Sens giratoriu de 2 milioane de euro la Cluj. „Va fi plătit de cei ce cumpără apartamente în zonă”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Sensul giratoriu va avea pasaj subteran. FOTO: George Trif
Sensul giratoriu va avea pasaj subteran. FOTO: George Trif

Un sens giratoriu pe una dintre cele mai circulate artere din Cluj-Napoca - strada Frunzişului - costă două milioane de euro, bani pe care-i vor plăti cumpărătorii apartamentelor ce vor fi realizate în zonă, a susţinut vicepreşedintele USR Cluj, George Trif, susţine

Primarul Emil Boc a declarat, zilele trecute, că motivul pentru care imobiliarele sunt scumpe la Cluj-Napoca este „calitatea vieţii”, situaţia fiind similară în oraşele cu o calitate de vieţii foarte bună. „Aşa este peste tot în oraşele cu o calitate mare a vieţii. Dacă vom da drumul la toate construcţiile care să nu respecte cadrele legale, va scădea preţul imobilelor, dar va scădea şi calitatea vieţii”, a declarat Boc la un post de radio.

Vicepreşedintele USR Cluj, George Trif, a explicat pe pagina sa de Facebook:  

„Ca să înţelegem de ce sunt imobiliarele atât de scumpe în Cluj-Napoca e suficient să ne uităm la cum se face cel mai nou sens giratoriu de pe domeniul public, pe str. Frunzişului: 

- 212 piloni foraţi, (confirmat de dezvoltator)

- 100.000 de tone excavate, 

- Pasaj pietonal subteran 

- 2 milioane de euro cost estimat. 

E considerat cel mai scump sens giratoriu din Cluj!

Deşi e o lucrare de infrastructură pe domeniul public, costul şi realizarea lui e suportată integral de investorul privat, care realizează blocurile din zonă. 

Mai bine spus, sensul giratoriu e plătit de cumpărătorii celor 228 de apartamente din blocurile ce nu vor fi recepţionate fără realizarea lui. 

Sper că nu îşi imaginează cineva că investitorii privaţi fac treaba administraţiei şi construiesc infrastructură rutieră pe domeniul public gratuit, fără să îşi recupereze banii de undeva. E normal să îşi recupereze banii investiţi! 

Exemplele pot continua, dar e important să înţelegem că preţul pe metru pătrat nu e influenţat doar de „calitatea vieţii” aşa cum se declară prin presă, ci, în principiu, de cerere şi ofertă, şi implicit modul în care e controlată oferta pentru a satisface cererea.”

De ce este atât de scump


 

Sensul giratoriu va avea şi un pasaj pietonal subternan şi va presupune lărgirea carosabilului în zonă de la două la patru benzi. Proiectul a fost asumat prin planul urbanistic zonal de compania Studium Green SRL pentru a asigura astfel accesul la două ansambluri imobiliare - Wings şi Seasons. Aceasta va fi şi punctul de conexiune cu viitoarea centură metropolitană. Investitorul va trebuie să refacă şi o parte din strada Frunzişului, care face legătura între cartierele Mănăştur şi Zorilor, deoarece panta este prea mare. 

Proiectul trebuie finalizat până la finalul anului 2021.

„Au luat ieftin terenul fiind în pantă şi au calculat dacă le este rentabilă investiţia” 

Postarea lui Trif a generat o dezbarere pe pagina sa de Facebook. „Dacă au dorit sa construiască în respectiva zona a fost un risc asumat. Au luat ieftin terenul fiind în pantă şi au calculat dacă le este rentabilă investiţia. Relieful Clujului e deluros ceea ce duce la costuri suplimentare dacă te încăpăţânezi la anumite zone. De ex în zona B-dul Muncii terenul e plat, infrastructura făcută iar belele cu soluţiile tehnice nu prea sunt. Inclusiv partea de canalizări şamd sunt toate pe partea cu fostele fabrici. E o zona care se poate modifica extrem de uşor. În Braşov pe platformele unor astfel de fabrici s-au ridicat ansambluri mult mai bine proiectate decât ce se întâmplă la noi. Problema nu e la Wings ci peste drum la blocurile înghesuite din spate de la Lidl. Pariu ca va fi un măcel cu maşinile acolo. Oricum str Frunzisului deja nu mai prea face faţă la traficul de tranzit dintre Zorilor spre Manastur. Dupa ce se vor finaliza blocurile va fi măcel acolo la anumite ore. Cam in genul celui de pe str Câmpului. Dacă se opta pt un regim de înălţime mai mic : gen P+2 sau P+3 încărcătură de maşini rezultată ar fi fost mult mai mica. Dar asa cu turnurile respective... Sa facă bani mulţi dezvoltatorii. Cand vor stat toţi acolo în maşini măcar sa îl înjure pe Boc care a semnat autorizaţiile de construcţie. Oricum şi prin oraş, pe lângă case regimul de înălţime preferat al lui Boc e de P+6. Şi proiectanţii de pe vremea lui Ceauşescu mergeau în general pe P+10 sau P+4. Primăria Cluj a inovat mergând aproape peste tot cu P+6. Totul doar pt satisfacerea dorinţei de profit a dezvoltatorilor. Poveştile legate de calitatea vieţii sunt doar pt presa şi campanie electorala”, a susţinut Gabriel. 

„Mai se poate adauga si o poza cu mini-mall-ul care va rasari langa sensul giratoriu”, a adăugat Dragoş. 

„Preţurile se fixează ceva mai complex decât cererea şi oferta. La fel si valoarea unui bun economic, ce transcende pretul. Sunt mai multe scoli de economie politică decat liberalismul de sec XIX”, a susţinut fostul parlamentar Adrian Dohotaru. 

Vă mai recomandăm 

Emil Boc, despre faptul că la Cluj sunt cele mai mari chirii din ţară: „Dacă va scădea preţul la imobile, scade şi calitatea vieţii”

O basculantă cu nisip s-a răsturnat peste balconul unui bloc FOTO

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite