Bijuterii de epocă pe patru roţi au defilat pe străzile Constanţei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Bijuterii de epocă pe patru roţi au defilat pe străzile Constanţei
Bijuterii de epocă pe patru roţi au defilat pe străzile Constanţei

Peste 20 de autoturisme de epocă au dat astăzi culoare principalelor bulevarde din Constanţa. Minuni de zeci de mii de euro, lustruite ca oglinzile le-au arătat constănţenilor şi turiştilor că deşi, o parte dintre ele, au dublul vârstei proprietarilor, sunt într-o formă maximă.

Parada face parte din serie de evenimente organizate pentru promovarea show-ului aviatic oferit mâine de escadrila „Thunderbirds“ pe Aeroportul Internaţional Mihail Kogălniceanu. Mândrii proprietari ai 22 de autoturisme de epocă au defilat pe principalele bulevarde din Constanţa dar şi în staţiunea Mamaia, secondaţi de motocicliştii din Clubul Seawolves.



Cea mai veche maşină din paradă este un exemplar unic din România: un Ford Speester fabricat în anul 1913. Este a doua maşină din ţară ca vechime, prima fiind fabricată în 1912. Totodată este primul model de autoturism spor din lume, pentru că are numai două locuri. Proprietarul său este din Ploieşti. „Am cumpărat-o din Statele Unite ale Americii anu trecut. A venit în ţară odată cu venirea pe lume a fiului meu, căruia intenţionez să i-o las moştenire“, spune proprietarul său, Valentin Ghicuţă. Nu îi place să vorbească despre preţul unui autoturism atât de rar pe piaţă însă spune că valoarea, pentru el, este inestimabilă. Automobilul atinge 80 de kilometri pe oră şi consumă 22 de litri de benzină/100 de kilometri şi are tracţiunea pe spate.



 Mihai Dumitrescu a venit la paradă la volanul Fordului său din 1928, o splendoare argintie care a atras privirile ca un magnet, la fel ca şi „concurenţa“, un Ford Negru fabricat în 1914 şi condus de Adrian Dumitru, echipat la costum de epocă.

Dumitrescu şi-a cumpărat automobilul în urmă cu 30 de ani. „Prinde 70 de kilomteri/oră şi consumă 25 de litri/100 de kilometri“, spune Dumitrescu. Automobilul valorează aproximativ 50.000 de euro iar costurile de întreţinere sunt extrem de mari. „Ce pot să spun, plăcerea e mai mare decât «durerea». Era într-o stare jalnică şi a trebuit recondiţionat cu piese luate din catalogul Ford. Culmea este că acel catalog din 1928 este valabil şi acum“, spune Dumitrescu care a mai achiziţionat încă două maşini de epocă pe care le recondiţionează acum.



Turiştii au fost atraşi ca un magnet şi de un alt model de Ford de fabricaţie mai recentă. Maşina de o culoare turcoaz cu tapiserie asortată a luat pur şi simplu ochii mai ales după ce proprietarul a anunţat că fiecare element este absolut original, în ciuda aspectului nou. „Este un Ford Thinderbird din 1963, maşina copiilor bogaţi. A fost fabricat în serie limitată, doar 580 de bucăţi în toată lumea. O am de şase ani“, a spus Marian Dobre, posesorul automobilului. Când are nevoie de piese le comandă din Texas. Dobre este un colecţionar pasionat: are zece maşini de epocă în România şi încă patru în SUA.



Parada a fost organizată de Asociaţia Litoral - Delta Dunării în colaborare cu reprezentanţii Clubului Vehiculelor de Epocă.


Bijuterii de epocă pe patru roţi au defilat pe străzile Constanţei
Bijuterii de epocă pe patru roţi au defilat pe străzile Constanţei
Bijuterii de epocă pe patru roţi au defilat pe străzile Constanţei
Bijuterii de epocă pe patru roţi au defilat pe străzile Constanţei
Constanţa



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite