Cât a durat licitaţia pentru drumul litoralului. „Sunt ani furaţi românilor, care trăiesc un calvar“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un politician dezvăluie că drumul expres al litoralului, pe care autorităţile plănuiesc să-l facă încă din anii 2000, a avut nevoie de aproape 3 ani pentru a fi lansat ca proiect şi pentru a ajunge în fază realizabilă. S-a întâmplat în condiţiile în care niciun constructor n-a depus contestaţii la licitaţie.

Drumul turiştilor către litoral este gâtuit la fiecare minivacanţă de primăvară şi de vară, precum şi în fiecare weekend de vară, deoarece se crează un efect de pâlnie pe DN39 (şoseaua Constanţa-Mangalia).

După ieşirea de pe Autostrada Soarelui (A2), maşinile se încolonează pentru a traversa Agigea, apoi Eforia. Până nu de mult, circulaţia se bloca la podul de la Agigea, supus unor reparaţii ce păreau interminabile. 

Acum, la intersecţia cu drumul spre Techirghiol, apoi la sensul giratoriu de la ieşirea din Eforie Nord, ambuteiajele ţin pe loc şiruri de maşini scurtând timpul de relaxare din sejurul turiştilor şi adăugând nervi, oboseală, stres. 

Cătălin Drulă, un politician USR, dezvăluie că proiectul drumului modern care să ocolească zona Eforie a avut nevoie de aproape 3 ani pentru a ajunge în fază realizabilă - şi asta fără să-l conteste nimeni, contestaţiile fiind principala piedică invocată de autorităţi pentru nerealizarea proiectelor de anvergură.

Ideea drumului expres al litoralului este veche, vehiculată din anii 2000. 

Legarea Deltei Dunării cu Vama Veche şi eventual cu litoralul bulgăresc, foarte frecventat de români, ar uşura deplasarea turiştilor şi a localnicilor care circulă cu viteză pe un drum de o singură bandă pe sens. Şoseaua Constanţa-Tulcea (DN22) este cunoscută pentru accidentele grave care se petrec aici, drumul fiind presărat cu monumente funerare şi cruci. 

Iată postarea lui Cătălin Drulă:

„În fiecare vară pe DN39 Constanţa-Mangalia sunt ambuteiaje în zona lacului Techirgiol. Infrastructura existentă nu face faţă traficului de sezon şi atât turiştii, cât şi localnicii pierd ore stând bară la bară. Nervi, stres şi pierderi economice.

Ce e de făcut? Răspunsul e simplu: trebuie construit un nou drum, modern, rapid care să ocolească zona Techirgiol/Eforie.

Nu e doar o idee pe Facebook - pe vremea guvernului tehnocrat, în 2016, s-a lansat chiar o licitaţie pentru planificarea acestui drum până la nivel de proiect tehnic. Timpul contractual prevăzut pentru planificare (inclusiv studii geotehnice şi proiectare 3D) era de 10 luni. După aceste 10 luni, urma să se lanseze licitaţia pentru construire pe baza proiectului tehnic elaborat.

Cât vi se pare că ar trebui să dureze o licitaţie, în mod decent, pentru contractarea unei firme specializate în proiectare de drumuri? Două luni? Patru luni?

EI BINE, în guvernarea PSD, această licitaţie a fost finalizată după 964 de zile!!!

2 ANI, 7 LUNI ŞI 4 ZILE au trecut de la publicarea licitaţiei pe SEAP la semnarea contractului (acum 3 săptămâni). Şi asta, FĂRĂ SĂ EXISTE NICIO CONTESTAŢIE a vreuneia din firme.

Ştiţi că ăsta e motivul favorit invocat de PSD - durează mult achiziţiile publice din cauza contestaţiilor. Ei bine, această licitaţie NU a fost contestată de nimeni.

Pe 22 decembrie 2016 a fost lansată. Au fost necesare 8 luni pentru a se ajunge la depunerea ofertelor pe 2 august 2017. S-au depus 5 oferte. Abia pe 26 iulie 2019 a fost atribuit contractul. 723 DE ZILE AU FOST NECESARE CNAIR-ULUI pentru a evaluarea a 5 oferte şi desemnarea unui câştigător. Şi asta FĂRĂ SĂ EXISTE VREO CONTESTAŢIE a procedurii.

Ce poate explica această bătaie de joc? Nimic altceva decât indolenţa, incompetenţa şi hoţia. Adică esenţa guvernării pesediste. Aceşti ANI DE ZILE SUNT FURAŢI românilor care în loc să aibă o vacanţă decentă (sau să poată merge la muncă pentru cei care lucrează în Constanţa), trec printr-un calvar în trafic.

Imagine indisponibilă

PS Harta ataşată este doar ilustrativă. Caietul de sarcini prevede studierea a MINIM 3 TRASEE pentru cel optim. Varianta de pe harta ilustrativă implică un traseu chinuit prin sensuri giratorii prin portul Constanţa Sud/Agigea. Opinia mea este că varianta civilizată şi eficientă este desprinderea noului drum rapid din autostrada A4 printr-un nod în zona Lazu-Cumpăna şi traversarea Canalului Dunăre-Marea Neagră printr-un nou pod.

Sper să ajungă la această concluzie şi echipa firmei contractate (Consitrans), precum şi cei din CNAIR. Ulterior acest drum poate fi dezvoltat spre sud ca o nouă legătură de tip autostradă/drum rapid cu Bulgaria.“ 

Pe aceeaşi temă: 

Cu cât se ieftineşte litoralul românesc după 15 august. Cozi uriaşe pe autostradă înspre mare încă din prima zi a săptămânii

Aglomeraţie pe Autostrada Soarelui, pe sensul de mers către Constanţa. Mai multe accidente îngreunează drumul către mare

Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite