Super-alimentul care reduce glicemia substanţial. Ce au descoperit cercetătorii canadieni

Super-alimentul care reduce glicemia substanţial. Ce au descoperit cercetătorii canadieni

Dan Ramdath de Ministerul Agriculturii Canada, Doctorandul Dita Moravek şi prof. univ. dr. Alison Duncan. FOTO: Universitatea din Guelph

Înlocuirea cartofilor sau a orezului cu lintea vă poate reduce nivelul de glucoză în sânge substanţial, potrivit unui nou studiu. Cercetătorii canadieni au descoperit că înlocuirea a jumătate dintr-o porţie de cartofi/orez cu linte a dus la o scădere de până la 35% a glicemiei.

Ştiri pe aceeaşi temă

Profesorul Alison Duncan, de la Departamentul de Sănătate Umană şi Ştiinţe Nutriţionale al Universităţii din Guelph, şi Dan Ramdath de la Ministerul Agriculturii şi Agri-Food Canada, au descoperit că înlocuirea a jumătate dintr-o porţie din aceste garnituri care conţin amidon (cartofi/orez) cu linte poate îmbunătăţi semnificativ răspunsul organismului la carbohidraţi.
Înlocuirea unei jumătăţi de porţii de orez cu linte a determinat scăderea glicemiei cu până la 20%. Înlocuirea cartofilor cu linte a dus la o scădere cu 35%.
 

Super-alimentul consumat foarte rar

 
„Lintea este un aliment extrem de bogat în nutrienţi, care are potenţialul de a reduce bolile cronice asociate cu nivelurile crescute ale glicemiei", a spus Duncan, care a lucrat la studiu cu doctorandul Dita Moravek şi cu studenţii Erica Rogers, Sarah Turkstra şi Jessica Wilson. 

Cu toate acestea, foarte puţini canadieni mănâncă linte, a adăugat ea.
 

De ce ne scade lintea glicemia

 
„Canada are o mare producţie de linte, dar noi exportăm cea mai mare parte a acesteia şi doar 13% din canadieni mănâncă zilnic acest produs”, a spus Duncan. „Sperăm că această cercetare să-i facă pe oameni mai conştienţi de beneficiile pentru sănătate ale consumului de linte.

Publicat în „Journal of Nutrition”, citat de Science Daily -  studiul a implicat analiza a 24 de adulţi sănătoşi hrăniţi cu patru feluri de mâncare - numai orez alb, jumătate de orez alb şi jumătate linte verde mare; jumătate orez şi jumătate linte verde mare; jumătate de orez alb şi jumătate de linte roşie. 
Cercetătorii au măsurat nivelurile de glucoză din sângele participanţilor înainte de a mânca şi în decurs de două ore după aceea. Au repetat procesul cu cartofi albi şi aceleaşi combinaţii de cartofi şi linte.
„Am amestecat linte cu cartofi şi orez, deoarece oamenii nu consumă în mod obişnuit linte ca fel principal, ci mai degrabă o consumă în combinaţie cu alte alimente amidonoase, ca parte a unei mese mai mari, aşa că am vrut ca rezultatele să reflecte acest lucru", a spus cercetătoarea.

Glicemia a scăzut aproximativ egal cu toate cele trei tipuri de linte folosite.
 

Prevenirea diabetului de tip 2

 
Glicemia din sânge cuprinde zahărul găsit în sânge în timpul digestiei în tractul digestiv superior şi depinde de conţinutul de amidon al alimentelor consumate.

Lintea poate încetini digestia şi eliberarea zaharurilor din amidon în sânge, reducând în cele din urmă nivelul de glucoză din sânge, a spus Duncan.

„Aceasta absorbţie mai lentă înseamnă că nu se va produce o creştere bruscă a glucozei. Persoanele care au niveluri ridicate ale glucozei pe o perioadă îndelungată de timp poate duce la gestionarea greşită a glucozei din sânge, care este semnul distinctiv al diabetului de tip 2. În esenţă, consumul de linte poate reduce acest risc”, detaliază cercetătoarea.

Lintea conţine componente care inhibă enzimele implicate în absorbţia glucozei, iar fibrele conţinute în aceste alimente pot încuraja producerea de acizi graşi cu catenă scurtă, care pot ajuta şi la reducerea nivelului de glucoză din sânge, a adăugat Duncan.
 
 
 
 
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările