Site-ul care ştie toate „secretele“ maşinii pe care vrei să o cumperi. „Dacă maşina este praf va fi întotdeauna arătoasă“

Site-ul care ştie toate „secretele“
maşinii pe care vrei să o cumperi. „Dacă
maşina este praf va fi întotdeauna arătoasă“

Trafic  FOTO: arhiva Adevărul

Cei care au de gând să-şi cumpere o maşină şi să o verifice rapid chiar din târgul auto sau faţă-n faţă cu vânzătorul pot accesa inspectorauto.ro. Cu seria şasiului, site-ul vă spune istoricul maşinii, informaţii complete despre aceasta, dacă s-au făcut intervenţii asupra caroseriei (vopsire sau diverse reparaţii), dacă a fost implicată în incidente în România sau în străinătate, dacă figurează ca furată.

Ştiri pe aceeaşi temă

Ideea acestui site îi aparţine lui Mihai Cune (30 de ani), un bucureştean care şi-a propus să ofere transparenţă în tranzacţiile auto şi a gândit inspectorauto.ro ca un instrument de putere care să ajute cumpărătorul să ia decizii înţelepte. ”Scopul nostru este să ajutăm să fie cât mai puţini oameni păcăliţi punând la dispoziţie instrumente atâta cât putem şi cât avem acces în România”, afirmă acesta.

Site-ul creat de el şi-a propus să ia atitudine împotriva unor practici deja cunoscute pe piaţa neagră a vânzărilor de autovehicule şi să le atragă atenţia viitorilor proprietari de maşini să nu cumpere cu privirea, şi nici emoţional, ci să analizeze bine lucrurile.

”Cumpărarea unei maşini e un puternic proces emoţional, 80% e emoţie, restul, raţiune. Faci de puţine ori în viaţă o astfel de achiziţie şi atunci procesul este foarte emoţional, ceea ce înseamnă că nu eşti foarte atent la ceea ce faci atâta timp cât îţi place ceea ce vezi, cât te impresionează privirea. Din această cauză, samsarii au cele mai frumoase şi aranjate maşini. Dacă maşina este praf ea va fi întotdeauna arătoasă, curată pentru că ei fix asta exploatează. Samsarul poate fi definit ca un comerciant cu doctorat în aria lui de comerţ, adică un vânzător foarte bun.

Deşi, teoretic, cumpărătorul are banii şi ar trebui să fie la putere, de multe ori se întâmplă ca lucrurile să se petreacă invers pentru că el cade tocmai în această plasă emoţională, se lasă dus de emoţii, se lasă condus de inimă şi devine cel slab în această negociere”, explică Mihai Cune.

Acoperire de 90% în ţară 


În cele 4 luni de existenţă, site-ul a avut sute de mii de vizitatori din toată ţara, deşi serviciile oferite sunt contra cost. Mihai a încheiat diverse parteneriate interne şi externe (reţele de service-uri şi diverse entităţi care oferă date din domeniul auto) pentru a avea o cât mai mare acoperire cu informaţii. Momentan, site-ul are o acoperire de 90% în ţară şi oferă informaţii despre incidente majore din 6 state ale Uniunii Europene.

În cei 11 ani de când lucrează în domeniul vânzărilor auto, Mihai Cune a văzut şi a aflat multe despre măsluirea kilometrilor, despre cum se vând maşini fără airbaig-uri sau maşini care au fost tăiate în două, sudate şi apoi transformate într-una singură. ”La Sălaj am întâlnit acum câţiva ani această practică. Acolo sunt mai mulţi samsari şi cele mai multe maşini mânărite”, afirmă acesta.

Văzând toate acestea s-a decis să renunţe la funcţia sa de manager la autovit.ro (corporaţie ce aparţine de un grup mare de investitori ce deţine olx, emag etc) şi a înfiinţat inspectorauto.ro.

Piaţa neagră a maşinilor: circa 300 de milioane de euro anual

”Clientul de maşină rulată (n.r. maşină second) este expus la riscuri mari şi nicio entitate privată sau guvernamentală din UE nu este interesată să protejeze cu adevărat această categorie de clienţi. Drept dovadă, statistici actualizate şi detaliate despre pieţele second hand din UE nu există pe nicăieri, iar frauda realizată prin darea kilometrajelor înapoi este în floare în ţări în care nu ai crede ca se poate întâmpla aşa ceva: Germania şi Franţa. Singurele mai curate sunt maşinile cumpărate de noi din România, însă nici ele nu sunt ferite 100% de intervenţii asupra kilometrajului”, afirmă Mihai Cune, într-o postare pe blog.

Acesta a afirmat că o soluţie viabilă pentru rezolvarea problemei kilometrajelor ajustate la nivelul UE ar fi schimbul transfrontalier de date între staţiile de verificare tehnică periodică.

În schimb, pentru piaţa din România, după ce a centralizat şi analizat date, Mihai Cune a ajuns la următoarea concluzie: o piaţă neagră a kilometrilor de 160 milioane euro doar din darea kilometrajelor înapoi. La aceasta se adaugă, spune el, cel puţin tot atât ca sumă necesară reparării şi ţinerii în funcţiune de către clienţi a maşinilor cu probleme ascunse cumpărate de la samsari.

”Aceşti bani sunt împărţiţi relativ egal între samsari, pe de-o parte, şi piaţa de piese de schimb şi service-uri auto pe de altă parte. În final, toată această suma este suportată de către cumpărători”, adaugă Mihai Cune.

Mai puteţi citi:

Cum să nu te laşi păcălit de samsarii de maşini. Ponturi care-i dau de gol pe ţepari şi te ajută să afli dacă maşina are kilometrajul măsluit

Erorile pe care le fac în trafic până şi cei mai experimentaţi şoferi. Şi cele mai simple semne de circulaţie îi pun pe unii conducători auto în dificultate

Ce să faci înainte să-ţi duci maşina la service şi cum să scapi de cheltuielile neprevăzute. Mici detalii pe care nu toţi le ştiu

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările