Canalele care leagă Portul Constanţa de Dunăre intră în reabilitare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ecluza Ovidiu de la Canalul Poarta Albă-Midia Năvodari FOTO ACN SA
Ecluza Ovidiu de la Canalul Poarta Albă-Midia Năvodari FOTO ACN SA

Ministerul Transporturilor a aprobat cererile de rambursare aferente proiectului „Modernizare ecluze. Echipamente şi instalaţii“ derulat de Administraţia Canalelor Navigabile. Prin această investiţie va fi realizată o conexiune mai bună între Portul Constanţa şi Dunăre.

Compania Naţională Administraţia Canalelor Navigabile S.A. a anunţat c[ Ministeru Transporturilor a emis Ordinul nr 1514/11.12.2013 privind aprobarea depunerii de cereri de rambursare pentru proiectul major „Modernizare ecluze. Echipamente şi instalaţii“.

Scopul proiectului este modernizarea şi reabilitarea echipamentelor şi instalaţiilor pe Canalele Dunăre-Marea Neagră şi Poarta Albă-Midia Năvodari. Investiţia va garanta o conexiune mai bună între Portul Constanţa şi Dunăre.

„Implementarea proiectului va cuprinde două faze, corespunzătoare celor două perioade de programare, respectiv exerciţiul financiar 2007-2013 şi 2014-2020.

Principalul obiectiv al abordării proiectului pe faze este menţinerea navigaţiei pe canale în timpul lucrărilor (prin păstrarea unui fir de ecluză funcţional), în paralel cu reabilitarea celuilalt în fiecare ecluză şi fază“, explică reprezentanţii ACN SA.

Valoarea totală a proiectului este de 472.016.464 lei. Din această sumă, valoarea totală eligibilă este de 291.927.502 lei, iar contribuţia Fondului de Coeziune în procent de 85% este de 248.138.377 lei.

În cadrul POS-T 2007-2013 vor fi modernizate echipamentele şi instalaţiile aferente:
- Ecluza Agigea – un fir de navigaţie (respectiv ecluza 2 – mal drept CDMN)
- Ecluza Cernavodă – un fir de navigaţie (respectiv ecluza 2- mal drept CDMN)
- Ecluza Ovidiu – un fir de navigaţie (respectiv ecluza 1 – mal stang CPAMN)

„Finalizarea proiectului aduce beneficii în ceea ce priveşte siguranţa navigaţiei, reducerea timpului de aşteptare la ecluze, dar şi beneficii de transport prin micşorarea transferului către alte modalităţi de transport (rutiere sau feroviare) şi de asemenea la un transport mai puţin poluant“, arată reprezentanţii ACN SA.

Vă mai recomandăm

FOTO VIDEO A sosit gabara. Maşinile care vor să ajungă în sudul judeţului Constanţa pot să traverseze canalul Dunăre-Marea Neagră

VIDEO Cel mai mare pod de tip hobanat din România. Noul pod rutier de la Agigea va face legătura între A2 şi A4 cu Portul Constanţa

Constanţa



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite