Preţuri „speciale” pentru români. O celebră reţea de magazine vinde mai scump la noi decât în restul Europei

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Multe dintre produsele din magazinele JYSK au preţul maxim în România. FOTO JYSK
Multe dintre produsele din magazinele JYSK au preţul maxim în România. FOTO JYSK

Un clujean a descoperit că un popular lanţ de magazine practică în România preţuri mai mari decât în ţări prospere ca Danemarca, Olanda sau Belgia. În Bulgaria, preţurile sunt în multe cazuri cu aproape 50% mai jos ca în România. Explicaţia retailerului e una surprinzătoare.

„Protagonistul” acestei strategii comericiale uşor bizare este cunoscutul lanţ internaţional de retail JYSK, brand sub care se  comercializează produse pentru casă şi grădină. Marca este prezentă (mai ales în malluri) în peste 51 de ţări din întreaga lume, dar mai ales din Europa, printre care se numără şi România. 

Aici, JYSK s-a dezvoltat în ultimii ani şi a deschis zeci de magazine, în toate marile oraşe. Surprinzător, însă, în multe situaţii preţurile practicate de retailerul danez sunt mai mari în România decât în Vestul Europei, chiar dacă puterea de cumpărare a românilor este, conforma statisticilor oficiale, una dintre cele mai mici de pe continent.

Spre exemplu, în magazinele din România ale companiei, un set de mobilier pentru terasă care poartă numele comercial „Glamsjberg” costă 9.999 lei, adică aproximativ cu 25-30% mai scump decât este preţul afişat pentru produsul similar, pe varianta online, de magazinele din ale ţări ale amintitului brand scandinav.

jysk romania

Mai ieftin este chiar şi în Olanda sau Belgia, două dintre ţările cu cele mai mari salarii la nivelul Uniunii Europene. În ambele, setul Glamsjberg se vinde la 1.500 de euro, echivalentul a 7.375 lei. În Bulgaria, produsul este şi mai accesibil: 2.750 de leva, adică 6.922.37 lei.

jysk
jysk
jysk bulgaria

„Voiam să-mi iau de la ei un set pentru terasă, dar am descoperit că preţurile de la noi sunt mai mari decât cele pe care le practică în alte ţări. La bulgari totul e pe la jumătate, dar surpriza e că e mai ieftin şi în Italia sau Belgia, ca să nu mai vorbesc de Danemarca sau Olanda”, a spus el.

În acelaşi timp, un set pentru terasă Vonge pentru cinci persoane costă în România 5.499 lei, în timp ce la sud de Dunăre este comercializat cu 1.500 leva, echivalentul a 3775.93 lei. 

Mai scump şi decât în Danemarca

Şi tot în România se găsesc şi cele mai scumpe seturi pentru terasă Vonge pentru şase persoane.

vonge jysk romania

Dacă la noi produsul se vinde cu 6.499 de lei, în magazinele JYSK din Danemarca, acelaşi set se vinde cu 6.500 de coroane daneze, adică 4.297 lei, iar la sud de Dunăre este comercializat cu 1.750 de leva, echivalentul a 3.775 lei.

jysk
jysk

Politica de preţuri a celor de la JYSK în România nu reprezintă neapărat o noutate. Recent, Afaceri News scria că retailerul practică în România cele mai mari preţuri din Europa şi a dat exemplul setului de masă Oddesund, care se vindea cu aproape 5.000 de lei. Potrivit sursei citate, acelaşi produs costa mult mai puţin în Belgia (750 de euro), în Cehia 18.500 de coroane (709 euro), în Ungaria 250.000 de forinţi (doar 691 euro), Grecia 650 de euro sau în Bulgaria 995 leva (doar 507 euro), mai puţin decât jumătate faţă de România (1.020 euro).

Într-un răspuns formulat, compania a explicat că preţurile mai mari din România rezultă din chiriile mai scumpe, costurile de transport şi legislaţia privind promoţiile. 

„Referitor la costuri, România nu este cea mai ieftină ţară. De exemplu, chiriile pe care le plătim în România pentru spaţiile în care funcţionează magazinele sunt net superioare unor ţări mult mai bogate, precum Olanda, Grecia sau Italia. Cel mai mare cost al companiei este reprezentat de chirii. Din cauza lipsei infrastructurii, şi costurile legate de transportul mărfii sunt mult mai mari decât în alte ţări care au o infrastructură bună. Politicile de cheltuieli diferă, aşadar, de la ţară la ţară”, au spus reprezentanţii JYSK, adăugând că: „În alte ţări legislaţia privind politica de preţuri a operatorilor economici poate fi diferită”.

În urma apariţiei acestui material, compania JYSK ne-a solicitat să publicăm precizări suplimentare referitoare politica sa de preţuri din diverse ţări. Astfel, reprezentanţii JYSK consideră că raţionamentul articolului se bazează pe o comparaţie între produse aflate la promotie în alte ţări cu produse identice din Romania, dar care nu sunt la promotie – prin urmare este evident că produsele aflate la promoţie sunt mai ieftine. „Noi nu avem cum să avem întreg sortimentul permanent la promoţie, întrucât contravine cu legea în vigoare. În aceiaşi logică, cele 1.000 de articole aflate acum la promoţie în Romania sunt evident mai ieftine decât aceleaşi produse aflate în alte ţări care nu sunt active într-o promoţie locală”, au precizat reprezentanţii JYSK.

Vă mai recomandăm şi:

România vs. Croaţia: „Mizerie, bişniţari cu cefele late, fete care merg în urma lor ca nişte căţei şi manele până dimineaţa”

Libération îl desfiinţează pe Iohannis în cazul „şcolii redeschise din Franţa“. Care este adevărul

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite