Royal School in Transylvania, a patra cale în educaţie: „Oricare ar fi întrebarea, educaţia este răspunsul”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fundaţia School for Europe a lansat, la Cluj-Napoca, în premieră europeană, un proiect inovator în educaţie. Este vorba despre Royal School in Transylvania, o şcoală care va fi condusă de o fundaţie şi de un Consiliu de guvernantori, unde se va învăţa după Curricula Naţională a Angliei.

În prezent, există şcoli de stat, şcoli private şi şcoli confesionale. Royal School in Transylvania este o şcoală care promovează „a patra cale” materializată într-o formă de guvernare inedită: o fundaţie (care are 13 fondatori) şi un consiliu de 39 de guvernatori, specialişti din ţară şi străinătate, în diverse domenii: educaţie, IT, antreprenoriat, management, comunicare, consultanţă, construcţii, medicină, ONG, HORECA etc. Este o iniţiativă pornită din comunitate, susţinută de comunitate, axată exclusiv pe dezvoltarea copilului şi nu pe profit; Directorul şcolii, englezul Julian Hingley susţine că este vorba despre “a fountain school” (o şcoală fântână) – o şcoală pentru comunitate, transparentă, deschisă spre colaborarea cu toate celelalte şcoli, în folosul pregătirii unei noi generaţii, care să corespundă atât nevoilor prezentului cât şi celor ale viitorului. „Filosofia şcolii este: Oricare ar fi întrebarea, educaţia este răspunsul”, spune directorul Royal School in Transylvania, Julian Hingley.

Viziunea şcolii


„Şcoala are o viziune europeană care pune accentul e toleraţă, internaţionalism, incluziune.Şcoala are un sistem bicameral de conducere: există o fundaţie în care avem oameni dedicaţi comunităţii, dedicaţi unei noi viziuni privind educaţia, care investesc în şcoală, dar nu o deţin. Fiecare persoană din fundaţie are un vot. Apoi, avem un Consiliu de guvernatori (Board of guvernance) cu 39 membri dedicaţi unui nou model de educaţie. Sunt persoane din mai multe domenii de activitate - educaţie, afaceri, profesii clasice, ONG, sunt clujeni, dar şi din Bucureşti sau din alte localităţi, români, dar şi de alte naţionalităţi”, explică Hingley.  Fundaţia are controlul strategic şi financiar, iar Consiliul guvernanţilor,  bazat pe voluntariat, are ca scop îmbunătăţirea calităţii şcolii. „În ambele organisme avem profesori şi avem părinţi. Asta va asigura transparenţă şi un model sustenabil, dar şi posiblitatea acestora de a trage la răspundere conducerea şcolii”, susţine Hingley. 

Curricula Naţională a Angliei


Royal School in Transylvania se va deschide în Cluj-Napoca, în 1 septembrie 2015 şi va avea, pentru început, clase primare şi o clasă de gimnaziu (copii de la 4 la 12 ani). Elevii vor învăţa după Curricula Naţională a Angliei. „Acest sistem este diferit faţă de cel din România pentru că există o supraveghere continuă, curricula se modifică în mod constant, de pe vreme lui Margaret Thatcher sitstemul educaţional este într-o transformare continuă, un proces care continuă şi astăzi”, susţine Hingley.  De asemenea, în oferta educaţională se află şi studierea limbii române, maghiare şi germane, ca limbi materne.
Sediul şcolii este pe strada Henri Barbusse nr. 44-46, la parterul clădirii Cluj Business Center. Cadrele didactice care vor preda la Royal School in Transylvania sunt profesori şi învăţători cu experienţă, din ţară şi străinătate.

Iniţiativa se încadrează în ecosistemul de colaborare Cluj Innovation City, cu susţinerea Cluj IT Cluster şi acoperă componenta de învăţământ preuniversitar, având ca obiectiv crearea de noi generaţii de lideri, antreprenori şi tineri necesari dezvoltării unei societăţi bazate pe inovare.
 

Taxe de şcolarizare
 

Şcoala se va susţine financiar din taxele de şcolarizare şi din proiecte care, pe lângă surse de finanţare, vor aduce şi plus valoare ofertei educaţionale pe care o propune noul concept.

Taxa şcolarizare va fi de două tipuri: una care presupune asigurarea tuturor celor necesare elevului, de la transport, uniforme, mese, manuale – de 6.050 euro pe an şi una fără beneficii  de 5.000 de euro pe an. 

În plus, Royal School in Trasylvania a iniţiat un program de internship, în colaborare cu Universitatea Babeş-Bolyai: studenţi din anul III şi/sau masteranzi au posibilitatea să îşi perfecţioneze cunoştinţele despre pedagogie şi să lucreze într-un sistem academic internaţional, în cadrul noii şcoli.

Citeşte şi

Julian Hingley, expert britanic în Educaţie: „În România, elevii învaţă după o curriculă de secol XIX. Vă trebuie o revoluţie în acest domeniu”

FOTO VIDEO Şcoala de la ţară care dă lecţii României. Elevii din Mihai Viteazu învaţă ca-n Occident, cu table interactive şi calculatoare ultramoderne

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite