Turda are brand turistic. Clujul mai aşteaptă. Vezi cum arată noul brand

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Primăria Turda şi-a lansat, astăzi, brandul turistic care are la bază sloganul: „Descoperă oraşul Salinei“. Pentru stabilirea unui brand al Clujului, până acum au avut loc mai multe consultări, iar următorul pas va fi identificarea unui sponsor pentru concursul de idei.

Turda se află printre primele municipii din ţară care a reuşit să îşi facă un brand turstic. Conducerea oraşului a considerat că un brand este esenţial pentru dezvoltarea turismului şi atragerea fondurilor legate de acesta, iar la Turda nucleul central al imaginii promovate îl va reprezenta Salina Turda.

„Brandul survine odată cu amploarea deosebită a turismului şi cu sumele considerabile care pot fi atrase prin acesta“, precizează Narcisa Pintea, purtătorul de cuvânt al Primăriei Turda. Ideea de promovare a brandului se va baza pe notorietatea câştigată de investiţia de la Salina Turda. Au fost achizitionate şi domeniile online pentru promovarea Turzii, prin intermediul noului brand. Municipiul de pe Arieş îşi promovează toate obiectivele turistice din zonă, cum ar fi băile sărate, grădina zoologică (care va deveni unică la nivel regional şi naţional) şi, nu în ultimul rând, salina Turda în care se va construi un hotel sub pământ, cu bază de tratament proprie, dar şi un complex comercial.



Clujul, o problemă mai complexă

„Pentru Turda a fost mult mai uşor să-şi identifice brandul. Cluj-Napoca este un municipiu complex, cu mult mai multe valenţe“, spune primarul Sorin Apostu. Cluj-Napoca are deschisă dezbaterea despre brandul de oraş de mai mulţi ani. Totuşi, în urma consultărilor de până acum, Clujul ar putea avea un brand conturat în jurul ideii de oraş de afaceri, orientat către investiţii. O altă concluzie la care a ajuns grupul de lucru format din reprezentanţi ai unor unor firme de branding, firme de PR, ONG-uri sau artişti este că ar trebui exploatată şi ideea de centru universitar.
„A fost o dezbatere largă. A trebuit să ne gândim pe ce ar fi cel mai bine să se meargă, pe brand economic sau social? Primarul a înclinat mai mult spre cel economic. Brandurile turistice sau culturale sunt, de fapt, sub-branduri, iar noi căutăm un brand-umbrelă“, a precizat Istvan Szakacs, de la Fabrica de Pensule, unul dintre cei care au participat la dezbaterile despre brandul de oraş.

Surpriză de Zilele Clujului

Întrebat de ce durează atât de mult conturarea brandului Clujului, primarul Sorin Apostu a declarat că dezbaterile pentru brand, logo şi zilele oraşului au început deodată. „Între timp, a venit criza şi e mai greu să identifici fonduri pentru aşa ceva. Trebuie spus că cei care au participat la dezbateri au făcut acest lucru fără bani. Acum am ajuns la o nouă etapă, în care căutăm un sponsor pentru finanţarea unui concurs de idei“, a mai declarat Sorin Apostu. El a dezvăluit şi că de Zilele oraşului, care vor avea loc între 27 mai şi 3 iunie, primăria a pregătit o surpriză legată de brandul oraşului.

image
Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite