A crescut traficul de mărfuri în porturile maritime româneşti. Primul trimestru din 2018, mai bun ca cel de anul trecut

A crescut traficul de mărfuri în porturile maritime româneşti. Primul trimestru din 2018, mai bun ca cel de anul trecut

FOTO Adevărul

Creşterile semnificative s-au înregistrat la produsele petroliere, petrol brut, minereuri de fier, minereuri şi deşeuri neferoase. De asemenea, şi numărul navelor sosite în porturile maritime româneşti este mai mare ca anul trecut.

Ştiri pe aceeaşi temă

În primul trimestru al anului 2018, au sosit în porturile maritime româneşti 2.486 nave (+4,63% faţă de primul trimestru 2017, când au fost 2.376), dintre care 955 maritime (+10,15% faţă de primul trimestru 2017, când au fost 867) şi 1.531 fluviale (+1,54% faţă de primul trimestru 2017, când au fost 1509).

„Subliniem faptul că se păstrează tendinţa de creştere a numărului de nave maritime de mare capacitate care sosesc în portul Constanţa. Astfel, au fost înregistrate: 132 portcontainere (faţă de 130), 130 vrachiere (faţă de 117) şi 181 tancuri (faţă de 122)”, transmit reprezentanţii Companiei Naţionale „Administraţia Porturilor Maritime” Constanţa.

Traficul total de mărfuri înregistrat în primul trimestru al anului 2018 în porturile maritime româneşti, Constanţa, Midia şi Mangalia, a fost de 13,35 milioane tone, cu 15,3% mai mult decât în primul trimestru 2017, când s-au înregistrat 11,57 milioane tone.

Din traficul total înregistrat în primul trimestru al anului 2018, traficul maritim a fost 11 milioane tone (9,35 milioane tone în primul trimestru 2017), iar cel fluvial a reprezentat 2,32 milioane tone (2,22 milioane tone în primul trimestru 2017).

Pentru traficul maritim, creşterea în perioada analizată reprezintă 17,8%, iar pentru cel fluvial 4,7%.
    
Conform CN APMC, „creşteri semnificative de trafic s-au înregistrat în cazul produselor petroliere (de la 1,11 milioane tone în primul trimestru 2017, la 1,9 milioane tone în primul trimestru 2018), petrol brut (de la 1,63 milioane tone la 1,87 milioane tone), minereuri şi deşeuri neferoase (de la 0,77 milioane tone la 1,15 milioane tone), minereuri de fier, deşeuri de fier (de la 0,68 milioane tone la 0,96 milioane tone), combustibili minerali solizi (de la 0,33 milioane tone la 0,72 milioane tone).”
    
În schimb, a scăzut traficul de cereale în primul trimestru 2018 la 2,87 milioane tone (de la 3,45 milioane tone în primul trimestru 2017), dar aici trebuie să ţinem cont de faptul că o parte din producţia de cereale a anului trecut se află încă în depozite, în aşteptare, urmând să plece la export.

Traficul de containere a totalizat, în primul trimestru al anului 2018, 1.516.398 tone, respectiv 160.910 TEU, comparativ cu primul trimestru 2017 când au fost înregistrate 1.513.392 tone, respectiv 162.316 TEU. Cantitativ, creşterea este de 0,2%, iar în ceea ce priveşte numărul de TEU-uri, se înregistrează o scădere de 0,8%.

Pe aceeaşi temă:

Mai mult de 1.000 de tone de cartofi din Egipt, interzişi în România. Ce bacterie conţin şi cât de periculoasă este

Topul ţărilor care nu permit importul unor produse ciudate. Unde este interzis să trimiţi nisip colorat


     
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările