„Mergeţi să alăptaţi la toaletă”. Invitaţia făcută unor cliente de angajaţii unui hotel de lux din Cluj care a declanşat „războiul”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

O postare pe un grup de Facebook a declanşat un adevărat conflict între internauţi şi administraţia hotelului Ramada din Cluj-Napoca. Două mămici au susţinut că au fost trimise la toaletă să alăpteze de angajaţii hotelului. Au urmat sute de comentarii pe grup şi pe pagina de Facebook a hotelului, fapt care a dus la scăderea ratingului acestuia de pe reţeaua de socializare. Cum a reacţionat conducerea companiei.

“Hotel Ramada din Cluj-Napoca nu permite alăptatul în holul hotelului!! Pentru că eu şi o altă mămică, invitate la o nuntă ce avea loc acolo, am îndrăznit să alaptam, am avut parte de următorul răspuns din partea a 2 angajaţi: << Aici nu este cârciumă de alaptat! Mergeţi să alăptaţi la toaletă sau vă luaţi cameră pentru ca deranjati clienţii hotelului. Dacă nu vă convine de ce nu aţi lăsat copiii acasă.>> Când am început să ripostam am fost ameninţaţi cu security”. Aceasta este postarea unei mame din Cluj pe grupul de pe Facebook “Alăptează”, care are peste 12.000 de membri, care a pornit “războiul” internauţilor împotriva hotelului. 

Cum distrugi imaginea unui hotel 

Postarea a avut peste 600 de comentarii şi mulţi dintre membrii grupului au postat comentarii pe pagina de Facebook a hotelului. Ratingul dat de clienţi  hotelului pe Facebook a scăzut rapid de la 5 stele la o stea. Administratorii paginii de Facebook au decis să dezactiveze ratingurile.

“Personal am fost la hotel şi a fost ok...dar să aflu că trimiteţi la toaletă o mamă care îşi alăptează copilul mi se pare dezgustător. Vreau să cred că întamplarea reflectă părerea unui anagajt...şi nu politica hotelului. 

Am alăptat în hoteluri, parcuri, mall-uri şi multe alte locuri publice, din tara si din strainatate fara sa fiu trimisa la toaleta. Am facut asta fara rusine si chiar cu mandrie pt binele si sanatatea copilului meu. Mamele trebuie incurajate sa alapteze....daca sunteti atat de jigniti de un san din care se hraneste un bebelus, alocati o camera special pt asta. Asa mama si puiul sunt intr-un mediu linistit ai curat si angajatii dumneavoastra nu se simt lezati. O zi buna”, scrie o clientă pe pagina de FB a hotelului. 

O alta precizează: “Aveti nota 4 si din partea mea! Mama are dreptul legal de a alapta puiul de om oriunde are ea dreptul a se afla. E ilegal si inacceptabil sa tratezi in asemenea mod o mama care isi alapteaza copilul, indiferent unde aceasta o face. 

Serios acum,ce creier de gaina sa ai sa trimiti un bebelus sa manance in toaleta? Cum sa fii atat de nesimtit sa vorbesti asa cu o mama ce are puiul la san?Sper ca sotiile voastre vor primi mai mult respect in asemenea situatii,ori tot in wc va trimiteti si copiii vostri sa manance?”.

Un alt client postează: “Foarte urat din partea angajaţilor cu privire la alăptatului in public! 

Asa cum ei fumează in fata hotelul zis trec clienţi (asta nu-i mai dernajeaza???) sau cum beau o cafea la Recepţie asa si un bebelus are nevoie sa isi ia portia de papica ! 

Tinad cont ca sunteti un hotel mare care va respectaţi ,ar fi trebuie sa aveti o camera frumos amenajată pentru alăptare si schimbat Bebeluşii!”

Răspunsul Hotelului Ramanda

Replica administraţiei hotelului vine tot pe Facebook:

   “Cu titlu general mentionam faptul ca suntem intotdeauna bucurosi de oaspeti, indiferent de varsta acestora. Ne bucuram ori de cate ori avem printre noi copii si chiar incurajam prezenta acestora la Ramada Cluj, prin facilitatile speciale pe care le oferim: cazare gratuita pana la 10 ani, acces la SPA, fara niciun cost, pentru copiii pana la 5 ani, meniuri speciale in restaurante si mici surprize pentru cei mici. Toate acestea tin de standardele lantului hotelier din care facem parte, standarde care, insa, contin si un set de reguli pe care clientii nostri trebuie sa-l accepte. Avem intotdeauna alternative la cerintele clientilor nostri, in cazul bebelusilor care au nevoi specifice oferim diverse sali (si in limita disponibilitatii chiar si o camera de hotel) unde sa poata fi hraniti, si unde intimitatea si confortul pot fi garantate, respectiv toaleta dotata cu toate utilitatile unde bebelusii pot fi schimbati. Important e sa existe un dialog si intelegere de ambele parti.

In cadrul hotelului clientii nostri trebuie sa aiba un comportament decent si respectuos astfel incat sa nu deranjeze pe ceilalti clienti ai hotelului, intelegand faptul ca Ramada Hotel Cluj are ca misiune esentiala oferirea unor servicii hoteliere complexe si de inalta calitate in mod echilibrat si echidistant catre toti clientii sai. Suntem extrem de onorati de toti clientii care ne calca pragul hotelului, ii asiguram de intregul nostru respect si le multumim pentru respectul pe care la randul lor acestia il arata fata de intreaga echipa Ramada Cluj precum si fata de toti ceilalti clienti ai acestui hotel.

Cu titlu particular, dupa o investigatie interna detaliata, suntem in masura sa negam vehement cele aparute in presa/mediul on-line referitor la pretinsele afirmatii facute de catre angajatii nostri. In cel mai bun caz, poate fi vorba despre o neintelegere intre clientele noastre si angajatii ce deserveau locatia in ziua respectiva, ca sa nu vorbim despre rea credinta din partea persoanelor care propaga asemenea neadevaruri.

Clientele noastre care au ales sa isi alapteze copii in receptia hotelului, au oprit televizoarele amplasate acolo, fara a anunta personalul despre acest lucru. Odata ce a fost sesizat acest aspect, angajatii nostri le-au adus la cunostinta clientelor faptul ca standardele hotelului nostru impun mentinerea deschisa a televizoarelor in receptie. Clientele noastre au reclamat faptul ca respectivele televizoare le iradiaza copii, moment la care acestora le-au fost indicate locatii alternative unde ar putea alapta, wintergarden, camera mirilor etc. In acest context le-a fost indicat faptul ca hotelul ofera si facilitati privind schimbatul bebelusilor, in cazul in care ar avea nevoie de aceste servicii. 

Avand in vedere cele de mai sus, afirmam cu tarie ca nu corespunde adevarului faptul ca li s-a indicat clientelor noastre sa isi alapteze copiii in toaleta. O astfel de afirmatie si atitudine este incompatibila cu standardele de excelenta pe care hotelul nostru urmareste sa le atinga.

Mentionam faptul ca, asa cum le pretindem angajatilor nostri sa respecte standardele lantului hotelier din care facem parte, si sa ofere clientilor servicii de cea mai buna calitate, suntem la fel de fermi in a solicita clientilor nostri o atitudine corecta fata de noi, si nu vom ezita sa ne aparam drepturile, inclusiv pe cale legala, in cazul in care vom considera ca se impune acest lucru, fata de propagarea unor informatii false.”

Citeşte şi

Înşelăciune la hipermarketul Auchan din Cluj? Pepenii ungureşti, vânduţi pe post de „produs românesc”. Care a fost reacţia neaşteptată a angajaţilor

Ce au reclamat clujenii la Protecţia Consumatorilor: de la prezervative rupte la berea care nu mai are acelaşi gust

Cluj-Napoca



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite