Şantierul Damen a predat Marinei Militare din Pakistan o a doua corvetă

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Corveta construită în şantierul din Mangalia
Corveta construită în şantierul din Mangalia

Ȋn cadrul unei ceremonii desfăşurate ȋn portul Constanţa, România pe 12 noiembrie, Marina Militară din Pakistan a preluat oficial noua sa Corvetă – tip Damen OPV 1900 – cu numele PNS Tabuk.

Nava face parte dintr-o serie de două nave similare, comanda acestora fiind plasată către grupul Damen printr-un acord semnat cu Ministerul pakistanez al Apărării ȋn 2017. Ambele nave au fost construite la Şantierul Naval Damen Galaţi din România. Prima navă, PNS Yarmook, a fost predată Marinei Militare din Pakistan ȋn luna februarie a acestui an în decurs de 2 ani de la începerea construcţiei. 

  

La fel ca sora ei, PNS Tabuk este o navă multifuncţională cu grad ridicat de adaptabilitate, capabilă să desfăşoare o mare varietate de operaţiuni ȋntr-un mediu maritim complex. Nava dispune de facilităţi de lansare a unui elicopter şi a unui UAV (Unmanned Aerial Vehicle - vehicul aerian fără pilot) şi poate lansa simultan două bărci pneumatice tip RHIB (rigid-hull inflatable boat). 

Ȋn timpul ceremoniei, comandantul navei PNS Tabuk, Căpitanul Muhammad Umair s-a adresat delegaţilor, mulţi dintre aceştia participând de la distanţă din cauza pandemiei actuale. Căpitanul a apreciat competenţa profesională dovedită de Damen pe parcursul derulării acestui proiect şi şi-a exprimat ȋncrederea ȋntr-o colaborare viitoare. 

Adresându-se participanţilor la eveniment, directorul general al Şantierului Naval Damen Galaţi, Flemming Sorensen a precizat că “Ȋncă din 1986, Damen a fost implicat ȋn numeroase proiecte cu Pakistanul şi suntem foarte mândri de această colaborare durabilă şi de ȋncredere.”

El a adăugat că succesul acestui proiect constituie rezultatul unei strânse colaborări ȋntre toate părţile implicate. 

“O asemenea realizare a fost posibilă doar printr-o bună coordonare, o execuţie de calitate, o muncă de echipă excelentă şi o bună colaborare ȋntre toate părţile implicate. Ȋn ciuda provocărilor fără precedent cauzate de pandemie, echipele din Pakistan, România şi Olanda au reuşit, cu perseverenţă, să ȋşi continue munca până la finalizarea cu succes a proiectului.”

Vă mai recomandăm şi:

Spărgătorul de gheaţă de 2 miliarde de dolari, construit în România, a eşuat pe Dunăre în timp ce era livrat

Scandalul corvetelor pentru Marina Militară a României. Cum a reacţionat Damen Grup la decizia judecătorilor

Constanţa



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite