Sfaturile unui psiholog american despre şcoală, note şi copii: „Nu ştiu cum e în România, dar în SUA părinţii fac prea multe teme“

Sfaturile unui psiholog american despre şcoală, note şi copii: „Nu ştiu cum e în România, dar în SUA părinţii fac prea multe teme“

Michael Thompson la Cluj   FOTO: Transylvania College

„Şcoala nu e o competiţie. E o călătorie”, le-a spus Michael Thompson zecilor de părinţi veniţi zilele trecute, cu noaptea-n cap, la un hotel de cinci stele din Cluj. Thompson este psihologul supervizor al şcolii Belmont Hill din SUA şi a colaborat cu peste 500 de şcoli din SUA, America Centrală, Europa, Africa şi Asia. Este psiholog terapeut cu o experienţă de peste 35 de ani.

Ştiri pe aceeaşi temă

”Şcolile nu sunt perfecte, ele sunt o călătorie lungă pentru care trebuie să ai papuci buni”, spune Michael Thompson, doctor în psihologie, consultant şi terapeut specializat pe copii şi familii, dar şi speaker internaţional. Acesta a ţinut, sâmbătă, 21 martie, la Cluj, un training despre cum să creşti copii responsabili şi ce stil de educaţie ajută la formarea unui copil responsabil.

Enervantele teme de casă

”Fiica mea se plânge zilnic că are teme de făcut şi oricât îi zic să se apuce şi să nu se mai plângă că în timpul în care se plânge ea poate să-şi facă temele. Cum o conving să şi le facă fără să piardă timpul?”, a întrebat un tată pe psihologul american.

Thompson i-a spus că, mereu, copiii se vor plânge legat de teme şi că, în funcţie de temperamentul copilului, unii trebuie să-şi facă temele imediat după ce vin de la şcoală, iar alţii au nevoie de o pauză. ”După-amiaza, organizaţi o oră de studiu. Toată lumea din casă citeşte, ziarul, o carte, iar atunci copiii îşi fac temele. Nu ştiu cum e în România, dar ştiu că în SUA părinţii fac prea multe teme pentru copii”, a spus zâmbind psihologul. Sala i-a răspuns râzând.

Acesta le-a povestit experienţa a doi psihologi americani care, timp de un an de zile, s-au trezit la ora 7.00 şi s-au dus la şcoală, zi de zi, ca şi cei mici. Şi după un an au caracterizat activitatea lor şcolară prin trei adjective: obositor, copleşitor şi inspirator sau plictisitor, depinde de la materie la materie şi de la zi la zi.

Thompson le-a mai povestit că pentru a scrie cartea ”Helping your child find success in school and life” s-a dus la şcoală. La propriu. A făcut acelaşi ”exerciţiu” ca şi cei doi psihologi. ”În primul rând, scaunele mă omorau”, spune Michael Thompson. ”Apoi, am două observaţii: şcoala nu e o competiţie! Nu e vorba tot timpul despre cine e primul, despre diplome. Nu fiecare copil concurează cu cel mai bun din clasă. Fiecare copil ştie unde este ca nivel şcolar, chiar dacă nu o spun. Ei ştiu. Iar în al doilea rând, şcoala are rolul să-i pregătească pe copii pentru viaţă. Experienţa din şcoală îi formează ca adulţi”, mărturiseşte speakerul motivaţional.

În opinia sa, şcolile nu sunt perfecte, ele sunt doar ”o călătorie pentru care trebuie să ai papuci buni”

Ca să-i ajute să-i facă pe cei mici responsabili şi încrezători în propiile forţe, psihologul le-a dat un exemplu cu un profesor care după ore alerga. ”Într-o zi, două eleve l-au întrebat pe profesor dacă pot să i se alăture, iar el a fost de acord. Cum ele nu şi-au găsit ritmul, iar profesorul alerga mult în faţă, acesta a încetinit şi a alergat în ritmul fetelor. Pe parcurs, la anumite intervale, mărea ritmul şi era puţin în faţa lor încât să le arate că este acolo şi le susţine, dar suficient de în faţă încât să le trezească spiritul competitiv. Voi trebuie să găsiţi acel loc în viaţa copiilor voştri”, le-a spus psihologul.

Copiii şi şocul morţii

O altă problemă de care se lovesc copiii la vârsta de 7-9 ani e moartea. ”Ei - explică Thompson - văd în jurul lor animale moarte sau poate le-au murit bunicii şi încep să vadă în moarte un pericol. Atunci le apar în minte două gânduri: părinţii mei vor muri şi eu nu pot să fac nimic ca să schimb asta şi îşi dau seama că ei vor muri şi că părinţii nu îi pot proteja de moarte. Aceasta este ceea ce psihologii numesc criza existenţială de la 8 ani a copilului”, explică speakerul motivaţional.
Cum pot fi liniştiţi cei mici? ”Părinţii trebuie să le dea sigurări că vor face tot ce pot ca să îi apere. Dacă voi credeţi puternic că există Raiul atunci trebuie să le spuneţi copiilor voştri în ce credeţi. Copiii din toate religiile îşi fac griji”, adaugă Thompson.

Michael Thompson la Cluj  FOTO: Transylvania College

Mai puteţi citi:

Ce brand de ţară am avea dacă ar fi făcut de un specialist străin. Peter Sealey: „România, ţara unde s-au născut legendele“

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările