Metoda prin care doi tineri revoluţionează slăbitul sănătos. „E ca un Netflix al fitnessului”

Metoda prin care doi tineri revoluţionează slăbitul sănătos. „E ca un Netflix al fitnessului”

Tudor Sălcudeanu şi Daniel Pavel, doi tineri de 32 de ani, au dat lovitura pe piaţa de fitness din România. Cei doi au lansat la începutul anului yump.ro, prima platformă de fitness prin live streaming din România, care este dedicată femeilor. Conceptul gândit şi pus în practică de cei doi este unul inovator.

Prin intermediul platformei, clientele lor au acces zi de zi la cursuri online de fitness şi yoga transmise în timp real. Tot pe yump.ro, utilizatoarele platformei primesc acces la meniuri nutriţionale personalizate şi pot discuta cu specialiştii. Platforma poate fi accesată practic de oriunde, de pe TV, laptop, tabletă şi smartphone. 
 
Din echipă fac parte Tudor, care este specialist marketing şi se ocupă de relaţia cu clienţii, Daniel, care e antrenor de fitness, dar şi doi colaboratori speciali. 
 
„În acest moment suntem 4 yumperi entuziasmaţi, dar rezultatele bune din ultima perioadă ne oferă perspectiva să ne extindem. Dani Pavel, partenerul meu şi co-fondator, coordonează tot ce înseamnă cercetare şi implementare pe zona de clase fitness. Daiana Hotnog, nutriţionista noastră, se ocupă de planurile alimentare personalizate, precum şi de reţetele video sănătoase. Nicoleta Drăgoescu este profesoara claselor de Yoga, Pilates şi Kineto pentru proaspetele mămici. Iar eu mă ocup de marketing şi relaţia cu clienţii”, explică Tudor (foto, jos).
 
 
Acesta spune că platforma lor va trece în curând la pasul următor de dezvoltare, asta însemnând că în curând va fi deschisă şi spre alţi antrenori personali de fitness cu experienţă în zona online. „Dacă tot am ajuns un soi de Netflix, ţintim să devenim şi un soi de Uber pe zona de fitness online”, spune el.
 
Ideea de a deschide o astfel de platformă le-a venit încă din 2016. Impresionat de entuziasmul cursanţilor pentru antrenamentele conduse de Dan, Tudor l-a întrebat pe acesta de ce nu se extinde. „Mi-a spus că ar fi destul de scump. Şi atunci ne-a venit ideea: ce-ar fi să scoatem sala din ecuaţie? Dincolo de faptul că online-ul oferă acces unui public mult mai larg, costurile lunare sunt mai mici, iar acest lucru ne permite să oferim clientelor noastre preţuri mai avantajoase pentru abonamente. Iar dacă reuşim să transmitem cursurile în timp real, punctăm şi la capitolul interactivitate”, rememorează Tudor.
 
Un an mai târziu, în 2017, a făcut prima cercetare de piaţă. A găsit în SUA o platformă similară, însă la acel moment era destul de rudimentară faţă de ceea ce îşi doreau cei doi. O provocare în plus pentru Tudor, inovatorul echipei. „Nu pot spune că am avut surse de inspiraţie consistente în zona de fitness, ci mai degrabă în zona de entertainment. Şi aici mă refer la Netflix. Pentru că YUMP este un fel de Netflix cu fitness în timp real”, mai spune el. 
 

Cui se adresează

 
Yump.ro se adresează exclusiv femeilor care vor să slăbească sau pur şi simplu sunt preocupate să se menţină frumoase şi sănătoase. Un exemplu concret ar fi cel al mămicilor care vor să dea jos kilogramele acumulate după sarcină, dar nu au cum să ajungă la sala de fitness pentru că nu au cu cine să-i lase pe cei mici acasă.
 
 
„Faptul că ne adresăm doar femeilor ne permite să avem un produs mai personalizat şi care produce rezultate mult mai eficiente pentru clientele noastre”, adaugă Tudor Sălcudeanu. Momentan, platforma oferă 10 tipuri diferite de clase de fitness şi yoga, axate pe slăbire şi tonifiere. Printre cele mai populare se numără Butt & Abs, Cardio Extreme, HIIT sau Tabata. Pentru că multe dintre cliente sunt proaspete mămici, yump.ro are şi cursuri dedicate acestora, precum Kineto4Moms şi Functional Fit, gândite special pentru recuperarea după sarcină. 
 

Cât costă 

 
Yump.ro oferă trei abonamente de bază, de 1, 3 şi 6 luni. Toate cele 3 abonamente includ programe personalizate de clase fitness transmise prin Live Streaming, meniuri nutriţionale personalizate şi reţete video. În plus, oferă acces la întreaga arhivă de clase filmate până în prezent (peste 200), sistem de motivaţie prin care clientele pot transforma caloriile arse în reduceri de preţuri, dar şi un sistem prin care utilizatoarele platformei îşi pot monitoriza evoluţia.
 
Nu în ultimul rând, platforma oferă consiliere online şi sprijin. Preţurile abonamentelor variază între 59 de lei lunar şi 79 de lei. La prima achiziţie, clientele au 7 zile gratuite incluse în preţul abonamentului, precum şi 7 zile în care îşi pot cere banii înapoi fără să îşi motiveze decizia. Recent, Tudor şi Daniel au introdus şi două abonamente destinate clientelor care vor să slăbească rapid şi sănătos, prin care au acces la sprijinul specializat al unui nutriţionist personal, în persoana Daianei. 
 
După cele aproape şase luni de când se află pe piaţă, yump.ro a primit un feedback încurajator, spune Tudor. „Ne scriu foarte multe cliente care se bucură în primul rând că ne-au descoperit. De regulă, prima reacţie este surpriza: „există aşa ceva la noi în ţară?”. De aici şi entuziasmul, că venim cu o soluţie integrată, personalizată şi foarte simplu de folosit, care până recent nu exista la noi în ţară. De asemenea, Dani este foarte îndrăgit ca antrenor. Şi asta pentru că dincolo de calitatea antrenamentelor sale, reuşeşte să motiveze şi să transmită multă bună dispoziţie”, a afirmă tânărul antreprenor. Tudor susţine că cifrele arată din ce în ce mai bine, iar în cazul în care evoluţia se menţine pe trendul de creştere din prezent, în termen de 2-3 ani va fi amortizată investiţia iniţială, care este de circa 70.000 de euro. 
 
 

De la Netflix la un Uber al fitnessului

 
 
Chiar şi aşa, cei doi au deja un plan pentru atragerea unor investiţii mai consistente, pentru că îşi doresc să accelereze ritmul dezvoltării actuale.
 
 
„În primul rând, vrem să deschidem platforma către alţi antrenori cu experienţă din ţară, pentru a acoperi o gamă cât mai largă de cursuri şi servicii. Vrem să facem pasul către un Uber al fitness-ului. Încă de la început am gândit platforma în aşa fel încât să fie uşor scalabilă şi să putem integra colaborări fără eforturi sau investiţii semnificative. Suntem deschişi să colaborăm inclusiv cu săli de fitness care doresc să îşi extindă baza de clienţi prin soluţia noastră de Live Streaming Fitness. Este foarte important să se înţeleagă faptul că Yump nu este un concurent direct al unei săli de fitness, ci mai degrabă un serviciu complementar. Deoarece clientele noastre vin către Yump tocmai pentru că nu au cum să ajungă la sală din cauza lipsei de timp. Cu ajutorul Yump, sălile de fitness sau antrenorii personali îşi pot extinde baza de clienţi către un segment pe care în acest moment nu îl ating. Iar asta cu riscuri mici şi efort redus din partea lor, pentru că soluţia Yump este deja implementată şi testată de către noi”, a dezvăluit tânărul. 
 
De asemenea, yump.ro va atrage noi investiţii pentru că cei doi antreprenori intenţionează să lanseze şi o extensie sub forma unui dispozitiv smart de fitness conectat cu platforma. Nu în ultimul rând, Tudor şi Daniel au gânduri mari şi vizează şi o extindere peste hotare. „Plănuim ca pe termen mediu să ne extindem şi pe pieţe externe. Am construit acest business în aşa fel încât să fie uşor de adaptat pentru exterior. Tocmai pentru că această nişă de Live Streaming este în stadiu incipient peste tot în Europa, nu doar la noi în ţară”, a încheiat Tudor Sălcudeanu.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: