Oraşul unde cafenelele se clasifică după stele, ca hotelurile

Oraşul unde cafenelele se clasifică
după stele, ca hotelurile

Cafeneaua Răgaz din Cluj, primul 2local a la carte“ FOTO: pagina de Facebook a Răgaz

Campania de promovare a lecturii „Cărţile pe faţă“ a clujeanului Victor Miron şi-a propus să creeze un lanţ de localuri din care să facă parte cafenelele, ceainăriile şi alte localuri prietenoase cu cei care citesc. Acestea vor primi însemnul „Local a la carte“ - cum se numeşte şi lanţul de localuri din Cluj-Napoca - care va fi afişat la intrare şi la bar.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Îmi place să citesc în locuri frumoase. De multe ori am căutat unde e agreabil să citesc şi nu întotdeauna am avut experienţe plăcute în toate localurile. Vorbind cu Florin Roşoga (n.r. un trainer de dezvoltare personală) şi ulterior cu echipa Loopaa (n.r. o agenţie de marketing) am stabilit forma de acreditare a localurilor din Cluj pentru a promova cititul”, spune Victor Miron, unul din iniţiatorii campaniei „Cărţile pe faţă“, totodată cel care a creat conceptul de book-selfie.

Victor Miron spune că nu ar strica să existe o asociaţie a service-urilor auto care să le clasifice în funcţie de calitatea serviciilor. Ar aplica aceeaşi regulă şi localurilor din Cluj unde se poate citi. Aşa a apărut ideea „Local a la Cluj“, a zecea acţiune din campania „Cărţile pe faţă“.

Cărţile oferite cadou miercuri, 23 aprilie, de Editura Litera, la cafeneaua Răgaz din Cluj FOTO: Cristian Ioan

Astfel, cafenelele şi ceainăriile din Cluj care doresc să susţină această campanie pot să intre în lanţul numit „Local a la carte“. Localurile pot fi recunoscute după un însemn pe uşa acestora şi pe bar.
Momentan, o singură cafenea, „Răgaz“, de lângă sediul central al IPJ Cluj, a intrat în lanţ, însă Victor Miron spune că multe cafenele şi ceainării vor fi în scurt timp „localuri a la carte“. Localurile vor primi o diplomă cu 2, 3, 4 sau 5 „stele“ în funcţie de respectarea unor criterii.

„Aşa cum hotelurile au cinci stele, localurile a la carte vor primi cinci stele, câte una dacă îndeplinesc următoarele criterii: reader friendly - dacă volumul muzicii în locaţie este potrivit pentru lectură; bibliotecă - dacă sunt un număr de cărţi mai mare sau egal cu jumătate din numărul scaunelor; wifi-ul să aibă în nume şi fraza Mai bine citeşte o carte şi ca parolă amsacitesc; semn de carte - dacă se dau semne de carte Cărţile pe faţă o dată cu nota; reducere X% pentru persoanele care au poză de profil un book selfie“, explică Victor Miron.

Prima diplomă (foto mai jos, sursa: Facebook) de „Local a la carte“ a fost acordată cafenelei Răgaz miercuri, 23 aprilie, de Ziua Internaţională a Cărţii, când clujenii participanţi la eveniment au primit o carte cadou.

Mai puteţi citi:

Când cărţile te scutesc de bilet. Grădina Botanică unde azi se intră gratuit dacă ai o carte cu tine. Bonus: o expoziţie de lalele

Clujeanul care a creat noul selfie, book-selfie: „Românii nu citesc pentru că nu e cool să citeşti“

Citeşti? Ai reducere la medic! Primul cabinet stomatologic-anticariat, lansat la Cluj

Promoţiile vin mai repede la Cluj. Când cartea ieftineşte haina

VIDEO Cum să-i faci pe oameni să citească: un service din Cluj şi-a deschis bibliotecă

Cu „cărţile pe faţă“, o campanie prin care un clujean promovează lectura prin book-selfie: „Suntem şi ceea ce citim

FOTO Cum disciplinează un service din Cluj şoferii în trafic: autocolante cu citate din Ghandi şi Sun Tzu

Studenţii de la Ştiinţe Politice şi ale Comunicării promovează lectura în centrul Clujului

Vedetele susţin iniţiativa unui clujean de a promova lectura. Adrian Despot: „În România de azi, o campanie pentru lectură e ca o luptă de gherilă“

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: