Condamnare în cazul celor doi scafandri morţi în 2010. Jorj Unciuleanu, directorul firmei care îi angajase, a primit trei ani cu suspendare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Cătălin Ispas şi Cristian Zarafu
Cătălin Ispas şi Cristian Zarafu

Jorj Unciuleanu, directorul SC Hunter’s Company SRL, a fost condamnat la trei ani de închisoare cu suspendare în dosarul celor doi scafandri morţi în 2010 în timp ce făceau scufundări la epava vasului turcesc Medy.

Magistraţii Curţii de Apel Constanţa l-au condamnat vineri pe Jorj Unciuleanu la trei ani de închisoare, cu suspendare, pentru săvârşirea infracţiunilor de ucidere din culpă, respectiv, de neluare a vreuneia dintre măsurile legale de sănătate şi securitate în muncă de către persoana care avea îndatorirea de a lua aceste măsuri, dacă se creează un pericol grav şi iminent de producere a unui accident de muncă, şi la plata unor daune de peste 285.000 de euro.

Jorj Unciuleanu a fost trimis în judecată în 2013. Potrivit rechizitoriului, Unciuleanu, în calitate de director salvări, persoană ce coordona activitatea de scafandrerie în cadrul SC Hunter’s Company SRL, nu a luat măsurile legale de securitate şi sănătate în muncă, în data de 09 septembrie 2010, când scafandrii Cătălin Ispas, de 27 de ani, şi Cristian Zarafu, de 38 de ani, au coborât la epava vasului turcesc Medy, ce s-a scufundat la începutul lunii septembrie 2010, la o distanţă de aproximativ 6 mile marine de digul de larg al portului Constanţa.

Jorj Unciuleanu a fost trimis în judecată pentru săvârşirea infracţiunilor de ucidere din culpă şi neluare a vreuneia dintre măsurile legale de sănătate şi securitate în muncă, dosarul fiind trimis pe rolul Judecătoriei Constanţa.

Cătălin Ispas şi Cristian Zarafu au dispărut în data de 09 septembrie 2010 în timpul ce făceau scufundări la epava navei sub pavilion turcesc Medy, din apropierea digului de nord al portului Constanţa. Cătălin Ispas era pompier, angajat cu gradul de locotenent al ISU "Dobrogea", iar în timpul liber colabora cu firma privată SC Hunter’s Company SRL. Cristian Zarafu era un scafandru cu experienţă, care lucrase şi la Agenţia Română de Salvare a Vieţii Omeneşti pe Mare (ARSVOM), fiind chiar şeful echipei de scafandri.

După semnalarea dispariţiei ei au fost căutaţi de autorităţi, de voluntari, prieteni ai celor doi, şi chiar şi de către Marina Militară, trupurile fiind descoperite după mai bine de trei luni. În decembrie 2010, scafandrii unei firme turceşti au reuşit să intre în sala maşini a vasului, unde l-au găsit prima oară pe Cătălin Ispas, iar după alte 10 zile şi pe Cristian Zarafu.

„Cei doi nu erau angajaţi, aveau doar contracte de colaborare. Ca urmare nu este vorba de un accident de muncă, iar cercetările le va face Poliţia“, a declarat la acea vreme Valentin Ştefan, prim procuror al Parchetului de pe lângă Judecătoria Constanţa.  

Vasul Medy, sub pavilion Turcia, de 6.000 tdw, încărcat cu 3.247 de tone de fier vechi, a plecat din portul Constanţa-Sud în data de 1 septembrie, la scurt timp după miezul nopţii, cu destinaţia Istanbul. La câteva ore de la plecare, echipajul, format din 17 navigatori, a anunţat că nava ia apă, din motive necunoscute, şi s-a înclinat cu circa 20 de grade, fiind în pericol de scufundare. În jurul orei 04.45, la faţa locului au ajuns un remorcher al Grup Servicii Petroliere (GSP) precum şi două ale ARSVOM, iar cei 17 membri ai echipajului au fost preluaţi la bordul navei GSP şi, în jurul orei 07.20, au fost debarcaţi, în siguranţă, în Portul Constanţa.

Mai citiţi şi:

Rudele scafandrului Zarafu se tem de muşamalizarea cazului „Medy

Al doilea scafandru dispărut, abandonat în adâncuri

Unul dintre scafandrii dispăruţi, găsit în epava navei Medy

Constanţa: UPDATE Familiile scafandrilor dispăruţi în mare imploră: daţi-ne măcar corpurile lor!

Constanţa: Nicio veste despre scafandrii dispăruţi. Operaţiunile de salvare sunt în stand-by

Constanţa: Dispăruţi în mormântul Mării Negre

Doi scafandri au fost daţi dispăruţi în mare

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite