VIDEO Apocalipsa după NASA. Cum ar putea arăta sfârşitul lumii şi ce anume l-ar provoca

Istoria Terrei este plină de episoade dramatice, unele dintre ele punându-i în pericol însăşi existenţa planete. Iar catastrofele care au lăsat cicatrici Pământului s-ar putea repeta oricând.

Zilnic, Pământul este supus unui adevărat bombardament de către asteroizii care umplu atmosfera terestră cu sute de tone de resturi spaţiale. Express notează faptul că o dată la aproximativ 2000 de ani, un asteroid de dimensiunea unui teren de fotbal provoacă o distrugere uriaşă.

Iar conform datelor oferite de Laboratorul de Propulsie de la NASA (JPL), numai între 15 aprilie 1988 şi 1 februarie 2019, au fost raportate cel puţin 771 de coliziuni importante la nivel mondial. În schimb, asteroizii cu adevărat periculoşi, care pot pune sub semnul întrebării o civilizaţie şi o pot distruge, sunt cu mult mai rari şi lovesc Terra o dată la câteva milioane de ani. Chiar şi aşa, Pământul nu se află în deplină siguranţă, pentru că giganticii asteroizi „ucigaşi” se ascund în adâncurile întunecate ale spaţiului, iar un eventual impact cu unul dintre aceştia ar echivala cu un cataclism.

Express scrie că, potrivit Societăţii Planetare, nu este nevoie ca omenirea să-şi piardă somnul din cauza ameninţării asteroizilor, însă, totuşi, problema trebuie luată în considerare. De altfel, mesajul oamenilor de ştiinţă este, în esenţă, încurajator: „Partea bună în ce priveşte această ameninţare este că poate fi prevenită dacă se lucrează serios.”

Cum arată Apocalipsa simulată de NASA şi Discovery Channel

Diferite grupuri de la NASA şi ESA, la Societatea Planetară, colaborează pentru a preveni un astfel de impact, însă mai sunt încă multe de făcut în acest sens. Prioritatea numărul 1 este ca aceşti asteriozi potenţial periculoşi să fie descoperiţi din timp.

Însă ce s-ar întâmpla dacă unul dintre aceşti asteroizi ar lovit mâine Pământul? Care ar fi amploarea distrugerii? Postul de televiziune Discovery Channel a răspuns la această întrebare simulând impactul unui asteroid dintr-o rocă spaţială de 310 mile, adică 500 de kilometri. Videoclipul terifiant arată ce s-ar întâmpla în cazul în care un asteroid uriaş ar lovi planeta în Oceanul Pacific.

În film se vede cum pe măsură ce asteroidul trece peste partea diurnă a Pământului, dimensiunea sa uriaşă crează o eclipsă de Soare şi aruncă o umbră asupra oraşelor. Pe măsură ce asteroidul se îndreaptă spre pământ, aerul din jur se aprinde ca rezultat al frecării. Stânca apocaliptică se prăbuşeşte apoi în Pacific, unde forţa impactului scutură instantaneu mai mult de 10 kilometri din scoarţa pământului.

Coloane imense de flăcări şi de fum se ridică, iar reziduurile provocate de forţa impactului sunt împinse în sus în orbita joasă a Pământului (LEO), iar o furtună de flăcări aduce moartea şi distrugerea pretuntindeni, înghiţind planeta. În acest filmul de simulare, nu există absolut nimic în calea undelor de şoc ale asteroidului, iar yiua devine noapte, viaţa se transformă în moarte şi suprafaţa întreagă a planetei devine nelocuită. De asemenea, videoclipul prezintă modul în care, una câte una, toate ţările de pe Glob sunt distruse, iar unda de şoc  se răspândeşte cu o viteză hipersonică, vaporizând totul în calea ei.

„Asasinul” Chicxulub

Până în prezent, dintre toţi asteroizii care au lovit Pământul în trecutul său violent, „asasinul” Chicxulub, ucigaşul dinozaurilor, a fost cel mai devastator.

Cercetătorii cred că asteroidul gigantic, care a lovit Pământul în urmă cu 65-66 milioane de ani, ar fi avut diametrul de numai 9,5 kilometri. Însă un studiu din 2017, publicat de revista Nature, a descoperit că asteroidul a lovit doar locul potrivit în Mexicul modern distrugând dinozaurii.

În acest studiu se arată că impactul din Peninsula Yucatan a încălzit hidrocarburile şi sulful în aceste roci, formând aerosoli de funingine stratosferică şi sulfat şi a provocat răcirea globală extremă, dar şi secetă.

Totuşi, potrivit NASA, foarte puţini dintre asteroizii ascunşi în adâncurile spaţiului ar putea reprezinta o adevărată ameninţare pentru Pământ. Specialiştii NASA susţin că oamenii de ştiinţă descoperă cu regularitate asteroizi şi comete cu orbite neobişnuite care le aduc mai aproape de Pământ şi de Soare şi că foarte puţine dintre acestea reprezintă pericole potenţiale pentru Pământ.

Chiar şi aşa, cu cât le cunoaştem mai bine şi le înţelegem, cu atât mai bine vom putea lua măsurile adecvate, dacă unul dintre ei va veni la noi. În plus, cunoaşterea dimensiunii, formei, masei, compoziţiei şi structurii acestor obiecte va ajuta la determinarea celui mai bun mod de a devia o rocă spaţială din druml său spre Pământ, au conchis specialiştii NASA.

Cluj-Napoca