Atentate la Paris. Directorul Muzeului de Arheologie din Mangalia, "prizonier" în mijlocul terorii: „Am ieşit din hotel doar până la un supermarket“

Marcel Colesniuc, directorul Muzeului Callatis din Mangalia

Atentate la Paris. Sorin Marcel Colesniuc, directorul Muzeului de Arheologie Callatis din Mangalia, se află într-o vacanţă la Paris. Vineri, plecase din centrul Parisului cu câteva ore înainte de atentatele teroriste. Îi este frică să mai iasă din hotel şi tot ceea ce îşi doreşte este să ajungă mai repede acasă.

Sorin Colesniuc a povestit cum s-a derulat pentru el seara de vineri, care a îndolit o lume întreagă după producerea atentatelor teroriste. Şi-ar fi dorit să mai zăbovească prin centrul Parisului, dar cum fiica sa a dorit să se odihnească, au plecat la timp spre hotel.

El a povestit pe pagina de Facebook cum şi-a petrecut ultima zi de vacanţă:

„Din Paris, din mijlocul atacurilor teroriste..

Ne-am inceput ziua de vineri, 13 noiembrie 2015, eu si Cosmina, fiica mea, vizitand Muzeul Luvru din Paris - un muzeu pentru care nu-ti ajunge o zi intreaga sa privesti cu atentie toate exponatele. Seara am iesit epuizati de kilometrii parcursi prin salile de expozitie ale muzeului.

Eu doream sa mergem sa vizitam si renumita Biserica Sacre Coeur din nordul Parisului, in timp ce Cosmina insista sa mergem la Mc Donalds, sa mancam si sa ne odihnim. Mi-am ascultat copilul si am mers la Mc Donalds.

Ultimele fotografii dintr-un Paris în vreme de pace FOTO Marcel Colesniuc

La masa i-am explicat de ce erau militari / jandarmi inarmati si la Muzeul Luvru si la Turnul Eiffel si chiar si la Disney Land. Nici nu banuiam ce avea sa urmeze, in scurt timp. Dupa ce am mancat, ne-am mai plimbat vreo ora pe strazile Parisului, prin centru, dar pentru ca era intuneric deja si batea un vant destul de rece, am hotarat sa mergem spre hotel. In timp ce vizualizam fotografiile facute la muzeu si tot schimbam programele televizorului, am fost socati sa aflam de atacurile teroriste din centrul Parisului, de unde noi plecaseram cu mai putin de o ora in urma. Nu ne venea sa credem ca este adevarat!

Toate posturile frantuzesti de stiri transmiteau imagini de la locurile atentatelor. Deja ne contactau cei de acasa, care aflasera de atacurile teroriste si doreau sa stie daca suntem bine. Presedintele Frantei, Francois Hollande, a aparut la TV, a decretat starea de urgenta si i-a sfatuit pe toti parizienii sa stea in case.

Jurnalistul din mine dorea sa iasa din camera de hotel si sa mearga la locul atentatelor, dar Cosmina mi-a interzis clar si categoric sa ies. Ma intreaba: de ce tocmai acum trebuia sa se intample asa ceva? Am stat pana tarziu, in fata televizorului, urmarind evolutia evenimentelor si numarul victimelor crescand de la o ora la alta. Am aflat ca un terorist a deschis focul chiar si intr-un Mc Donalds. Ma intrebam: ce s-ar fi intamplat daca insistam sa vizitam Sacre Coeur si am fi intarziat prin centrul Parisului?

Astazi, la insistentele Cosminei, am stat aproape toata ziua in hotel. Am iesit doar pana la supermarket si pana la metrou sa intrebam daca circula maine dimineata“.

Atentate la Paris. Peste 128 de persoane au fost ucise în urma unor atentate teroriste multiple ce au avut loc, vineri seară, în mai multe zone din Paris. Alte 300 sunt rănite.

Atentate la Paris

Doi români au fost ucişi în atentatele de la Paris. Din primele informaţii rezultă că ar fi vorba despre un cuplu, un tânăr din Tulcea şi o fată din Baia Mare care au împreună un copil de aproape trei ani.

Şi Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a anunţat sâmbătă că doi cetăţeni români au murit în atentatele de la Paris, informaţia fiind confirmată de autorităţile franceze. MAE a informat că Ambasada României la Paris este în legătură cu familiile acestora şi le va acorda asistenţa consulară necesară.

Pe aceeaşi temă:

Atentate teroriste la Paris. Presa franceză: „Război în plin Paris“

Atentate teroriste la Paris. Principalele atacuri comise în Franţa în ultimii ani

Atentate la Paris. Masacrul terorist din capitala Franţei, văzut prin ochii unei gălăţence: „Am trecut milimetric pe lângă zona atentatului. Toată lumea e în alertă“

Jurnalist român, rănit în urma atentatelor de la Paris

Atentate teroriste la Paris. Reacţiile politicienilor români. Băsescu: În Europa avem o singură soluţie. Uniţi fără rezerve împotriva islamismului terorist!

Atentate la Paris. Graniţele Franţei au fost închise

VIDEO Atentate în Paris: spectatorii de la Franţa - Germania, ţinuţi pe gazon! Explozia s-a auzit în minutul 20 al jocului

Atentate în Paris. Vaticanul reacţionează dur: „E nevoie de un răspuns decisiv şi susţinut din partea noastră“