Studiul care demonstrează că jucătorii de Pokemon Go sunt mai fericiţi. „Există ideea că jucatul pe smartphone reprezintă o experienţă socială negativă“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Oamenii joacă Pokemon Go într-un parc din Tokyo. FOTO: AP / Shizuo Kambayashi
Oamenii joacă Pokemon Go într-un parc din Tokyo. FOTO: AP / Shizuo Kambayashi

Jucătorii de Pokemon Go sunt oameni fericiti. Aceasta este concluzia cercetătorilor din domeniul mass-media de la Universitatea din Wisconsin-Madison, care au încercat să studieze jocul mobil extrem de popular la scurt timp după lansarea sa în iulie 2016.

Munca lor, recent publicată în jurnalul „Media Psychology”, arată că utilizatorii Pokemon Go sunt persoane pozitive, prietenoase şi active fizic.

James Alex Bonus, un student absolvent al UW-Madison care studiază mass-media educaţională, susţine că a început să joace atunci când fenomenul era la început, dar a fost surprins de reacţiile oamenilor în ştirile prezentate de media. "O mare parte a presei a prezentat negativ fenomenul Pokemon Go, arătând că oameni distraţi au intrat pe proprietăţile altora, s-au lovit de copaci sau au mers pe stradă fără să se asigure", spune Bonus. "Dar, de asemenea, se putea vedea faptul că oamenii se bucură de experienţă, petrecându-şi timp împreună în aer liber."

65 de milioane de utilizatori

Creatorul Pokemon Go - compania Niantic – susţine că 65 de milioane de utilizatori fideli şi peste 650 de milioane de descărcări ale aplicaţiei. Chiar şi în primele câteva săptămâni după lansarea jocului - în care jucătorii "prind" creaturi virtuale Pokemon, care se ascund în locuri cum ar fi parcurile şi clădirile publice, şi le instruiesc să lupte unul cu celălalt - jucătorii au fost uşor de recunoscut.

Pentru cercetătorul Bonusul şi colaboratorul său student, Alanna Peebles, grupul mare de jucători format într-o perioadă scurtă de timp a oferit o oportunitate de a analiza efectele jocurilor de realitate augmentată - precum Pokemon Go-  care folosesc tehnologia mobilă pentru a stabili câmpul de joc şi regulile din lumea reală.

Jocurile video pe telefon, experienţă socială negativă? 

"Există ideea că jucatul pe smartphone reprezintă o experienţă socială negativă care ne distrage de la lucrurile importante, dar nu au existat până acum posibilitatea de a întreba grupuri mari de jucători despre experienţele lor", spune Bonus. Cercetătorii au chestionat aproximativ 400 de persoane la trei săptămâni după lansarea jocului, punând întrebări despre viaţa lor emoţională şi socială şi nivelurile de activitate fizică, înainte de a intra în Pokemon.

Mai mult de 40% dintre respondenţi s-au dovedit a fi jucători de Pokemon Go, iar aceştia aveau mai multe şanse să fie persoane care fac regulat mişcare- cel puţin mers pe jos - şi mai probabil să experimenteze emoţii pozitive şi nostalgie.

„Oamenii ne-au spus despre o varietate de experienţe care au legătură cu stare de bine", spune Bonus. "Dar, în cea mai mare parte, jucătorii de Pokemon Go au vorbit mai mult despre lucrurile pozitive care îi făceau să simtă că viaţa lor era mai importantă, mai satisfăcătoare şi făcându-i mai rezistenţi". Erau şi mai sociabili. Jucătorii au avut mai multe şanse decât ne-jucătorii de a-şi face noi prieteni şi de a aprofunda vechile prietenii.

Jucătorii de Pokemon, mai sociabili

"Cu cât jucau mai mult, aveau comportamente îndreptate spre crearea de relaţii noi – făcându-şi prieteni noi pe Facebook, făcând cunoştinţă cu persoane necunoscute, schimbând numere de telefon sau petrecând mai mult timp cu vechi prieteni şi învăţând lucruri noi despre ei”, spune Bonus.

Rezultatele de acest fel, care contravin prejudecăţilor privind pasionaţii de jocuri video, dar şi aşteptărilor cercetătorilor, îl fac pe Bonus cu atât mai interesat în studia noi modalităţi de a interacţiona cu mass-media.

„Nu ne uităm la mass-media în acest fel de multe ori, dar poate ar trebui. Ne concentrăm adesea pe violenţa din mass-media şi pe agresivitate şi ostilitate, dar există oportunităţi în care mass-media contribuie la experienţe de viaţă pozitive".

Citiţi şi

Sindromul metabolic, „bomba cu ceas“ care afecteză 25 la sută din populaţia lumii. De ce nu este diagnosticat în România

Obiceiurile alimentare ale angajaţilor români. Câţi bani şi cât timp alocă un român pentru masa de prânz la birou şi ce alimente alege

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite