Comandorul de aviaţie Pavel Oţelea a murit. A fost pilot de MiG-uri, avioanele supersonice de luptă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Comandorul Pavel Oţelea a murit duminică, 17 iunie 2018, în urma unei suferinţe scurte şi grele. Oţelea era unul dintre membrii de bază ai Asociaţiei Cultul Eroilor „Regina Maria“ din Constanţa, ocupându-se activ de organizarea şi promovarea valorilor trecutului.

„Unul dintre cei mai experimentaţi piloţi ai Regimentului 57 Aviaţie Vânătoare, din Mihail Kogălniceanu, comandorul în retragere Pavel Oţelea, după o scurtă, dar grea suferinţă, a decolat la escadrila din ceruri. După pensionare s-a implicat în activitatea Asociaţiei Naţionale Cultul Eroilor 'Regina Maria' - Filiala Judeţeană Constanţa, în ultimii opt ani îndeplinind funcţia de prim vicepreşedinte al asociaţiei. Va rămâne în amintirea noastră prin spiritul de iniţiativă, meticulozitatea şi perseverenţa sa, dar şi ca un foarte bun camarad. Membrii Asociaţiei Naţionale Cultul Eroilor 'Regina Maria' - Filiala Judeţeană Constanţa sunt alături de familia îndoliată şi transmit sincere condoleanţe. Dumnezeu să-l odihnească în pace!“, a transmis col. (r) Remus Macovei, preşedintele Cultului Eroilor Constanţa.

Regimentul 57 Aviaţie Vânătoare a publicat ferparul comandorului de aviaţie Pavel Oţelea, care a murit duminică, 17 iunie 2018.

„În amintirea marilor aviatori din perioada Aviaţiei cu reacţie

Comandor aviator Pavel Oţelea s-a născut în anul 1950, la Horia, judeţul Tulcea. După terminarea Şcolii Militare de Ofiţeri Activi de Aviaţie Boboc, în august 1972, locotenentul de aviatie Pavel Otelea, impreuna cu cei apţi pentru a zbura supersonicul au fost detaşaţi pentru un an de zile la Centrul de Instrucţie al Aviaţiei - Bacău pentru executarea trecerii pe avionul de luptă supersonic, MiG-21.

Până la trecerea pe supersonic se completau 100 ore de zbor pe avionul cu reacţie subsonic, o parte din ele le aveau din şcoală. Aceste ore le-a executat in toamna anului 1972 în cadrul Escadilei a III-a Aviaţie înzestrată cu avioane MiG-15, comandant fiind colonelul Peter Arpad. Instructor de zbor i-a fost locotenent colonelul Petca Gheorghe.

În cele trei luni de iarnă a intrat la cursul teoretic de cunoaştere a avionului MiG-21. După absolvirea cursului s-a dat examen, o dată cu venirea primăverii a trecut, cu mari emoţii, la zborul pe acest misterios şi incitant avion. A fost repartizat la E I Aviaţie Perfecţionare Zbor comandată de locotenent colonelul Liubec Vladimir şi avându-l instructor de zbor pe maiorul Stahie Ion. Mai era o subunitate, E a II-a Av. Perfectionare Zbor, comandată de lt. col. Morar Nicolae.

La terminarea cursului, în august 1973, a fost repartizat în cadrul R. 57 Av. V. M. Kogălniceanu, de unde a trecut in rezervă, prin pensionare. Repartiţii au fost şi pentru Borcea, Deveselu, Giarmata. Tot aici la Centrul de Instrucţie al Aviaţiei, mulţi dintre piloti au frecventat cursuri de perfecţionare şi au dat examene de grad.

Pavel Oţelea a fost pilot de vânătoare şi instructor de zbor pe avioanele supersonice MIG-21, MIG-23 si MIG-29 , instruind mulţi piloţi de vânătoare. A ocupat diferite funcţii până la cea de comandant de escadrilă.

După o scurtă, dar grea suferinţă, în ziua de 17 iunie 2018 a decolat la escadrila din ceruri. Dumnezeu să-l odihnească-n pace! Condoleanţe familiei îndoliate!“ 

Imagine indisponibilă

Pe aceeaşi temă: 

Pământ din tranşeele Primului Război Mondial, trimis statului ceh. Ţărâna este tot ce a rămas din legionarii care au luptat alături de români

Poveştile bunicilor din Primul Război Mondial. Urmaşi sârbi veniţi să vadă unde au luptat înaintaşii în Dobrogea

Ostaşi români din Primul Război Mondial, reînhumaţi la 100 ani de la moarte. Osemintele au fost găsite acum un an lângă zidul unei biserici

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite