Turnul de control către Aeroport: SOS cursele low cost!

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Compania low cost Blue Air a renunţat, zilele trecute, la colaborarea cu Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca.
Compania low cost Blue Air a renunţat, zilele trecute, la colaborarea cu Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca.

După ce compania low cost Wizz Air şi-a redus numărul de curse, iar Blue Air şi Carpatair au renunţat la colaborarea cu Aeroportul Cluj, o nouă lovitură vine de la Sibiu: taxele de aeroport de aici se vor reduce cu 67%.

Compania low cost Blue Air a decis să renunţe, zilele trecute, la colaborarea cu Aeroportul Internaţional Cluj-Napoca. Astfel, avioanele care decolează din Bucureşti cu destinaţia Roma şi Dublin, cinci zboruri pe săptămână, nu vor mai face escală la Cluj. Tot anul acesta, o altă companie low cost, Wizz Air, a redus numărul curselor operate pe aeroportul clujean. Astfel, zborurile Wizz către Dortmund, Roma și Dusseldorf cu plecare de la Cluj au fost anulate, iar cele către Milano și Londra și-au redus frecvența. Şi Carpatair, o altă companie low cost, care avea o singură cursă - Cluj-Timişoara - care avea o frecvenţă de cinci zboruri pe săptămână, a anulat definitiv toate zborurile din oraşul de pe Şomeş.

Lovitura de la Sibiu

Companiile low cost care pleacă din Cluj, dar şi cele care operează acum sunt „vânate",  de aerogara din Sibiu care va veni cu o ofertă „de nerefuzat". Astfel, consilierii judeţeni  vor aproba mâine un proiect care prevede că tariful mediu pe pasager, la Aeroportul Internaţional Sibiu, va fi redus foarte mult. Astfel, actualul tarif de 28 - 30 de euro pe pasager va scădea la aproximativ 10 euro, ba chiar mai mult, în funcţie de numărul de aterizări pe lună în Sibiu. „Este vorba de un tarif mediu de 10 euro per pasager. Acesta însă diferă în funcţie de mai mulţi factori, iar unul ar fi numărul de zboruri. Este o modificare, sperăm noi, eficientă", a explicat Augustin Sava, directorul Aeroportului Internaţional din Sibiu.

Subvenţie de la Consilul Judeţean

Pentru a a pune în aplicare aceste modificări, aeroportul are nevoie de o subvenţie din partea Consilului Judeţean Sibiu (CJ), instituţie în subordinea căruia se află. Aceasta este în valoare de 3 milioane de lei şi va fi aprobată odată cu modificarea tarifelor per pasager. „Fără această subvenţie, nu aveam cum să modificăm tarifele", a mai explicat Augustin Sava. Noile tarife se situează sub cele medii din Cluj, care sunt acum de 14 euro per pasager, dar peste cele din Târgu-Mureş care sunt de aproximativ 1-3 euro per pasager. Odată cu modificarea tarifelor, directorul Augustin Sava susţine că se aşteaptă ca Aeroportul Internaţional Sibiu să atragă companiile low cost. În prezent, doar o companie low cost, respectiv Blue Air, operează la Sibiu, având o cursă spre Stuttgart. 

La Cluj, totul e sub control

Cel puţin acest lucru susţine directorul aerogării clujene, David Ciceo. „Este adevărat, există o competiţie foarte mare între aeroporturi. Suntem la curent cu ce se întâmplă la Sibiu. Însă ar trebui să se analizeze atent limita de scădere a tarifelor. Practic, dacă se trece de un anumit prag, diferenţele vor fi acoperite din bani publici, ceea ce mi se pare o irosire nejustificată, iar asta contravine normelor şi reglementărilor impuse de Uniunea Europeană", a declarat Ciceo.

Totuşi, David Ciceo spune că plecarea unor companii low cost nu are repercusiuni majore asupra activităţii aeroportului din Cluj. „Numărul pasagerilor nu a scăzut. Poate, doar cu vreo 3 - 4%, însă această scădere e cauzată de criza financiară şi de problemele din ţări ca Tunisia, Egipt sau Grecia", a explicat directorul.

Se va pune la punct o strategie

Potrivit directorului aerogării din Cluj, reprezentanţii aeroportului vor pune la punct, împreună cu Consiliul Judeţean Cluj, o strategie pentru atragerea şi menţinerea companiilor low cost în oraşul de pe Someş. „În primul rând, ar trebui să existe o corectitudine în ceea ce priveşte tarifele. Dar asta nu există. Vom pune la punct o strategie. Tarifele practicate la Cluj nu sunt mari, dovadă că Lufthansa, spre exemplu, a dublat numărul zborurilor operate pe aeroportul clujean", a mai spus David Ciceo.

În opinia directorului clujean, Carpatair a renunţat la colaborare din cauza problemelor financiare, nicidecum pentru că această companie nu ar  fi fost mulţumită de servicii. „Practic, Carpatair e în prag de insolvenţă", a completat Ciceo. Directorul aeroportului clujean a explicat şi că, în sezonul de iarnă, numărul curselor scade: „Vă pot da ca exemplu compania Ryanair, care, din 280 de avioane, a scos din uz 80, pe timp de iarnă". Deocamdată, conducerea Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca este mulţumită de numărul zborurilor efectuate. „În plus, purtăm negocieri cu alte câteva companii low cost, şi nu numai, care ar putea să vină la Cluj", a încheiat David Ciceo. Alin Tişe, preşedintele Consiliului Judeţean, instituţie care are în subordonare Aeroportul, a declarat: „noi administrăm doar clădirea, în ce priveşte strategia, răspunsuri veţi găsi la conducerea Aeroportului".   

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite