Rectorul UBB, despre „goana” partidelor după „ministerele de forţă”: „Educaţia este ministerul de forţă pentru ţară, celelalte sunt de forţă pentru politicieni”

Rectorul UBB, despre „goana” partidelor după „ministerele de forţă”: „Educaţia este ministerul de forţă pentru ţară, celelalte sunt de forţă pentru politicieni”

PNL, USR-PLUS şi UDMR negociază formarea Guvernului. FOTO: Via Facebook.

Rectorul Universităţii Babeş-Bolyai, Daniel David, susţine că ar fi extrem de dezamăgitor dacă ar fi adevărate relatările presei privind interesul sporit al partidelor care negociează formarea Guvernului pentru „ministerele de forţă” respectiv dezinteresul pentru Ministerul Educaţiei/Cercetării.

Ştiri pe aceeaşi temă

Presa a relaltat, zilele acestea, despre faptul că „marea luptă” în negocierile pentru formarea noului Guvern se va duce pentru ministerele de Finanţe, Justiţie şi Dezvoltare. Rectorul celei mai mari universităţi din România susţine că Educaţia  „este ministerul de „forţă” pentru ţară şi cetăţeni, celelalte clasice numite de „forţă fiind astfel mai mult pentru mediul politic. Fără educaţie adecvată, celelalte ministere nu au şansă să fie eficiente. Multă susţinere pentru unii dintre câştigători a venit pe această idee! Dar, aşa cum ştim, nu doar testul partidelor, ci şi al oamenilor este atunci când ajung în poziţiile de putere.”

Redăm, integral, postarea de pe blog a rectorului UBB, Daniel David:
 
„Văd în presă discuţia că partidele care vor forma coaliţia de guvernare ar evita şi/sau nu sunt interesate de ministerul educaţiei/cercetării, căutând aşa numite ministere de „forţă”.
 
Nu mai reiau aici detaliat argumentele pentru care acest lucru ar fi o greşeală imensă, anulându-se astfel chiar motorul modernizării României. Spun doar în sinteză ce am mai spus în multe interviuri publice:
 
„…Educaţia (incluzând şi cercetarea) trebuie să fie reforma iniţială a României. Prin educaţie formăm specialiştii şi generăm cunoaştere competitivă. Dacă formăm prost specialiştii, nu este cine să facă treabă bună în economie, sănătate, transporturi sau orice alt domeniu „strategic” definim. Dacă nu generăm cunoaştere competitivă, nu avem inovaţii care să crească economia şi bunăstarea oamenilor, ţară rămânând o colonie tehnologică/ştiinţifică. Tot prin educaţie formăm profesorii care ne educă copiii. Dacă îi educăm prost, ne condamnăm generaţiile viitoare şi astfel viitorul!”.
 
Sper sincer că acest dezinteres este doar o speculaţie de presă. Ar fi extrem extrem de dezamăgitor ca acest lucru să fie adevărat, deoarece: (1) aceste partide au programe foarte bune pentru educaţie (preuniversitar-universitar); (2) au asumat împreună Pactul Ad Astra pentru cercetare şi (3) se pot coordona perfect în această arhitectură complexă şi modernă – educaţie-cercetare – cu proiectul preşedintelui „România Educată”. Un astfel de minister nu doar că nu ar trebui minimizat, dar ar trebui să primească o ordine de precădere extrem de importantă în viitorul guvern, deoarece numai aşa vom moderniza şi dezvolta ţara. Acesta este ministerul de „forţă” pentru ţară şi cetăţeni, celelalte clasice numite de „forţă fiind astfel mai mult pentru mediul politic. Fără educaţie adecvată, celelalte ministere nu au şansă să fie eficiente. Multă susţinere pentru unii dintre câştigători a venit pe această idee! Dar, aşa cum ştim, nu doar testul partidelor, ci şi al oamenilor este atunci când ajung în poziţiile de putere. Ştiindu-i pe mulţi implicaţi în discuţii, eu încă am încredere că educaţia şi cercetarea vor deveni centrale şi căutate/dorite în acest guvern, restul fiind speculaţie. Dar să vedem!”
 
Vă mai recomandăm
 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările