri permanente pe care trebuie să le pună în aplicare în 30 de zile“, a precizat Neagu. Ea a mai declarat că echipa şantierului a solicitat amânarea măsurilor impuse de ITM până la data de 1 ianuarie 2010.

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite