Animals International: Vapoarele cu animale vii, blocate în zona Canalului Suez, trebuie să revină în România

Animals International: Vapoarele cu animale vii, blocate în zona Canalului Suez, trebuie să revină în România

Un cargobot taiwanez s-a blocat de-a latul Canaului de Suez FOTO captură

18 vapoare cu animale vii, dintre care 11 din România, sunt blocate în zona Canalului Suez de aproape o săptămână. Animals International atrage atenţia că ele vor rămâne în curând fără apă şi hrană. La bordul acestor vapoare ar fi cel puţin 130.000 de animale.

Ştiri pe aceeaşi temă

18 vapoare cu animale vii (11 din România, 5 din Spania şi 2 din Columbia) nu pot traversa Canalul Suez, blocat marţi 23 martie de un cargo gigantic.

Animals international România arată că 6 dintre cele 11 vapoare din România erau programate să fi ajuns deja la destinaţie până acum. „Aceasta înseamnă că vor rămâne în curând fără hrană şi chiar fără apă dacă instalaţiile pentru desalinizare nu există sau nu funcţionează”, spune cei din organizaţie.

Cele 11 vapoare cu animale din România sunt: Harmony Livestock, Sea Star Livestock, Dragon, Tulip, Lady Maria, Jersey, Al Farouk, Britta K, Lady Rasha, Mariona Star şi Taiba.

Deşi ANSVSA a constituit zilele trecute o celulă de criză şi se lua în calcul debarcarea animalelor în porturi din apropiere, Animals International atrage atenţia că „animalele din România nu pot fi debarcate în porturile din regiune întrucât există un embargo către Siria, iar Egipt şi Liban nu au un acord bilateral cu România pentru comerţ cu oi şi capre. Israel are condiţii foarte stricte pentru a primi animale. În consecinţă, toate vapoarele trebuie să revină imediat în România şi decizia trebuie luată astăzi (28 martie n.red.)”

Animalele trebuie să revină în România pentru a evita cel mai mare dezastru din istoria comerţului cu animale vii, mai spun cei din organizaţie.

La nivelul Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor a fost constituită o celulă de criză pentru a gestiona, conform atribuţiilor, situaţia generată de blocarea temporară Canalului Suez şi a circulaţiei navelor de transport pentru animale, informează ANSVSA.

În acest sens, s-au dispus mai multe măsuri, începând cu oprirea, din data de 24 martie, a autorizării navelor de transport pentru animale să părăsească România, dacă acestea trebuie să traverseze prin Canalul Suez.

De asemenea, au fost întreprinse demersuri pentru a se afla informaţii despre localizarea a 11 nave încărcate în portul Constanţa cu animale destinate exportului către ţări din Golful Persic, care se află în drum spre Canalul Suez.

Au fost contactaţi reprezentanţii transportatorilor care au dat asigurări că la bordul navelor există suficientă hrană şi apă pentru următoarele zile şi că au identificat surse de suplimentare în cazul în care deblocarea canalului durează mai mult timp.

Totodată, aceştia au informat că niciuna dintre nave nu se află angrenată în Canalul Suez, cinci dintre acestea se află în Marea Egee şi restul în Marea Mediterană, aflate în aşteptarea deblocării canalului. Se analizează şi opţiunea debarcării animalelor în alte porturi, aflate în apropiere, în cazul în care situaţia o impune.

"Precizăm că, fiecare navă de transport pentru animale se încarcă suplimentar cu 25% apă şi furaje peste cantitatea estimată pentru durata călătoriei, în conformitate cu prevederile Regulamentului 1/2005/CE. Menţionăm că toate navele de transport pentru animale autorizate dispun de instalaţii de desalinizare, asigurându-se astfel apa potabilă necesară", se arată în comunicat.

Citeşte şi:

Cel puţin 130.000 de animale vii din România riscă să moară în canalul Suez, în „cea mai mare tragedie maritimă din istoria omenirii”

Comisia Europeană: România, sursă de dezastre maritime la exportul cu animale vii

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările