„Plăteşti cât arunci” - noul sistem de colectare a gunoiului în Cluj. Dispozitive de cântărire pe fiecare autoutilitară

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Noul regulament de colectare a deşeurilor în judeţul Cluj stabileşte că plata facturilor de salubritate se va face în funcţie de cantitatea de gunoi aruncată. Procedura de licitaţie va dura circa un an, iar noul sistem de colectare a deşeurilor ar putea fi implementat în vara anului 2020.

„Plăteşti pentru cât arunci” este un instrument economic care are drept scop creşterea ratei de reutilizare, reciclare şi reducerea cantităţii de deşeuri la depozitare prin stimularea colectării separate a deşeurilor”, se arată în noul regulament de colectare a deşeurilor din judeţul Cluj. 

Pentru implementarea acestui noi sistem („plăteşti pentru cât arunci), „vehiculele de colectare vor fi dotate cu sistem electronic de cântărire a recipienţilor şi de înregistrare a informaţiilor care să permită operatorului identificarea exactă a provenienţei şi cantităţii fiecărei categorii de deşeu colectat”, se mai arată în regulament. 

Facturile, pe baza bonurilor de cântar

Pe baza bonurilor de cântar emise într-o lună de zile, care acoperă cantităţile de deşeuri colectate de la generator, operatorul va factura acestuia suma de plată pentru prestarea serviciului de salubrizare

Colectarea deşeurilor se va face pe patru fracţii: hârtie/carton, plastic/metal, sticlă şi fracţie umedă.

S-ar putea aplica în 2020

Regulamentul a fost în dezbatere publică 30 de zile pe site-ul Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) Eco-Metropolitan Cluj. Licitaţia ar urma să fie lansată în următoarele luni,  iar noul sistem de colectare a deşeurilor ar putea fi implementat în vara anului 2020, au susţine reprezentaţii ADI Eco-Metropolitan Cluj pentru Ziua de Cluj
 

„Am încărcat pe site documentaţia cu care vrem să mergem în licitaţie, actualmente este încărcată pe site-ul ADI-ului. A stat în dezbatere publică 30 de zile, nu am avut nicio observaţie scrisă.
Urmează să strângem hotărârile de consiliu local de la toate primăriile din judeţul Cluj.
După ce avem toate HCL-urile de aprobare a documentaţiei noastre, va trebui să facem o şedinţă AGA cu toţi asociaţii, unde va fi din nou aprobată documentaţia, după care vom merge cu ea pe SEAP, estimăm că în următoarele două-trei luni.
Urmează contestaţii, clarificări, toate procedurile de acolo, apoi semnăm contractele pe colectare şi transport până în poarta CMID-ului, administrat de Consiliul Judeţean.
La celelalte ADI-uri care au făcut licitaţia a durat cam 12-13 luni, cu contestaţii cu tot", a declarat pentru sursa citată inginerul Iancu Pintea, reprezentant al Asociaţiei de Dezvoltare Intercomunitară Eco-Metropolitan Cluj.

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite