România, vedetă la „Săptămâna Verde" de la Berlin: expune pe 1.000 de metri pătraţi şi este ţară parteneră

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ţara noastră este principalul partener al celui mai important târg internaţional în domeniul alimentar, al agriculturii şi horticulturii, care se desfăşoară în aceste zile în Germania.

Cu ocazia celei de-a 77-a ediţii a târgului „Grüne Woche" („Săptămâna Verde") de la Berlin, România beneficiază de statutul de ţară parteneră a Germaniei, statut acordat anual unuia dintre statele participante.

Pavilionul ţării noastre, unul dintre cele mai mari din cadrul manifestării, este găzduit pe un spaţiu de peste 1.000 de metri pătraţi. În cadrul acestuia, peste 60 de firme româneşti vor prezenta produse specifice sectorului agro-alimentar românesc - produse din carne, lactate, brânzeturi, vinuri şi alte băuturi alcoolice, miere şi produse apicole, fructe şi legume conservate, sucuri naturale, dar ţi produse de morărit şi panificaţie.



Prezent la Berlin, ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Valeriu Tabără, a apreciat că desemnarea României ca partener al "Grüne Woche 2012" reprezintă "cel mai înalt punct al relaţiilor dintre România şi Germania, ţară care reprezintă un model pentru agricultura românească". Conform acestuia, produsele expuse sunt "de excepţională valoare şi se pot găsi oricând pe piaţa europeană şi mondială".

Vizibilitate redusă

image

Ministrul a precizat că, prin participarea la târgul de la Berlin, România caută să promoveze agricultura şi produsele tradiţionale. "Din nefericre, acestea nu sunt suficient promovate pe piaţa germană", a admis Valeriu Tabără, care consideră că vina aparţine în egală măsură autorităţilor şi producătorilor. "Adevărul este că am fost prea puţin activi prin participările noastre la evenimentele importante pe plan internaţional şi producătorii au cam stat «în retragere»", a mai afirmat ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

Promovare cu un milion de euro


Costurile participării României ca ţară partener la „Grüne Woche" se ridică la aproximativ 1.000.000 de euro, iar mare parte din această sumă a fost suportată de parteneri privaţi, a precizat ministrul Valeriu Tabără. Conform acestuia, costurile estimate iniţial au fost reduse cu aproape 50%. „Poate ar fi fost mai bine să cheltuim cât ne-am propus, circa 1.800.000 de euro, astfel ar fi fost mult mai vizibilă prezenţa noastră. Cum suntem în perioadă de criză, am decis să căutăm cât mai mult sprijin privat şi, de asemenea, şi din partea partenerilor germani, pentru a reduce cheltuielile", a mai precizat ministrul.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite