Sectorul Gilău-Mihăieşti al Autostrăzii Transilvania are certificat de urbanism

Sectorul Gilău-Mihăieşti al Autostrăzii Transilvania are certificat de urbanism

Sectorul Gilău-Mihăieşti va face legătura între judeţele Cluj şi Sălaj

Preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Horea Uioreanu, a semnat, astăzi, certificatul de urbanism pentru autostrada Transilvania, sectorul 3A Gilău-Mihăieşti. Acest act a fost solicitat de Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR). LIcitaţia pentru construirea tronsonului a fost anulată anul trecut.

Ştiri pe aceeaşi temă

"Mă bucur că am putut semna certificatul de urbanism pentru un nou sector al Autostrăzii Transilvania, ca un prim pas în direcţia continuării lucrărilor la acest obiectiv de investiţii de o importanţă majoră pentru judeţul Cluj şi pentru întreaga regiune. Totodată, m-aş bucura dacă CNADNR ar reuşi să obţină cât mai repede avizele necesare şi să depună la Consiliul Judeţean Cluj cererea de autorizare a lucrărilor. În acelaşi timp, sper ca nu peste mult timp certificatele de urbanism pe care le-am semnat pentru cele două secţiunii ale Autostrăzii Transilvania, Ogra-Cîmpia Turzii şi Gilău-Mihăieşti să fie urmate de continuarea propriu-zisă a lucrărilor de construcţie la acest element de infrastructura rutieră imperios necesar atât pentru a facilita drumul locuitorilor din zonă şi al turiştilor spre sudul ţării şi, respectiv, spre graniţa de vest, cât şi pentru dezvoltarea economică a întregii Transilvania”, a precizat Horea Uioreanu.
 
Scandalul tronsonului Gilău-Mihăieşti
 
În vara anului trecut, Emil Boc a cerut Guvernului ca la rectificarea bugetară să finanţeze un tronson din Autostrada Transilvania. Este vorba chiar despre porţiunea de 8,7 kilometri dintre Gilău şi Mihăieşti. ”Solicit Guvernului ca la rectificarea bugetară să reintroducă la finanţare tronsonul Gilău - Mihăieşti din Autostrada Transilvania, pentru că a existat licitaţie făcută şi s-a reziliat contractul. Nu se poate spune că nu a fost bugetat acest segment de autostradă. Era un tronson cu toate exproprierile făcute, proiectarea era realizată, licitaţia adjudecată, constructorul nominalizat, bani în buget prevăzuţi. De ce s-a oprit o asemenea lucrare? Ca s-o legi de alt tronson, care nu are nici proiectare, nici exproprieri, şi nimic făcut? Înainte de a începe alte tronsoane de autostradă, de a face alte proiecte, să le finalizeze pe cele începute şi care sunt la îndemână pentru a fi finalizate”, a declarat Emil Boc. Fostul premier a declarat că acest tronson ar fi util locuitorilor din Cluj şi Sălaj.  Licitaţia pe această porţiune de autostradă a fost adjudecată de asocierea dintre firmele Spedition UMB - Tehnostrade, pentru suma de 57 milioane de euro. Ulterior contractul a fost reziliat.
 
Finanţare sub semnul întrebării
 
Sunat de reporterul Adevărul pentru a fi întrebat despre detalii în legătură cu finanţarea tronsonului Gilău-Mihăieşti, Eugen Cecan, directorul DRDP Cluj, reprezentantul CNADNR în judeţ, a susţinut: „Nu pot să vă dau nicio informaţie. Vă rog să sunaţi la Bucureşti”. La numărul afişat pe siteul CNADNR pentru relaţii cu presă nu a răspuns nimeni. Nici măcar preşedintele Consiliului Judeţean Cluj, Horea Uioreanu, nu a ştiut dacă există finanţare pentru sectorul de autostradă Gilău-Mihăieşti. 
 
Citeşte şi 

Comarnic-Braşov este cea mai scumpă autostradă din România şi printre cele mai scumpe din Europa

FOTO VIDEO Şova, la inaugurarea celei mai scumpe centuri ocolitoare din ţară: „Am deschis centura, urmează ancheta“

O tânără de 23 de ani, reprezentanta statului în Adunarea Acţionarilor a CNADNR

Cine e folclorista care conduce Anticorupţia lui Liviu Dragnea

 

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: