Oraşul care a pierdut lupta cu traficul infernal. Autorităţile nu mai au soluţii, ci doar „pansamente care rezolvă problema pentru vreo 6 luni“

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cluj, unul dintre cele mai aglomerate oraşe din România, este sufocat de traficul infernal şi de ambuteiajele care îi fac pe oameni să piardă ore întregi pe drumuri. Autorităţile au câteva soluţii, dar numai pe termen lung, în timp ce pe termen scurt şi mediu ridică neputincioase din umeri. Asta însă înseamnă că aglomeraţia şi ambuteiajele vor rămâne la ordinea zilei în următorii ani, până când vor fi realizate obiectivele promise.

Primarul Clujului, Emil Boc, a admis că oraşul are nevoie ca de aer de Centura de Sud şi de metrou, în caz contrar problemele de trafic fiind imposibil de rezolvat. Însă toate acestea înseamnă timp. Dacă centura ar urma să fie rezolvată, în cel mai fericit caz, în 2025 sau 2026, pentru metrou ar fi de aşteptat, din acel moment, încă vreo 10 ani, cel puţin, conform spuselor lui Boc. Până atunci, soluţiile sunt mai degrabă temporare şi prea puţin eficiente.

În disperare de cauză, Boc a făcut apel la studenţi, cerându-le să-şi lase maşinile acasă şi să folosească mijloacele de transport public.

„Înţeleg să vii cu maşina, să îţi aduci lucrurile la cămin sau la garsonieră, este firesc, în toată lumea se întâmplă acest lucru, dar maşina pleacă după aceea acasă. Studentul rămâne, maşina pleacă. În Cluj, studenţii au ca opţiune transportul public gratuit, pe două linii şi bicicleta, ca transport pe care pot să îl aibă, acolo unde pistele de bicicletă permit, pentru a putea circula decent în oraş. Studenţii vor avea de observat că nu se tolerează blocarea arterelor de circulaţie majore cu maşini, cum era Observatorul, plin de maşini”, a spus edilul şef. 

La rândul său, viceprimarul Clujului, Dan Tarcea, a dat de înţeles că autorităţile nu mai au soluţii concrete în lupta cu traficul infernal. Încurajarea folosirii transportului în comun şi extinderea benzilor dedicate acestuia, după ce Clujul a fost primul oraş din România care a implementat acest sistem, sunt doar „pansamente”, aşa cum s-a exprimat Tarcea. 

„Prioritizăm transportul în comun. Avem 210.000 maşini în oraş, în câţiva ani vor fi 300.000. Nu putem să dărâmăm clădirile, să facem loc maşinilor, de aceea vom ajunge să intrăm în zona centrală doar cu mijloacele de transport în comun. Să lărgim străzile astăzi, nu putem, să mai facem câteva sensuri unice în Gheorgheni sau Andrei Mureşanu sau să le modificăm, sunt doar pansamente care rezolvă problema pentru 6 luni. Autostrăzi suspendate peste blocuri nu putem face. Probabil că generaţiile viitoare care vor veni vor avea oaltă mentalitate şi nu vor avea într-o familie 2 sau 3 maşini, ci doar una. Pe vremea comuniştilor, când s-au construit blocurile şi s-au făcut cartierele, era prevăzut doar un loc de parcare la 10 apartamente, ori azi avem cel puţin 15 maşini la 10 apartamente. Dacă aşa au fost construite cartierele... Soluţii magice nu sunt”, s-a plâns Tarcea la postul de radio Napoca FM.

Ca soluţii alternative, municipalitatea intenţionează să introducă un tren urban care să facă legătura cu principalele localităţi ale Zonei Metropolitane Cluj, dar şi construirea unor pasaje subterane şi subraterane. 

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite