Un milion de euro se pierd săptămânal la Autostrada Sebeş-Turda din cauza întârzierilor cu autorizaţia de construire

Un milion de euro se pierd săptămânal la Autostrada Sebeş-Turda din cauza întârzierilor cu autorizaţia de construire

Lucrările au demarat pe autostrada Sebeş-Turda fără autorizaţie de construire.

Pe anumite tronsoane ale autostrăzii Sebeş-Turda nu s-a mai lucrat de luni de zile din cauza lipsei autorizaţiei de construire. Dacă banii din finanţarea europeană nu vor fi cheltuiţi, sumele trebuie acoperite din bugetul naţional. Un milion de euro pe săptămână este valoarea lucrărilor care nu se realizează pe fiecare lot, crede Cătălin Drulă, vicepreşedintele Asociaţiei Pro-Infrastructură.

Ştiri pe aceeaşi temă

Autostrada Sebeş-Turda, de 70 de kilometri, va face legătura între Autostrada A1 (Bucureşti-Nădlac) şi Autostrada A3 (Bucureşti-Borş). Proiectul a obţinut o finanţare de 621 de milioane de euro din partea UE care prevede două faze de desfăşurare:  bugetul primei faze a proiectului este de 221 de milioane de euro, bani care trebuie cheltuiţi până la finalul lui 2015. Faza a doua a proiectului, în valoare totală de aproximativ 400 milioane euro va fi finanţată în cadrul perioadei de programare 2014-2020.
 

Patru loturi

 
Lucrarea e împărţită pe patru loturi şi scoasă la licitaţie în 2013. În 16 aprilie 2014 - CNADNR semnează contracte pentru Lotul 3 - Tirrena Scavi S.p.A (420,5 milioane lei) şi Lotul 4 - SC PORR Construct SRL/PORR Bau GmbH (470 milioane lei). Durata de execuţie a lucrărilor este de 22 de luni, dintre care 4 luni - proiectare şi 18 luni – execuţie lucrări. În 14 noiembrie 2014  sunt semnate contractele pentru loturile 1 şi 2.  Lotul 1 este contractat de Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA - Pomponio Construcţii SRL, iar Lotul 2 este contractat de Asocierea Aktor SA - Euroconstruct Trading '98 SRL. Ambele loturi au termen contractual de finalizare Octombrie 2016.
 

Lucrări realizate fără autorizaţie de construire

 
În luna iulie, în monitorizarea realizata de HotNews.ro, CNADNR transmitea care erau stadiile fizice şi financiare pe fiecare lot: Lot 1: 7,89% Stadiu financiar: 15% (Avans), Lot 2: 6,62%; Stadiu financiar: 15% (Avans), Lot 3: 24,5% Stadiu financiar: 17,82%, Lot 4: 35,98% Stadiu financiar: 20,89%. Cu toate acestea, în august, în presă a apărut o ştire incredibilă: pentru mai bine de 66 de km din cei 70 ai autostrăzii A10, Sebeş - Turda, nu au fost emise autorizaţiile de construire. 
 

Un milion de euro pe săptămână 

 
Cătălin Drulă, vicepreşedintele Asociaţiei Pro-Infrastructură, a declarat pentru digi24.ro că valoarea lucrărilor care nu se realizează în fiecare săptămână este de circa 1 milion de euro.  „Din păcate, ultimele două săptămâni s-au pierdut pentru că lipsea semnătura unei juriste din Ministerul Transporturilor, care era în concediu. Noi am estimat la un milion de euro pe săptămână valoarea lucrărilor care nu se realizează pe fiecare lot”, a spus Cătălin Drulă, vicepreşedintele Asociaţiei Pro-Infrastructură.
„La cum stau lucrurile astăzi, noi nu vom fi în stare să cheltuim nici banii pe faza unu şi asta înseamnă că anul viitor va trebui să bugetăm fonduri naţionale pentru a acoperi găurile pe care nu le-am acoperit din fonduri europene”, a spus Alexandru Nazare, fost ministru al Transporturilor.
 
Citeşte şi
 
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările