VIDEO Muncitori angajaţi în România cu salariu de Germania şi Franţa. Protestul asociaţiilor din 11 ţări: „UE este condusă de la Bruxelles sau de la Berlin şi Paris?“

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Steagul României şi cel al Republicii Moldova au fost aduse la Bruxelles de transporatori. FOTO: Remus Florescu
Steagul României şi cel al Republicii Moldova au fost aduse la Bruxelles de transporatori. FOTO: Remus Florescu

Angajaţii firmelor de transport din România trebuie plătiţi pe perioada în care tranzitează Germania şi Franţa cu 8,5 euro pe oră, respectiv 9,6 euro pe oră. Aceste reglementări i-au făcut pe transportatorii din 11 ţări din UE şi trei ţări din afara UE să organizeze un protest, astăzi, în centrul Bruxellesului.

“Europa este condusă de la Bruxelles sau de la Berlin sau Paris” – scrie pe unul dintre fluturaşii distribuiţi de organizatorii protestului organizat astăzi, jurul orei 12.00, în centrul capitalei Belgiei de reprezentanţii Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Rutieri din Europa din 14 ţări, 11 din UE şi 3 din afara UE. Peste 50 de persoane cu pancarte şi fluiere au participat la manifestaţie. “Asociaţiile transportatorilor protestează împotriva faptului că ţări precum Franţa sau Germania stabilesc reguli în UE pentru cetăţenii şi companiile altor state când acest lucru trebuie făcut de Comisia Europeană sau de Parlamentul European. Suntem absolut împotriva acestor reglementări care vizează acordarea de salarii minime la companiile care nu sunt rezidente în aceste ţări, respectiv angajaţilor acestor firme. E o imixtiune în suvernatiatea statală. Şi noi în România avem o lege a slarizării”, a susţinut Radu Dinescu, secretarul Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Rutieri din Europa.

"Este un abuz"

 

Angajaţii firmelor de transport din România trebuie plătiţi pe perioada în care tranzitează Germania şi Franţa cu 8,5 euro pe oră respectiv 9,6 euro pe oră. 

Practic, legea germană intrată în vigoare din ianuarie 2015 şi cea franceză, care va fi aplicabilă din 1 iulie 2016, stabilesc: un  şofer de TIR care tranzitează aceste ţări trebuie să fie plătit conform legii salarizării minime din aceste state. “Este un abuz. Se creează multă birocraţie şi se aplicăm amezi de până la 500.000 de euro. Comisia Europeană trebuie să oprească aceste abuzuri”, spune Dinescu. El a depus o petiţie la Comisia şi la Parlamentul European. 

Citeşte şi

„Please don't go!“ Revista germană „Der Spiegel“ îi roagă pe britanici să rămână în Uniunea Europeană

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite